مجله مانلی

فرش 9 متری بهتره یا 12 متری؟

فرش 9 متری بهتره یا فرش 12 متری

از گذشته تا کنون فرش یک کفپوش مجلل و راحت در منزل اکثر خانواده های ایرانی بوده است، و تولیدکنندگان قالی برای هر قسمتی از منزل یک فرش مناسب با ویژگی های آن نقطه تولید کرده اند. طیف وسیع فرش های تولیدی شامل  فرش های  نرم و لطیف مناسب برای اتاق خواب تا فرش های لوکس مناسب برای اتاق نشیمن و یا پذیرایی. فرش ها می توانند ذرات گرد و غبار را به دام بیندازند و به تمیز بودن هوای داخلی منزل کمک می کنند، عایق مناسبی در برابر صدا و سرما در فصل زمستان هستند و می توانند باعث صرفه جویی انرژی در منزل گردند. با وجود تمام مزایایی که در مورد خرید فرش بیان شد اما باید به این نکته توجه اساسی داشت که برای منزل باید فرش با ابعاد مناسب خریداری نمود. پس تا انتها با ما همراه باشید تا با هم به این سوال پاسخ دهیم که فرش 9 متری برای منزل مناسب است یا فرش 12 متری.

چه فرشی برای خرید مناسب است؟

قطعا اولین ویژگی که همه افراد  برای خرید به آن توجه می نمایند، اندازه و ابعاد فضایی است که قصد دارند برای آن فرش خریداری نمایند. برای خرید فرش باید به این نکته توجه داشت که فرش نباید از نظر اندازه به‌ گونه‌ای باشد که خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ باشد. اما این امکان در یک فضای بزرگ وجود دارد که می توان از چند فرش کوچک در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

فرش ها می توانند در ابعاد استاندارد و سفارشی که متناسب با نیاز مشتری باشد تولید شوند همچنین فرش می تواند در اشکال مستطیل، مربع و دایره تولید شده تا خریداران بتوانند متناسب با هر سلیقه و فضایی فرش مورد پسند خود را انتخاب و خریداری نمایند. اما نکته ای که کمتر خریداران به آن توجه می کنند تناسب فضا و ابعاد و شکل فرش می باشد. به عنوان مثال، فرشی که برای یک پذیرایی بزرگ مناسب است هرگز نمی تواند برای یک پذیرایی مربع شکل مناسب باشد. به همین دلیل باید فرش از نظر اندازه با ابعاد و شکل اتاق هماهنگی کامل داشته باشد.

اگر قصد خرید فرش برای فضایی تاریک و طولانی دارید فرشی که انتخاب می کنید  در مقایسه با فضایی که مربعی شکل است، قطعا  کوچک‌تر خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما یک پذیرایی 12 متری با ابعاد 3 در 4 داشته باشید قطعا یک فرش 9 متری می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد، اما اگر پذیرایی شما 12 متر ولی با ابعاد 6 در 2 متر باشد لازم است تا فرش کوچکتری برای منزل خود خریداری کنید.

فاکتور های خرید یک فرش مناسب

از نظر هر شخص فاکتورهای مختلفی برای خرید فرش خوب می تواند وجود داشته باشد، همه این فاکتورها در کنار هم باید وجود داشته باشد تا مشتری از خرید خود راضی باشد اما در این میان، اندازه و ابعاد فرش شاید از دیگر عوامل مهم تر باشد. زیرا فرش ها با ابعاد استاندارد و سفارشی بافته می شود و هر اندازه ای برای یک فضا و اتاق مناسب است. اما قبل از هر چیز باید به این سوالات پاسخ دهیم که معیار یک فرش خوب چیست؟چه فرشی با چه ابعادی برای چه فضایی در منزل مناسب است؟

فرش‌ها در اندازه‌های مختلفی بافته می‌شوند. هر اندازه‌ای برای یک اتاق و فضا مناسب است. وجود یک فرش با اندازه مناسب می‌تواند نقش مهمی در دکوراسیون داخلی خانه شما داشته باشد. اینکه اندازه‌ مناسب فرش را بر چه اساس انتخاب کنیم؟ چه اندازه فرشی برای چه فضایی مناسب است؟ از جمله پرسش‌هایی هستند که در ادامه سعی خواهیم کرد به آن‌ها پاسخ دهیم.

اندازه مناسب فرش

در گذشته های دور، کارکرد و استفاده از وسایل متفاوت با سال های اخیر بوده است. به عنوان مثال در گذشته از فرش ها به عنوان وسیله ای برای حفظ گرما در فصل زمستان استفاده میشده و زیبایی آن جز موارد اصلی نبوده که به آن توجهی داشته باشند به همین دلیل در گذشته سراسر کف منازل را با فرش های کوچک و بزرگ می پوشاندند.

اما در حال حاضر موارد استفاده و کاربرد فرش با گذشته تغییر زیادی داشته است. یک فرش مناسب باید بیشتر جنبه تزئینی داشته باشد، همچنین باید به ایجاد یک نقطه کانونی در اتاق نشیمن شما کمک کند. قرار دادن فرش در محل مناسب می تواند تفاوت زیادی را در ظاهر و احساس کلی فضای منزل شما ایجاد نماید.

امروزه نقش زیبایی فرش  و تاثیر آن در دکوراسیون منزل بر کسی پوشیده نیست  و بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد به همین دلیل اندازه و ابعاد فرش نیز در زیبایی  و خرید آن بی تاثیر نخواهد بود.

اجازه بدهید با یک مثال اندازه مناسب یک فرش را برای شما توضیح دهیم، اگر اندازه پذیرایی منزل شما 12 متر باشد و شما یک فرش 12 متری برای پوشش آن استفاده نمایید قطعا مبلمان روی حاشیه فرش قرار می گیرد و از زیبایی آن کاسته می شود. پس این فرش مناسب نیست اما اگر همین فرش را با ابعاد 9 متری خریداری نمایید دیگر سراسر پذیرایی با فرش تزیین نخواهد شد و مبل ها روی فرش قرار نمیگیرند به همین دلیل زیبایی فرش به طور کامل نشان داده خواهد شد.

معیار انتخاب فرش مناسب

برای خرید فرش باید به نوع کاربری فضا دقت خاصی داشته باشید. به طور معمول نحوه قرار گرفتن فرش در یک اتاق خواب با یک پذیرایی باید متفاوت باشد. اتاق خواب‌ها بیشتر از هر جای دیگری از خانه به پوشاندن کف نیاز دارند اما پذیرایی را اغلب به گونه‌ای با فرش تزئین می‌کنند که بخش‌های زیادی از آن خالی باشد.

به طور خلاصه مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار در انتخاب اندازه مناسب از فرش‌ها را می‌توان در چند مورد زیر خلاصه کرد.

  • مساحت فضای داخلی محل موردنظر
  • شکل و هندسه فضا
  • کاربری فضای
  • نوع مبلمان و نحوه چیدمان دکوراسیون آن‌ها
  • طرح و سبک فرش

اندازه فرش مناسب پذیرایی کوچک

نکته طلایی در زمان خرید فرش و دو راهی که غالبا برای انتخاب بین فرش 9 متری و 12 متری وجود دارد این است که به یاد داشته باشید استفاده از فرش 12 متری در پذیرایی‌های کوچک تصمیم اشتباهی است؛ زیرا باعث میشود که فضا کوچک‌تر از قبل به نظر برسد. پس فراموش نکنید که  فرش با ابعاد بسیار بزرگ انتخاب نکنید که با دیوارهای شما هم سطح باشد. باید تلاش کنید در پذیرایی‌های کوچک از فرش‌های 9 متری استفاده کنید و پذیرایی منزل را به وسیله فرش به قسمت‌های مختلفی تقسیم نمایید.

اندازه فرش مناسب پذیرایی بزرگ

اما در مورد سالن های پذیرایی بزرگتر، قاعده کلی برای انتخاب اندازه مناسب فرش به این صورت است که باید از فرش‌هایی با اندازه 12 متر استفاده نمایید. در پذیرایی‌های بزرگ سعی کنید بیشتر از مساحت فضا به نوع و چیدمان مبلمان و سایر المان‌هایی که قرار است اطراف فرش قرار بگیرند توجه نمایید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش شد تا در مورد مزیت های فرش 9 و 12 متری برای هر فضایی در منزل توضیح داده شود و توصیه های مفیدی را برای انتخاب و خرید به مشتریان عزیر ارائه نماییم. اما اگر هنوز در رابطه با خرید فرش و نوع دکوراسیون خود سوالی دارید می توانید با شماره 09134824741 تماس حاصل نموده و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

 

 

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *