مجله مانلی

ویژگی های فرش آکریلیک کاشان را بشناسید!

سایت 6

فرش کفپوشی است که با هدف ایجاد گرما و نرمی زیر پا طراحی شده است، می توان آن  را با مواد و الیاف طبیعی و یا مصنوعی تولید نمود که بر این اساس به آنها دستباف و یا ماشینی می گویند که هر کدام از این فرش ها متناسب با جنس الیاف مقاومت و دوام خاصی در برابر لکه ها دارند. در بازار، فرش با ویژگی و ظاهر و رنگ های مختلفی وجود دارد که کاربرد هر کدام با دیگری متفاوت است و همین باعث شده است که انتخاب برای خریداران بسیار سخت باشد. توجه داشته باشید که فرش خوب می تواند تا سال ها دوام بیاورد و برای داشتن یک فرش خوب کافی است تا در زمان خرید بهترین محصول را انتخاب کنیم. در این مقاله در فرش مانلی به توضیح درباره ی ویژگی های فرش آکریلیک کاشان پرداختیم.

فرش آکریلیک

فرش ماشینی می تواند با الیاف متفاوتی تولید شود، اما جدیدترین محصول در بازار، الیاف آکریلیک است که به نسبت دیگر مواد موجود از کیفیت و مرغوبیت بالاتری برخوردار است.فرش آکریلیک از پلیمر ساخته شده است که شباهت بسیار زیادی به پشم طبیعی دارد و همین مورد باعث می شود که این الیاف گزینه بسیار مناسبی برای بافت فرش های ماشینی باشد. توجه داشته باشید در حال حاضر باکیفیت ترین فرش هایی که در بازار فرش ماشینی موجود است فرش هایی از جنس آکریلیک می باشند که مقاومت بالایی در بابر نور خورشید، ساییدگی و مواد شیمیایی دارند.

مزیت های فرش آکریلیک

از خواص نخ آکریلیک می توان به قابلیت رنگ پذیری بالا و امکان شست و شو بدون تغییر رنگ آن ها اشاره کرد. حدود 50 سال پیش الیاف آکریلیک وارد بازار جهانی شده و در 20 سال گذشته این الیاف وارد بازار ایران شد. این الیاف در بین متخصصان حوزه نساجی و بافندگی به پشم مصنوعی معروف است و سال ها است که جایگزین الیاف طبیعی شده است. از مهم ترین ویژگی این محصول می توان به شباهت بالای آن به نخ ابریشم اشاره نمود. از مزیت های این الیاف با دوام می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قیمت پایین تر نسبت به فرش دستباف
  • مقاومت بالا در برابر نور خورشید و ساییدگی
  • شست و شوی راحت
  • مقاومت در برابر گرما

انواع فرش آکریلیک

فرش های آکریلیک را می توان بر اساس تراکم، شانه و نوع نخ دسته بندی نمود. گروه بندی این فرش ها بر اساس شانه به صورت زیر می باشد:

فرش آکریلیک هیت ست شده

منظور از فرش آکریلیک هیت ست شده این است که نخ ها در طول فرآیند هیت ست شدن بعضی از ویژگی هایشان بهبود می یابد، به عبارت دیگر نخ های آکریلیک باعث مقاومت بیشتر فرش در برابر گرما می گردند. همچنین باعث می شود میزان پرزدهی فرش کاهش یابد و طول عمر فرش افزایش  قابل توجهی داشته باشد. برای هیت ست شدن الیاف، ابتدا نخ ها ریسیده خواهند شد و سپس با گرما دیده شدن تثبیت می شوند به همین دلیل دوام آن ها نسبت به دیگر الیاف افزایش می یابد.

با پیشرفت دستگاه های بافندگی و سرعت زیاد دستگاه ها برای بافت فرش، نیاز به نخ هایی است که مقاومت بالایی داشته باشند تا در طول فرآیند بافت کمتر دچار پارگی شوند. البته کیفیت نخ و پاره نشدن آن ها بیشتر در فرش با تراکم بالا مورد توجه است زیرا زمان زیادی صرف عیب یابی و رفع مشکل ایجاد شده برای فرش می شود. توجه داشته باشید که فرش هایی که نخ آن ها فرآیند هیت ست شدن را تجربه می نماید حساسیت و آلرژی را از بین خواهند برد.

از مزایای هیت ست شدن نخ های آکریلیک می توان به:

  • رنگ پذیری بهتر الیاف
  • مقاومت بیشتر در برابر حرارت
  • یکنواختی بیشتر و بهتر فرش
  • افزایش لطافت فرش

اشاره نمود.
نتیجه گیری

فرش آکریلیک کاشان نسبت به دیگر فرش های موجود در بازار که از جنس بی سی اف، پلی استر و یا ورجین هستد از کیفیت بالاتری برخوردار است و همین امر موجب شده تا کیفیت و دوام بیشتر آن مورد توجه خریداران قرار بگیرد. این فرش ها در برابر آفتاب  و ساییدگی مقاومت بیشتری دارند و در اثر شستشو دچار تغییر سایز نخواهند شد. در این مقاله در فرش مانلی سعی کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد فرش های از جنس آکریلیک در اختیار شما قرار دهیم، در صورتی که هنوز سوال و یا ابهامی در مورد خرید فرش داشتید می توانید با کارشناسان ما با شماره ۰۹۱۳۴۸۲۴۷۴۱ تماس حاصل نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *