مجله مانلی

رونق فرش وینتیج در بازار و جایگاه در دکوراسیون داخلی

vintage carpet 5

تاثیرات فرش وینتیج بر بازار و دکوراسیون داخلی

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم به موضوع تاثیرات فرش وینتیج بر بازار و دکوراسیون داخلی بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

بهتر است در ابتدا برای شناخت و آشنایی بیشتر با فرش وینتیج کلمه وینتیج را بشناسیم که یک واژه فرانسوی است که به معنی عتیقه و با ارزش می باشد بنابراین به فرش هایی که ظاهری کهنه دارند و ظاهر آن ها شبیه به فرش های دستبافت قدیمی است فرش وینتیج می گویند البته می دانید که هر چقدر یک فرش قدمت بیش تری داشته باشد و به اصلاح پاخور زیادی داشته باشد ارزش و قیمت آن بیش تر خواهد بود.

فرش وینتیج در بازار

در گذشته اگر مردم فرش دستبافت جدیدی خریداری می کردند آن را در محل هایی پهن می کردند که  رفت و آمد زیادی داشته باشد تا ارزش بیش تری پیدا کند یا حتی مدتی آن را در مقابل آفتاب پهن می کردند زیرا باعث می شد که سایه روشن هایی در فرش به وجود بیاید و ارزشمندتر بشود.

اما الآن قیمت فرش دستبافت آن قدر افزایش داشته است که بسیاری از مردم توانایی خرید آن را ندارند بنابراین تولید کنندگان فرش ماشینی فرش هایی شبیه به قالی های دستبافت را تولید کردند که قیمت آن ها در بازه فرش های ماشینی قرار می گیرد این گونه بود که فرش وینتیج یا کهنه نما تولید شد.

قیمت فرش وینتیج در بازار به موارد زیادی بستگی دارد که ما در این قسمت به برخی از این موارد اشاره ای می کنیم.

  • میزان شانه و تراکم: در فرش های وینتیج یا حتی به صورت کلی در فرش های ماشینی با افزایش شانه و تراکم قیمت آن نیز افزایش می یابد.
  • جنس نخ و الیاف: یکی دیگر از پارامترهای مهم در تاثیرگذاری قیمت فرش وینتیج جنس الیافی است که برای بافت آن استفاده می شود به عنوان نمونه نخ های اکریلک هیت ست شده مقاومت بالایی دارند، دارای ثبات رنگی بیش تری هستند و پُرزدهی کمتری دارند ولی قیمت بیش تری دارند که برای بافت فرش های ۱۵۰۰ شانه از این نوع الیاف استفاده می شود درحالی که فرش های وینتیج که از الیافی دیگری بافته می شوند وزن کمتری دارند و قیمت آن ها نسبتا کمتر است.
  • اندازه ها و ابعاد فرش: فرش های وینتیج به مانند سایر فرش ها هر چقدر اندازه بیش تری داشته باشند قیمت بیش تری نیز خواهند داشت.

امیدواریم همچنان با ادامه این مقاله از فرش مانلی با موضوع تاثیرات فرش وینتیج بر بازار و دکوراسیون داخلی، ما را همراهی نمایید.

صادرات فرش وینتیج

فرش های وینتیج نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورها طرفداران خاص خود را دارند و تعداد زیادی از این نوع فرش های خاص صادر می شود همچنین طراحی این قالی ها به گونه ای است که بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از آن استقبال کرده اند که این موضوع نشان می دهد بسیاری از مردم علاقه مند به حفظ فرهنگ ایرانی هستند.

کاربرد و تاثیرات فرش وینیج در دکوراسیون داخلی

یکی از ویژگی هایی که فرش های وینتیج را پُرطرفدار کرده است این است که با هر سبک دکوراسیون هماهنگی دارد و به خوبی در کنار وسایل و مبلمان مدرن قرار می گیرد بنابراین اگر سبک چیدمان خانه مینیمال باشد یا سنتی به راحتی با فرش وینتیج هماهنگ می شوند و اصالتی خاص در محیط زنگی شما به وجود می آید.

اگر شما به دکوراسیون سنتی علاقه دارید می دانید که این سبک اکنون مورد توجه برخی مردم قرار گرفته است و حتی در خانه های مدرن که دارای طراحی داخلی به روزی هستند استفاده از وسایل قدیمی یک تضاد خاصی به وجود آورده است و در برخی آپارتمان ها و خانه های مجلل استفاده از این وسایل قدیمی و سنتی زینت بخش شده است.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *