مجله مانلی

معرفی فرش 1500 شانه؛ شبه فرش دستباف

معرفی فرش 1500 شانه

با مقاله ای دیگر از فرش مانلی با موضوع معرفی فرش ۱۵۰۰ شانه در خدمت شما مخاطبان گرامی هستیم، لطفا با ما همراه باشید.

فرش 1500 شانه چیست؟

فرش ۱۵۰۰ شانه جزء فرش های جدیدی است که برای خانه هایی با دکوراسیون لوکس کاربرد ی و مناسب خواهد بود و می تواند عنصر زینت بخشی برای این منازل باشد، بهتر است که بیش تر با این فرش خاص آشنا بشویم ولی در ابتدا لازم است معنای فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ را متوجه بشویم بنابراین باید دو مفهوم تراکم و شانه فرش را تعریف کرده و بررسی نماییم.

تراکم فرش: به معنای فاصله ی الیاف فرش می باشد و به عبارتی دیگر به تعداد گره های موجود در قسمت طول فرش تراکم می گویند، هرچقدر فاصله ی الیاف پشت فرش به هم نزدیک تر باشد تراکم آن بیش تر است.

شانه فرش: به تعداد گره های عرض فرش در هر متر فرش شانه می گویند.

اکنون متوجه شدید که فرش ۱۵۰۰ شانه، در هر متر عرض فرش معادل ۱۵۰۰ گره و در یک متر طول فرش معادل ۴۵۰۰ گره وجود دارد.

بهتر است بدانید که هر چقدر شانه فرش بیش تر باشد فرش ریز نقش تر می شود ، ظرافت بیش تری خواهد داشت ، زیباتر می شود و شبیه فرش دست بافت خواهد بود اما هر چقدر تراکم فرش بیش تر باشد به صورت کلی دوام آن بیش تر خواهد بود بنابراین بدیهی است که شما می توانید با مدت زمان بیش تری از فرش مورد علاقه ی خود استفاده کنید.

اکنون با درک این دو مفهوم یعنی تراکم و شانه فرش احتمالا راحت تر می توانید با ویژگی های فرش ۱۵۰۰ شانه آشنا بشوید.

ویژگی های فرش ۱۵۰۰ شانه

ظرافت و لطافت

همان گونه که متوجه شدید فرش ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ تولید می شود. تعداد گره های فرش زیاد است که باعث می شود ریز بافت تر باشد و ظرافت بیش تری در آن دیده بشود بنابراین به دلیل وجود ظرافت ، الیاف آن آسیب پذیرتر است. پیشنهاد می کنیم که وسایل با وزن سنگین روی آن قرار ندهید زیرا ممکن است آثار این اجسام سنگین بر روی فرش مورد علاقه ی شما باقی بماند. البته خود فرش ۱۵۰۰ شانه وزن سبکی دارد و می توان آن را به راحتی جابه جا کرد.

جنس الیاف

به دلیل جنس الیافی که فرش با آن بافته شده می شود ، این نوع فرش ضد لک است و به راحتی قابل شست و شو می باشد همچنین بعد از شستن فرش ، شما عدم تغییر رنگ آن را مشاهده خواهید کرد. این نوع فرش پُرزدهی ندارد که باعث عدم ایجاد حساسیت و آلرژی می شود ، همچنین در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است.

گران بها

فرش ۱۵۰۰ شانه از قیمت بالایی برخوردار است و همچنین به دلیل این که ارتفاع نخ خاب آن کم است و گره های کوچکی دارد، ضخامت آن نیز کمتر می باشد. اینگونه فرش ها در خانه هایی مجلل، دکوراسیون هایی زیبا و امروزی استفاده میشوند.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *