مجله مانلی

فرش وینتیج چند شانه است؟

تعداد شانه فرش وینتیج

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم به موضوع تعداد شانه فرش وینتیج و تاثیرات آن بر روی فرش بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

فرش وینتیج که به فرش پتینه نیز مشهور است یکی از پرفروش ترین فرش های مدرن است که ویژگی های خاصی دارد و گزینه ای عالی برای دکوراسیون های شیک امروزی است. این نوع فرش با میزان شانه و تراکم های متنوعی بافته می شود به همین دلیل قیمت های متفاوتی دارد.

فرش وینتیج را بیش تر بشناسیم؟!

اسم دیگر فرش وینتیج، فرش کهنه نما است به این دلیل که ظاهری شبیه به فرش های قدیمی و کارکرده دارد ولی در گروه فرش های مدرن و جدید قرار می گیرد و جایگاه خاصی در میان خریداران پیدا کرده است. این فرش خاص می تواند برای کسانی که به داشتن دکوراسیون کلاسیک و طراحی سنتی و قدیمی علاقه دارند انتخاب مناسبی باشد.

فرش وینیتج در اندازه های متفاوتی تولید می شود بنابراین می توان در قسمت ها ومکان های مختلی در منزل از آن ها استفاده کرد و همچنین یکی دیگر از مزایای آن داشتن وزن سبک است و به راحتی قابل جابه جایی است.

میزان شانه و تراکم فرش وینتیج

برای شروع بهتر است که این دو مفهوم شانه و تراکم فرش را تعریف کنیم:

شانه فرش در واقع تراکم عرضی گره هایی است که بافته می شود یعنی به تعداد گره های عرض فرش در هر متر آن گفته می شود به عنوان نمونه فر ش۱۲۰۰ شانه در هر متر از عرض آن ۱۲۰۰ گره وجود دارد.

تراکم فرش تعداد گره هایی است که در یک متر از طول آن وجود دارد به عنوان نمونه تراکم فرش ۱۲۰۰ شانه ۳۶۰۰ می باشد یعنی در یک متر از طول آن ۳۶۰۰ گره بافته شده است.

فرش وینتیج در میزان شانه های متنوعی بافته می شود یعنی ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه که هر کدام ویژگی های خاص به خود را دارند.

اهمیت شانه و تراکم و تاثیرگذاری آن ها بر روی فرش

اهمیت شانه و تراکم در فرش های ماشینی یکی از موضوعات اساسی می باشد و اگر شما این دو مفهوم را درک کنید ممکن است در زمان خرید فرش ماشینی انتخاب بهتری داشته باشید.

  • زیبایی فرش: هر چقدر میزان شانه و تراکم فرش بیش تر باشد طبیعی است که گره های بیش تری نیز برای بافت آن استفاده می شود و باعث می شود که طرح های فرش ظریف تر و شیک تر بشوند به عنوان نمونه زیبایی و ظرافت طرح های فرش ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه نسبت به فرش های ۷۰۰ شانه و ۵۰۰ شانه بیش تر است. حتی به فرش های ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه قالی های شبه دستبافت می گویند زیرا زیبایی چشم نواری دارند.
  • امیدواریم همچنان با ادامه این مقاله از فرش مانلی با موضوع تعداد شانه فرش وینتیج و تاثیرات آن بر روی فرش، ما را همراهی نمایید.
  • ضخامت فرش: با افزایش میزان شانه و تراکم در فرش طول نخ های خاب آن کوتاه تر می شود ولی اگر تعداد شانه و تراکم فرش کمتر بشود ارتفاع نخ خاب بلند تر می شود یعنی یک رابطه معکوس وجود دارد به عنوان نمونه فرش های ۷۰۰ شانه و۱۰۰ شانه ضخامت بیش تری نسبت به فرش های ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه دارند بنابراین این موضوع برای کسانی که نسبت به زیبایی، بیش تر به ضخامت فرش اهمیت می دهند قابل توجه است.
  • استحکام فرش: هر چقدر تراکم فرش افزایش یابد ضخامت و استحکام آن کاهش می یابد در نیتجه استحکام فرش ۷۰۰ شانه از ۱۵۰۰ شانه بیش تر است.
  • قیمت فرش: فرش هایی که میزان شانه و تراکم بیش تری دارند قیمت بیش تری نسبت به فرش هایی با تعداد شانه و تراکم کمتر دارند یعنی قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه از ۱۲۰۰ شانه بیش تر است.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *