مجله مانلی

فرش ابریشم یا آکریلیک مقایسه و مزایا و معایب

فرش ابریشم یا آکریلیک مقایسه و مزایا و معایب

شاید یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است در زمان خرید برای شما ایجاد شود، دوراهی در مورد انتخاب نوع فرش ماشینی و یا دستباف است. یکی از مواردی که می تواند در این زمان به شما کمک نماید داشتن اطلاعات کافی در مورد فرش ابریشم و آکریلیک است، که در نهایت می توان با مقایسه اطلاعات بدست آمده ، تشخیصی درست و انتخاب مناسب برای خرید فرش مورد نیاز داشت. در این مقاله در فرش مانلی سعی داریم به صورت کامل به مقایسه این دو نوع فرش آکریلیک و ابریشم بپردازیم تا بتوان با اطلاع از مزایا و معایب هر نوع فرش، خرید مناسبی را داشته باشید.

معرفی کوتاهی از فرش ابریشم و آکریلیک

قبل از اینکه بخواهیم در مورد انتخاب فرش ابریشم و آکریلیک صحبت کنیم لازم است نگاهی کلی به ویژگی ها همچنین نقاط قوت و ضعف هر دو نوع فرش داشته باشیم تا در نهایت بتوانیم انتخاب مناسبی داشته باشیم.

فرش ابریشم

برای تولید فرش های دستباف از الیاف های گوناگونی استفاده می شود که فرش های ابریشمی توانسته است بسیار مورد توجه مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار گرفته بگیرد. الیاف ابریشم، مرغوب ترین الیافی است که تاکنون در تولید فرش مورد استفاده قرار گرفته است. این الیاف باعث افزایش ارزش فرش تولید شده می شوند، همچنین ابریشم به کار رفته در بافت فرش باعث زیبایی و کیفیت کم نظیر محصول نهایی می گردد. یکی از مهم ترین ویژگی های فرش های ابریشمی، درخشندگی فرش است که موجب لذت بصری برای بیننده می گردد و همین امر موجب شده است بیشتر از فرش های ابریشم به عنوان تابلو فرش و یا دیوارکوب استفاده گردد. از دیگر خاصیت هایی این فرش می توان به استحکام و ظرافت بالا و لطافت بی نظیر فرش اشاره نمود.

در بازار سه نوع فرش ابریشمی وجود دارد:

  • کف ابریشمی
  • تمام ابریشمی
  • گل ابریشمی

زمانی که نور خورشید به فرش ابریشمی تابیده می شود این نور شکسته شده و باعث درخشش فرش می گردد و همین امر موجب می شود جذابیت محیط داخلی خانه شما بیشتر شود. توجه داشته باشید که فرش های ابریشم به صورت تابلو فرش و قالیچه نیز در بازار به فروش می رسند.

فرش دستباف ابریشم به نسبت فرش های ماشینی قیمت بسیار بالاتری دارد و دلیل آن، استفاده از الیاف طبیعی برای بافت فرش است.

ویژگی های فرش ابریشم

از ویژگی های فرش ابریشم می توان به :

  • درخشندگی
  • طیف رنگی وسیع
  • وزن سبک و ضخامت کم
  • مقاومت و ماندگاری بالا
  • ضد حساسیت

اشاره نمود.

فرش آکریلیک

فرش های آکریلیک با استفاده از الیافی به نام پلیمر پلی آکریلو بافته می شوند. فرش های اکریلیک جدیدترین محصولی است که در صنعت فرش معرفی شده است و مورد اقبال خوبی از سوی خریداران قرار گرفته است. مهم ترین ویژگی این فرش، تنوع بالا در رنگبندی آن می باشد و به همین دلیل توانسته است پاسخگوی تمامی سلیقه ها باشد.

از ویژگی های فرش آکریلیک می توان به مواردی همچون :

  • سبک بودن
  • عدم انتقال گرما و سرما به طرف دیگر فرش
  • بازگشت پذیری بالا
  • مقاومت در برابر حرارت
  • قیمت مناسب تر نسبت به فرش های دستباف

اشاره نمود.

فرش ابریشم بخریم و یا آکریلیک؟

تا کنون سعی نمودیم تا اطلاعات هر چند مختصر اما دقیق را در مورد فرش های ابریشم و آکریلیک به شما ارائه دهیم. اما ممکن است که بعضی از افراد زمان کافی برای مطالعه و تحلیل اطلاعات را نداشته باشند به همین دلیل در ادامه تلاش کرده ایم تا به این سوال پاسخ بدهیم که فرش ابریشم بهتر است و یا آکریلیک.

پاسخ به این سوال بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است زیرا هیچ جواب قطعی برای آن وجود ندارد و پاسخ می تواند متناسب با شرایط و نیازهای هر شخص، متفاوت باشد. در ادامه ما به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید راحت تر تصمیم گیری نمایید، برای این منظور تنها کافی است اولویت خود را مشخص نموده و از میان پرسش های زیر پاسخ سوال خود را بیابید.

  • فرش آکریلیک ارزان تر است و یا فرش ابریشم؟

فرش آکریلیک به دلیل اینکه فرش ماشینی است و با الیاف مصنوعی تولید شده است قیمت مناسب تری را نسبت به فرش ابریشم دستباف دارد.

  • کیفیت فرش ابریشم بالاتر است و یا آکریلیک؟

پاسخ این سوال بسیار سخت است زیرا فرش ابریشم به دلیل اینکه با الیاف طبیعی تولید شده است کیفیت بالایی دارد اما فرش ماشینی آکریلیک نیز در میان دیگر فرش های ماشینی تولید شده و موجود در بازار، از کیفیت مناسبی برخوردار است و در این مورد می توانید به بودجه خود برای خرید فرش دقت نمایید.

  • تنوع طرح کدام بیشتر است؟

در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که تنوع طرح برای فرش های آکریلیک بسیار بیشتر از فرش های ابریشم است، و امکان اینکه فرش های ابریشم را به صورت جفت تهیه کنید بسیار کم است، به همین دلیل تنوع برای کارهای ماشینی مخصوصا آکریلیک به مراتب نسبت به ابریشم بیشتر می باشد.

در این مقاله در فرش مانلی سعی کردیم در مورد ویژگی و خصوصیات فرش های آکریلیک و ابریشم به شما اطلاعات مفیدی ارئه دهیم و فرآیند انتخاب و خرید فرش را برای شما آسان تر نماییم. در صورتی که هنوز ابهام یا سوالی در مورد خرید فرش داشتید می توانید با شماره تماس ۰۹۱۳۴۸۲۴۷۴۱ تماس حاصل نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *