مجله مانلی

انتخاب فرش وینتیج براساس دکوراسیون خانه

انتخاب فرش بر اساس دکوراسیون خانه

ارتباط فرش وینتیج با دکوراسیون خانه

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم به موضوع ارتباط فرش وینتیج با دکوراسیون خانه بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

طراحی داخلی نئوکلاسیک

همان گونه که می دانید به فرش وینتیج، کهنه نما یا نئوکلاسیک نیز می گویند اما ارتباط آن با طراحی داخلی نئوکلاسیک و دکوراسیون آن چیست؟

نئوکلاسیک به معنی احیا یا تجدید حیات اصول و زیباشناسی کلاسیک در رشته های مختلف هنری می باشد. نئوکلاسیک به عنوان واکنشی در برابر سبک های اسراف آمیز پدیدار شد. هنرمندان نئوکلاسیک بر وضوح، تقارن، تعادل و استفاده از نقوش کلاسیک و عناصر معماری تاکید داشتند.

می توان طراحی نئوکلاسیک یا کهنه نما را این گونه تعریف کرد: این طراحی به کاربرد اصول و زیباشناسی نئوکلاسیک در حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون منزل اشاره دارد که این الهام از هنر و معماری نئوکلاسیک یونان و روم باستان است. طراحی نئوکلاسیک حس ظرافت، تقارن و نظم را در بر می گیرد و این عناصر کلاسیک تناسب و هارمونی را در بر می گیرند.

ویژگی های این طراحی خاص

برخی از ویژگی های کلیدی طراحی فرش وینتیج و کهنه نما عبارت اند از:

  1. تقارن و تعادل: طراحی وینتیج بر بر حس تعادل و تقارن تاکید دارد. چیدمان مبلمان، عناصر تزئینی و آثار هنری معمولا به صورت متقارن سازماندهی می شوند تا فضایی که  از نظر بصری دلپذیر و هماهنگ باشند ایجاد بکنند.
  2. نقوش کلاسیک: فضا داخلی وینتیج اغلب دارای نقوش کلاسیک و تزئینات است. این ممکن است شامل الگوهای کلیدی یونانی ، گل رز و سایر عناصر تزئینی برگرفته از معماری کلاسیک و اساطیر باشند.
  3. رنگ ها و مواد: طراحی وینتیج به سمت پالت رنگی محدود با رنگ های ملایم و کم رنگ می رود. سایه های سفید، بژ، کرم و پاستل معمولا استفاده می شوند که احساس سبکی و آرامش را ایجاد می کنند. در مورد مواد، طراحی نوکلاسیک از مواد طبیعی مانند سنگ مرمر، چوب و ابریشم استفاده می کند تا حسی از تجمل را به آن اضافه بکند.
  4. مبلمان زیبا: دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک اغلب دارای مبلمان با خطوط تمیز، فرم های متقارن و جزئیات ظریف است.
  5. لوازم جانبی: فضاهای نئوکلاسیک با اکسسوری های خوش سلیقه آراسته شده اند. آینه هایی با قاب های مزین، مجسمه های کلاسیک، کوزه ها و گلدان ها از اقلام تزئینی محبوب هستند.

به صورت کلی طراحی نئوکلاسیک زیباشناسی جاودانه و پیچیده ای را ارائه می دهد که ارجاعات تاریخی را با حساسیت معاصر ترکیب می کند و فضایی از نظم و ظرافت به وجود می آورد.

امیدواریم همچنان با ادامه این مقاله از فرش مانلی با موضوع ارتباط فرش وینتیج با دکوراسیون خانه، همراه ما باشید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *