مجله مانلی

معرفی رنگ های اصلی و پر فروش فرش ماشینی

رنگ اصلی و پر فروش فرش

از دیرباز تاکنون فرش جز جدانشدنی منازل ایرانی بوده است، از ابتدای این مسیر پر فراز و نشیب و در لابلای صفحات تاریخ این صنعت، قالی بافی و نقشه ها بسیار دچار تغییر و تحول شده است. نقشه های فرش از محیط زندگی بشر الهام گرفته شده است. در ادامه این مقاله در فرش مانلی به بررسی رنگ های اصلی فرش ماشینی می پردازیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برخی از شرایط محیطی هستند که باعث انتخاب رنگ های خاصی در دکوراسیون داخلی میشوند، ابتدا در این مقاله به این شرایط فضای محیطی پرداخته و توضیح دادیم که در هریک از فضا های شلوغ یا خلوت، کوچک یا فضای بزرگ چه رنگی استفاده شود بهتر است و سپس به معرفی رنگ های اصلی و محبوب و پراستفاده فرش پرداختیم.

شلوغ یا خلوت بودن اتاق

یکی از عواملی که باید در زمان خرید فرش مورد توجه قرار بگیرد میزان پاخور بودن است. اگر پذیرایی شما پررفت و آمد است ممکن است فرش زیاد کثیف شود در نتیجه بهتر است از رنگ های روشن مثل کرم، سفید، بژ و صدفی چشم پوشی کنید و از طیف خاکستری یا تیره مثل فیلی، طوسی، دودی و زغالی فرش خود را انتخاب کنید. فرشی که برای راهرو انتخاب می کنید بهتر است چرک تاب باشد مثل فیلی، گردویی، طوسی و زغالی باشد چون راهروها بیشتر در معرض آلودگی و پاخور شدن هستند.

آشپزخانه هم جزو مکان هایی است که نیازمند فرشی با طرح شلوغ و رنگی چرک تاب است. علاوه بر این چون آشپزخانه محل غذا خوردن است استفاده از رنگ هایی که اشتها را باز می کنند مثل زرد و قرمز ایده خوبی است.

فضاهای کوچک

اندازه نیز المانی است که در فرآیند تصمیم گیری موثر است. به عنوان مثال رنگ‌های روشن‌ برای  فرش می‌تواند حس فضا را تقویت نماید، زیرا نور طبیعی را بهتر منعکس می‌کنند و باعث ایجاد حسی مطبوع و گستردگی می‌شوند.

فرش با رنگ روشن

فرش های رنگ های روشن می توانند فضاها را وسیع تر نشان دهند و برای منازلی که متراژ کمی و یا نور طبیعی کمتری دارند بسیار مناسب باشد. این رنگ می تواند در مکان‌هایی که نور خورشید محدودی دریافت می‌کنند یا در خانه‌هایی که پنجره‌های کوچک‌ی دارند، گزینه جذابی باشد. علاوه بر این، رنگ‌های روشن برای پوشاندن گرد و غبار یا لکه‌هایی که خیلی شدید نیستند، مناسب تر هستند.

رنگ طوسی

یکی از پرطرفدارترین رنگ فرش طیف رنگ طوسی است، که با اکثر رنگ ها هماهنگ می شود. در سال های اخیرو با افزایش طرفداران سبک مدرن استفاده از رنگ های بسیار روشن یا لایت برای زمینه فرش بسیار رواج پیدا کرده است.

رنگ کرم

طیف رنگ کرم نیز یکی ادیگر از رنگ های پرطرفدار فرش می باشد. فرش با زمینه های صدفی و نقره ای و بژ جز زیرشاخه این رنگ بوده و با دکوراسیون های مدرن ترکیب زیبایی را ایجاد می نماید. فرش با رنگ بژ می تواند برای افرادی که در ترکیب رنگ های دکوراسیون شان طلایی وجود دارد گزینه بسیار مناسبی می باشد.

رنگ نسکافه ای

فرش نسکافه ای به سبب رنگ بسیار روشنی که دارد برای دکوراسیون های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ گردویی نیز در چند سال اخیرجزو رنگ های پرطرفدار بوده است، این محبوبیت به دلیل هماهنگی با اکثر دکوراسیون ها است و می تواند با مبلمان شکلاتی، قهوه ای ست شود.

فرش سرمه ای و آبی

اگر شما از ثبات در منزل لذت میبرید پس فرش رنگ سرمه ای، انتخاب بسیار مناسبی است  زیرا رنگ آن چرک تاب است. این فرش می تواند با پرده یا مبلمانی که دارای گل های آبی روشن یا صورتی است هماهنگی بالایی داشته باشد. فرش آبی رنگ نیز می تواند چیدمانی چشم نواز و آرامش بخش همراه با پرده و مبل ایجاد نماید، اما لازم است با رنگ سفید یا طوسی ترکیب شود تا زیبایی آن بیشتر نمایان گردد.

طلایی و زرد

رنگ طلایی به فضای خانه شما حس لاکچری القا می کند. اگر در خانه خود تزئینات طلایی دارید خرید فرش با طرح طلاکوب می تواند ایده بسیارخوبی باشد. اصولا رنگ هایی مثل نقره ای و طلایی حس ثروت و دارایی را در بیننده ایجاد می کنند. همچنین رنگ های گرم می توانند چیدمان خانه را از حالت یکنواختی خارج نموده و فضایی صمیمی و پرانرژی ایجاد نمایند.

تجربه فروش

با سالها تجربه در این صنعت به جرات می توان گفت که بهترین رنگ فرش، رنگ خنثی است زیرا مکمل طراحی داخلی خانه باشد. رنگ‌های خنثی، مانند بژ یا خاکستری، بهترین انتخاب برای خرید فرش هستند، زیرا حس اطمینان را به افراد القا می کنند و به راحتی می توانند با هر پالت رنگی ترکیب شوند و در عین حال ظرافت را به خانه اضافه کنند. رنگ‌های خنثی ماندگار هستند و می‌توانند با انواع مبلمان و سبک‌های دکوراسیون هماهنگ گردند.

به خاطر داشته باشید که رنگ فرش نباید خیلی روشن باشد، زیرا رنگ روشن باعث می شود لکه ها زودتر نمایان شده و نظافت و نگهداری از فرش برایشما مشکل خواهد بود. اگربه دنبال فرشی با شخصیت بیشتر هستید، فرش هایی با طرح  ترنج می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله در فرش مانلی تلاش شد تا اطلاعات جامع و کاملی در خصوص رنگ های اصلی فرش و رنگ های پرفروش در اختیار شما قرار گیرد. شما می توانید برای پرنور شدن منزل خود از فرش هایی با رنگ کرم و یا اگر تمایل دارید تا فرش های شما تا سال ها مد و قابل استفاده  باشد از فرش با رنگ زمینه فیلی استفاده کنید. اگر هنوز هم در مورد خرید فرش سوال و یا ابهامی وجود دارد می توانید سوالات خود را با همکاران واحد فروش با شماره 09134824741 در میان بگذارید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *