مجله مانلی

راهنمای اندازه فرش آشپزخانه

راهنمای اندازه فرش آشپزخانه

آشپزخانه ها اغلب مکان شلوغی هستند که خانواده دور هم جمع می شوند، چه عجله صبحگاهی باشد و چه در حال آماده شدن برای شام. آشپزخانه منزل با هر سبک شخصی می تواند به این مکان شلوغ جان تازه ای ببخشد و آن مکان را برای یک استراحت لذت بخش و دلپذیر آماده نماید. هر آشپزخانه می تواند چیدمان متفاوتی داشته باشد و انتخاب فرش با اندازه مناسب برای تکمیل دکوراسیون شما ضروری است. در این مقاله ما در فرش مانلی سعی داریم تا ویژگی فرش مناسب با هر نوع آشپزخانه ای را توضیح دهیم  و بیان کنیم چه نوع فرشی کاربردی و مناسب برای شما است و چه سبک فرش هایی برای شما کاربردی نیستند، بنابراین شما می‌توانید با این پیشنهادات آشپزخانه را به مکانی گرم و دلپذیر تبدیل کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

سایز استاندارد فرش آشپزخانه چیست؟

اندازه استاندارد فرش آشپزخانه بسته به اینکه می خواهید فرش چه عملکردی داشته باشد متفاوت است. به عنوان مثال، پادری هایی با اندازه 80*100 گزینه ای استاندارد برای جلوی سینک‌ و اجاق‌ گاز هستند، اما وقتی نوبت به پر کردن تمام آشپزخانه می‌رسد، احتمالاً به فرش‌های بزرگتری همانند فرش‌های 6 متری و یا فرش 9 متری نگاه خواهید کرد. همچنین کناره و رانرها گزینه دیگری برای آشپزخانه هایی هستند که دارای فضای باریک هستند. سبک شما هرچه که باشد، مهم است که برای آشپزخانه خود، سبک خاص اندازه دلخواه و چیدمان آن نگاه کنید تا تصمیم بگیرید که فرش چه اندازه و شکل فرشی را باید انتخاب نمایید.

چگونه فرش آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

به غیر از اندازه فرش، المان های کلیدی دیگری مانند شکل، جنس الیاف، رنگ و نقش وجود دارد که در انتخاب فرش مناسب برای آشپزخانه شما موثر است. همیشه برای انتخاب شکل فرش باید به اندازه آن نیز توجه ویژه ای داشته باشید، بنابراین با نهایی کردن اندازه، تصمیم می‌گیرید که شکل فرش مستطیل، گرد، مربع، کناره و یا شکل دیگری می‌خواهید باشد. در مورد رنگ‌ و نقشه فرش نیز، شما طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای انتخاب دارید، از جمله سبک‌های  فانتزی، وینتیج تا مدرن و یا حتی طرح های کلاسیک که هماهنگ با دیگر فرش های منزل شما باشد. در نهایت، فرش هایی که دارای الیاف قابل شستشو همانند آکریلیک هستند و می توانند به راحتی تمیز شوند انتخاب مناسبی برای آشپزخانه هستند.

فرش آشپزخانه را کجا بچینیم؟

چند نقطه در آشپزخانه وجود دارد که مردم بیشتر تمایل دارند تا از فرش به عنوان کفپوش آن استفاده نمایند. اندازه برخی از فرش های آشپزخانه بزرگ است و برای پر کردن کل فضا استفاده می شود یا حداقل می توان آن را در وسط فضای آشپزخانه قرار داد. برخی دیگر اندازه ای حداقلی داشته و شامل فرش های کوچک کنار اجاق گاز یا سینک می شوند. با این حال، استفاده از فرش های کناره در امتداد همان مناطقی که تمایل به ایستادن در آن ها دارید، به نظر می رسد انتخاب هوشمندانه تری باشد.

تشخیص بهترین سایز فرش مناسب آشپزخانه

وقتی نوبت به انتخاب فرش‌های کناره یا فرش‌های بزرگ‌تر می‌رسد، تشخیص تعادل دشوار است. برای انتخاب این فرش ها، هرگز نباید اندازه‌ای را انتخاب کنید که از خود آشپزخانه بلندتر باشد؛ توجه داشته باشید که همیشه باید فضای تنفسی بین دو طرف فرش و کابینت وجود داشته باشد. اگر هنوز هم نیاز به دستورالعمل های ویژه ای برای انتخاب فرش آشپزخانه خود هستید به خواندن ادامه این مقاله ادامه بدهید.

مناسب ترین سایز فرش آشپزخانه کوچک

به غیر از فرش با سایز استاندارد 6 متری برای آشپزخانه، می توانید از قالیچه نیز در آشپزخانه خود استفاده کنید. این قالیچه ها برای ایجاد راحتی بیشتر در زیر میز ناهار خوری نقاطی بسیار عالی هستند. از طرف دیگر، اگر آشپزخانه کوچک شما به شکل حرف انگلیسی ال (L) باشد می‌توانید از فرش کوچکی مربعی نیز استفاده نمایید.

مناسب ترین سایز فرش آشپزخانه متوسط

در آشپزخانه های متوسط، بهترین سایز فرش برای پرکردن یک فرش 9 متری و یا چند فرش گرد/مربع با ابعاد مشابه است. مانند آنچه در بالا ذکر شد، می توانید از فرش در گوشه اصلی آشپزخانه نیز استفاده کنید یا اگر آشپزخانه باریکی دارید انتخاب یک کناره بلند نیز توصیه می گردد.

مناسب ترین سایز فرش آشپزخانه بزرگ

بهترین اندازه فرش آشپزخانه برای پرکردن یک آشپزخانه بزرگ احتمالاً یک فرش 12 متری و یا یک فرش مربع/گرد است که تمام فضای آشپزخانه را پر می‌کند می باشد اما این نکته طلایی را در نظر داشته باشید که حتما فضایی بین فرش و کابینت باقی بگذارید. اگر می‌خواهید سینک یا اجاق گاز جلوه بیشتری داشته باشند، می‌توانید سایز فرش‌ خود را کاهش دهید و از فرش‌های بزرگ چشم پوشی نمایید. همچنین می توانید از یک فرش کناره که در امتداد قسمت اصلی پیشخوان، لوازم خانگی، سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز می باشد نیز استفاده نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم در مورد بهترین رنگ و طرح برای فضای آشپزخانه صحبت نماییم. در این مقاله توضیح دادیم که الیاف مناسب برای کفپوش آشپزخانه بهتر است از جنس آکریلیک باشد تا در اثر رفت و آمد کیفیت اصلی خود را از دست ندهد. همچنین لازم است که فرش مورد استفاده در آشپزخانه پزدهی نداشته باشد زیرا این نکته می تواند در سلامت اعضای خانواده موثر باشد.  مناسب ترین رنگ برای این فضا، رنگ های دودی است تا کمتر لکه و کثیفی را نمایان سازد. اگر هنوز هم سوال و یا ابهامی در مورد خرید فرش مناسب آشپزخانه منزل خود دارید می توانید با کارشناسان دکوراسیون داخلی فرش مانلی با شماره 09134824741 تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *