مجله مانلی

شناخت و آشنایی با فرش 1500 شانه با شکوه و با کیفیت

فرش 1500 شانه کلکسیون پارادایس کد DMI24

شناخت فرش ۱۵۰۰ شانه، یک فرش با شکوه و با کیفیت

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم به موضوع شناخت فرش ۱۵۰۰ شانه به عنوان یک قالی با شکوه و با کیفیت بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

فرش ها می توانند خانه شما را زیبا جلوه بدهند و احساس راحتی و دنج بودن را به آن اضافه کنند که بسیاری از صاحبان خانه به این موضوع علاقه مند هستند. فرش ها در حال حاضر در طرح ها، ساختارها و سبک های متنوعی در دسترس هستند تا بتوانید آن ها را با دکوراسیون داخلی خانه خود متناسب کنید. فرش ها همچنین تطبیق پذیری فوق العاده ای را به شما ارائه می دهند و به شما کمک می کنند تا محیط و چشم انداز مناسبی را به فضا داخلی خانه خود انتقال بدهید. به جزء اتاق خواب، اتاق نشیمن یا سایر اتاق های خانه از فرش های متنوعی می توانید برای ورودی ها، راه روها و سایر قسمت های خانه استفاده نمایید.

معرفی کوتاه فرش۱۵۰۰ شانه

یکی از جدیدترین محصولات در حوزه فرش های ماشینی فرش ۱۵۰۰ شانه می باشد که توانسته با کمک پیشرفت حاصل شده در صنعت و تکنولوژی و با ورود دستگاه های بسیار پیشرفته به زیبایی و ظرافت خاصی برسد تا به اندازه ای که رقیبی برای قالی های دستبافت تبدیل شده است. فرش ۱۵۰۰ شانه در تراکم ۴۵۰۰ بافته می شود، همان گونه که می دانید به تعداد گره های موجود در عرض فرش شانه و به تعداد گره های موجود در طول آن تراکم می گویند که می توانید این تعداد را در پُشت فرش مشاهده نمایید بنابراین می توان این چنین نتیجه گرفت که تعداد گره های موجود در یک متر از عرض این فرش ۱۵۰۰ عدد و تعداد گره های موجود در یک متر از طول آن ۴۵۰۰ عدد می باشد که نشان می دهد این قالی بسیار ریز بافت است.

زیبایی در فرش های ۱۵۰۰ شانه، مشهور به دستبافت نما

فرش ۱۵۰۰ شانه از نظر ظاهری فوق العاده ظریف و زیبا است زیرا با افزایش میزان شانه و تراکم در فرش های ماشینی تعداد گره های بافت آن نیز بیشتر می شود که باعث می شود وضوح و زیبایی طرح ها و نقوش فرش افزایش یابد تا حدی که به آن زیباترین فرش ماشینی هم می گویند. طرح هایی که برای بافت آن استفاده می شوند پُرنقش و جذاب هستند و نقش های ظریف و پُرتعدادی در آن ها دیده می شود که در فرش هایی که میزان شانه و تراکم کمتری دارند قابل استفاده نمی باشد. فرش ۱۵۰۰ شانه می تواند زیبایی دکوراسیون خانه شما را افزایش بدهد و عیوب آن را پنهان نماید که البته در اندازه های مختلفی وجود دارد تا بتواند خواسته های شما را برآورده کند.

الیاف بافت فرش ۱۵۰۰ شانه، اکریلک

برای بافت و تولید فرش ۱۵۰۰ شانه از نخ اکریلیک استفاده می شود که مرغوب ترین و بهترین نخ موجود در بازار است که برای بافت فرش از آن استفاده می شود. اکریلک یک الیاف مصنوعی است که به عنوان جایگزین پَشم شناخته می شود زیرا از بین تمام مواد مصنوعی، الیاف اکریلک از نظر ظاهر و احساس به پشم نزدیک تر می باشد که البته ارزان تر از پشم است و ویژگی های مطلوبی نیز دارد  که به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • در برابر آلودگی، استاتیک و کپک مقاوم است.
  • تمیز کردن آن راحت تر از پشم است.
  • رنگ های اکریلک روشن هستند و در برابر محو شدن ناشی از نور خورشید مقاومت می کنند.
  • درحالی که پَشم رطوبت را نگه می دارد اکریلیک آن را از بین می برد.
  • ضد حساسیت است. فرش اکریلیک مصنوعی است اما هیچ مشکلی برای آلرژی ایجاد نمی کند که استفاده از آن برای هر خانواده ای که نگران مواد حساسیت زا است گزینه ای عالی است.
  • ارزان است. فرش اکریلیک یکی از ارزان ترین گزینه های موجود می باشد. زمانی که احتیاج دارید فضای زیادی را بپوشانید یک انتخاب عالی خواهد بود.
  • البته فرش های بافته شده با الیاف اکریلیک دارای معایبی نیز هستند که استفاده از آن ها را محدود می کند که به چند مورد اشاره می کنیم:
  • نسبت به نخ های BCF گرانتر است. در بازار فرش نخ های مختلفی برای بافت یک فرش به کار گرفته میشود. نخ آکریلیک به دلیل با کیفیت تر بودن در بافت از قیمت بالاتری نسبت به نخ BCF برخوردار است.

امیدواریم همچنان با ادامه این مقاله از فرش مانلی با موضوع شناخت فرش ۱۵۰۰ شانه، ما را همراهی نمایید.

بهترین فضا برای استفاده از فرش ۱۵۰۰ شانه، اتاق پذیرایی

فرش ۱۵۰۰ شانه به دلیل داشتن تراکم بالا و ارتفاع نخ خاب کوتاه، ضخامت نازکی دارد بنابراین بهترین فضا برای استفاده از آن اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن می باشد. اتاق نشیمن فضایی است که بیشتر در خانه از آن استفاده می شود بنابراین بهتر است که برای انتخاب فرش ۱۵۰۰ شانه برای این اتاق به نکات زیر توجه کنید:

  • اندازه فرش را به گونه ای انتخاب کنید تا فضا این اتاق را آشفته نشان ندهد و اگر اتاق نشیمن خانه شما بزرگ است می توانید از دو فرش برای تفکیک و تعریف فضا استفاده کنید. فرش ۱۵۰۰ شانه در ابعاد متنوعی همچون ۱۲ متری، ۹متری، ۶متری و در ابعاد سفارشی تولید می شود.
  • اگر چه ممکن است ساده به نظر برسد ولی انتخاب رنگ مناسب برای فرش شاید کمی دلهره آور باشد زیرا باید میزان نور طبیعی دریافتی اتاق را افزایش بدهد و آن قدر روشن نباشد که توجه بیننده را از سایر عناصر موجود در اتاق دور کند. این درحالی است که این روزها رنگ های خنثی به دلیل توانایی آن ها در هماهنگی با انواع مبلمان اتاق نشیمن مُد شده اند، می توان رنگ های روشن را برای افزایش یکنواختی دکوراسیون اتاق نشیمن انتخاب کرد. فرش های ۱۵۰۰ شانه در انواع طرح ها و رنگ های متنوعی مانند کِرم، سفید، سرمه ای، آبی و غیره بافته می شوند.
  • به بررسی چندین طرح و نقش مناسب برای اتاق نشیمن خود بپردازید. سعی کنید فضایی دِنج و راحت به اتاق خود ببخشید، احساس گرم و دلپذیری از آن داشته باشید و فضایی آرام برای خود ایجاد کنید. می توان گفت که فرش ۱۵۰۰ شانه در انواع طرح ها و نقوش متفاوت بافته می شود و می تواند گزینه های زیادی برای انتخاب سلیقه های متفاوت داشته باشد.

ضخامت فرش ۱۵۰۰ شانه

ارتفاع نخ خاب فرش ۱۵۰۰ شانه تقریبا ۶ میلی متر است به این معنی که ضخامت این نوع فرش کم است زیرا هر چقدر ارتفاع نخ خاب کمتر باشد بافت فرش نیز نازک تر خواهد بود بنابراین فرش ۱۵۰۰ شانه ظریف و نازک محسوب می شود و استفاده از آن برای قسمت هایی از خانه که ترافیک و تردد زیادی دارد توصیه نمی شود. فرش هایی که ارتفاع نخ خاب کوتاهی دارند به رسیدگی دقیق تری هم احتیاج دارند و ترجیحا مبلمان سنگینی نباید بر روی آن ها قرار بگیرد.

قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه

قیمت یک فرش به عوامل مختلفی همچون جنس الیاف، اندازه، شانه وتراکم بستگی دارد و فرش ۱۵۰۰ شانه نیز در میزان شانه وتراکم بالایی تولید می شود، بنابراین قیمت آن بیشتر از سایر فرش های معمولی اکریلیک است.

نگهداری و مراقبت از فرش ۱۵۰۰ شانه

اگر فرش ۱۵۰۰ شانه را جزء فرش های لوکس و گران قیمت در نظر بگیریم برای مراقبت از آن نکاتی وجود دارد. مدیریت و نظافت منظم به افزایش عمر فرش گران قیمت شما می توان کمک بکند بنابراین بهتر است به مجموعه ای از موارد توجه نمایید زیرا در غیر این صورت قالی شما به راحتی آسیب می بیند و کیفیت و طول عمر آن را تحت تاثیر قرار می دهد. تمیز کردن صحیح فرش بخش بزرگی از برنامه نگهداری آن را تشکیل می دهد.

نگهداری از فرش هایی مانند فرش های 1500 شانه یکی از راه های زیبایی و عملکرد طولانی بلند مدت آن است. علاوه بر تمیز کردن فرش برای از بین بردن کثیفی و گرد و غبار از روی سطح آن، بررسی روشن بودن رنگ ها و عدم وجود آثار محوشدگی فرش بسیار مهم است. اگر فرش در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد توصیه می شود به صورت مرتب آن را بچرخانید تا از آسیب رساندن نور خورشید به رنگ های در معرض اشعه آن جلوگیری بشود.

جمع بندی

این مقاله ای بود از فرش مانلی با موضوع شناخت فرش ۱۵۰۰ شانه که امیدواریم برای شما مخاطبان گرامی مفید و کاربردی واقع شده باشد همچنین باعث افتخار است که از فروشگاه فرش مانلی بازدید کرده و ما را بیشتر همراهی نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *