مجله مانلی

ابعاد فرش 12 متری چیست؟

ابعاد فرش 12 متری چیست؟

آیا فرش‌های منزل شما کهنه و از مد افتاده هستند؟ آیا تصمیم به خرید فرش ماشینی دارید اما نمی دانید از کجا شروع کنید و یا چه فرشی برای شما مناسب است؟ نگران نباشید ما در این مقاله در فرش مانلی راهنمای کاربردی خرید فرش ماشینی را آماده کرده ایم تا به شما کمک کنیم بهترین و مناسب ترین فرش را انتخاب کنید.

از دیرباز خرید فرش برای خانه، یک تصمیم بزرگ بوده است. تنها رنگ فرش نیست که می تواند با سبک دکوراسیون داخلی منزل شما ارتباط داشته باشد، بلکه چندین فاکتور مهم دیگر نیز وجود دارد که باید هنگام انتخاب نوع مناسب فرش برای خانه خود در نظر بگیرید. این راهنمای کاربردی به شما کمک میکند تا بتوانید به سادگی فرشی را انتخاب نمایید که تا سال ها برای شما راحتی و آرامش را به ارمغان بیاورد.

ابعاد فرش ماشینی

با توجه به اینکه در سال های اخیر متراژ منازل نسبت به گذشته کاهش یافته است و البته قیمت فرش های ماشینی نیز به دلیل افزایش مرغوبیت بالا رفته است، همین موضوع باعث شده است تا بیشتر از گذشته در زمان خرید فرش به این موضوع بیندیشیم که چه فرشی با چه ابعادی برای منزل ما مناسب است. از آنجا که انتخاب فرش تاثیر مستقیمی بر دکوراسیون داخلی و جذابیت منزل دارد پس باید در انتخاب رنگ، طرح و سایز فرش نهایت دقت را به خرج دهیم. در ادامه با همراه باشید تا با هم به بررسی ابعاد استاندارد فرش ماشینی بپردازیم.

ابعاد استاندارد فرش ماشینی

باید توجه داشت که فرش های ماشینی با ابعاد استاندارد و سفارشی تولید می گردند، ابعاد استاندارد که شامل فرش های 12، 9 و 6 متری بوده و فرش با ابعاد غیر استاندارد یا سفارشی که متناسب با نیاز مشتری تولید می گردد. یکی از ابعاد اصلی و پرفروش فرش ماشینی، فرش با ابعاد 12 متری است که این فرش 4 متر طول و 3 متر عرض دارد.

فرش های ماشینی

قبل از خرید فرش بیان چند نکته طلایی بسیار مهم و حیاتی است:

  1. قبل از شروع به بررسی و انتخاب فرش، باید ابعاد اتاق خود را اندازه گیری کنید تا فضای تقریبی فرش و هر محدودیتی که دارید همچون باز شدن در،میزان در معرض مستقیم آفتاب بودن و … را مشخص کنید.
  2. بزرگتر معمولا بهتر است: یک فرش کوچک می تواند اتاق و پذیرایی شما را کوچک جلوه دهد و عناصر آن را از هم جدا کند. اگر برای خرید فرش سایز کوچک و بزرگ شک دارید، به دنبال سایز بزرگتر بروید تا بتوانید فاصله مناسب اسباب و وسایل را در فضا رعایت کنید.
  3. -قانون فاصله: اکثر طراحان داخلی بر این نکته توافق دارند که باید یک حاشیه خالی میان فرش تا دیوار قرار داشته باشد. بهترین میزان حاشیه 40 سانتی متر است که توصیه می شود این مقدار رعایت گردد.

فرش 12 متری برای کجا مناسب است؟

اگر پذیرایی و سالن بزرگی در منزل شما وجود دارد و شما علاقمند هستید که مبلمان در مرکز قرار بگیرد، خرید فرش 12 متری به شما کمک می کند تا از شلوغی بپرهیزید و نقشه فرش جلوه گری بیشتری داشته باشد.

اما اگر علاقمند هستید که مبلمان کنار دیوار قرار بگیرد، باید فرش به گونه ای روی زمین قرار بگیرد که دو پایه جلویی مبلمان در زمان استفاده،باز هم روی فرش باقی بماند.

اگر در سالن و یا پذیرایی منزل شما یک میز ناهارخوری 12 نفره قرار دارد، فرش های کوچک برای این فضا مناسب نیست و فرش های 12 متری جلوه بیشتری به فضای داخلی منزل شما خواهد داشت.

در صورتی که کفپوش منزل شما چوبی است، بهتر است فرشی را انتخاب کنید که حدود بیست سانتی متر حاشیه خالی در اطراف فرش ایجاد نماید.

اگر تصمیم دارید که فرش مورد نظر شما تمام سطح یک فضا  را پوشش دهد لازم است تا فرش انتخابی شما به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه صندلی ها را در خود جای دهد. توجه داشته باشید که وقتی صندلی ها بیرون کشیده می شوند، باید پایه های پشتی صندلی روی فرش بماند.

به یاد داشته باشید که انتخاب کردن ابعاد فرش بستگی به اندازه اتاق و یا فضایی دارد که شما قصد دارید برای آن فرش خریداری نمایید. فرش‌ها در اندازه‌های استانداردی تولید می شوند که اکثرا برای بیشتر فضاهای داخلی امروزی مناسب هستند. قبل از تصمیم گیری در مورد اندازه فرش، فضای خود را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که فرش برای فضای مورد نظر شما مناسب است.

جمع‌بندی

در این مقاله در فرش مانلی سعی کردیم تا در مورد ضرورت استفاده از فرش به عنوان کفپوش در منزل اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. همچنین توضیح داده شد که فرش ها در دو ابعاد استاندارد و سفارشی بافته می شوند. که یکی از ابعاد استاندارد، فرش 12 متری است که برای استفاده در پذیرایی منازل بسیار مناسب است. اگر هنوز هم در مورد انتخاب ابعاد فرش برای منزل خود ابهام و یا سوالی دارید می توانید با مشاوران دکوراسیون داخلی ما با شماره 09134824741 تماس حاصل نموده و به رایگان مشاوره دریافت نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *