مجله مانلی

فرش 1200 شانه برای چه محیط هایی مناسب است؟

1200reeds 4

محیط های مناسب و کاربردی برای فرش ۱۲۰۰ شانه

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم به موضوع محیط های متناسب با فرش ۱۲۰۰ شانه بپردازیم که ممکن است برای شما مخاطبان گرامی کاربردی باشد، لطفا با ما همراه باشید.

شاید بتوان گفت با توجه به رشد تکنولوژی و با نگاهی دقیق تر به صنعت فرش در بسیاری از خانه ها و مکان های مختلف وجود یک فرش ماشینی امری بدیهی شده است که البته کاربردی و زینت بخش نیز می باشد. در این میان و با وجود فرش های متنوع در بازار، فرش ۱۲۰۰ شانه با فناوری و جذابیت خاصی که دارد توانسته از محبوبیت بسیاری برخوردار بشود که البته دلایل خاص به خود را دارد.

برای استفاده بهتر از این فرش بهتر است بدانید که محیط مناسب و کاربردی آن اتاق پذیرایی و اتاق خواب می باشد بنابراین برای درک دلایل این انتخاب باید فرش ۱۲۰۰ شانه و ویژگی های آن را بهتر و بیش تر بشناسیم. ما به برخی از این خصوصیات اشاره می کنیم و به صورتی مختصر توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

ضخامت فرش ۱۲۰۰ شانه و تاثیرگذاری آن

یکی از ویژگی های فرش ۱۲۰۰ شانه ضخامت آن می باشد که می تواند عاملی تعیین کننده برای محاسبه مقاومت و دوام فرش باشد. ضخامت فرش با کمک میزان ارتفاع نخ خاب تعیین می شود و همچنین با شانه و تراکم فرش رابطه ای معکوس دارد یعنی هرچقدر تعداد شانه و تراکم فرش افزایش یابد میزان ضخامت فرش کمتر می شود به عنوان نمونه ضخامت فرش ۱۲۰۰ شانه 6 میلی متر و ضخامت فرش ۱۵۰۰ شانه 5 میلی متر است.

نکته: اگر مفهوم شانه و تراکم را نمی دانید به صورت مختصر این گونه قابل تعریف هستند، شانه به تعداد ریشه یا گره در یک متر از عرض فرش ماشینی و تراکم به تعداد گره در طول فرش و در هر متر مربع آن گفته می شود.

اما دلیل تفاوت و خاص بودن ضخامت فرش ۱۲۰۰ شانه چیست؟ همان گونه که گفتیم هر چقدر تعداد شانه و تراکم در فرش ماشینی افزایش یابد ضخامت آن کمتر می شود که مهمترین دلیل آن قطر نخی است که استفاده می شود یعنی با افزایش شانه و تراکم قطر نخ کمتر می شود.

اکنون می توان گفت چون فرش ۱۲۰۰ شانه نازک می باشد برای دکوراسیون های لوکس مناسب است و برای قسمت پذیرایی خانه گزینه ای کاربردی خواهد بود البته زیبایی و درخشندگی طرح و نقوش در فرش های نازک قابل مقایسه با دیگر فرش های ماشینی نیست.

ریزبافتی و لطافت فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه در تراکم ۳۶۰۰ بافته می شود به این معنی که میزان تراکم بالایی دارد و سبب می شود در بافت آن از الیاف نازکی استفاده بشود و لطافت، ظرافت و زیبایی خاصی داشته باشد تا حدی که این فرش ۱۲۰۰ شانه به قالی های دستبافت شبیه است.

جالب است بدانید که هر چقدر میزان شانه بیش تر بشود فرش زیباتر و ظریف تر می شود اما هر چقدر میزان تراکم آن افزایش یابد فرش محکم تر می شود بنابراین به صورت کلی می توان گفت اگر قصد خرید فرش ظریف و نازک دارید باید فرشی را انتخاب کنید که تعداد شانه بالایی داشته باشد که طبیعتا ضخامت کمتری نیز خواهد داشت.

اکنون قابل توجیه است که فرش ۱۲۰۰ شانه به دلیل ظرافت و لطافت خاصی که دارد می تواند نقشی اصلی در تزئین دکوراسیون اتاق پذیرایی یا اتاق خواب داشته باشد همچنین مقاومت بالایی در برابر برخی آسیب ها دارد.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *