مجله مانلی

مزیت های خرید فرش 1200 شانه از فروشگاه فرش مانلی

1200 3

در این مقاله قصد داریم به موضوع مزیت های خرید فرش ۱۲۰۰ شانه از فروشگاه فرش مانلی و خصوصیات این نوع فرش در فروشگاه مانلی بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

شناخت کلی فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه در فروشگاه فرش مانلی دارای طرح ها و ابعاد هندسی و اندازه های مختلفی می باشد و توسط بهترین دستگاه های بافت فرش تولید می شود. این نوع محصول خاص از معروف ترین فرش های ماشینی در بازار است و با توجه به ظرافت و لطافتی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است و همچنین در میان فرش های ماشینی زیبایی چشم نوازی دارد و شبیه قالی های دستبافت می باشد.

همان گونه که می دانید فرش های ماشینی در شانه و تراکم های متفاوتی بافته می شونند که برای درک بهتر باید این دو مفهوم را تعریف کنیم. شانه به گره هایی گفته می شود که در یک متر از عرض فرش ماشینی بافته می شود و تراکم تعداد گره هایی است که در یک متر طول فرش ماشینی وجود دارد.

فرش ۱۲۰۰ شانه در تراکم ۳۶۰۰ بافته می شود به این معنی که در یک متر از عرض آن ۱۲۰۰ گره و در یک متر از طول آن ۳۶۰۰ گره وجود دارد به همین دلیل برای بافت آن از الیافی استفاده می شود که نازک و ظریف هستند.

نخ خاب فرش ۱۲۰۰ شانه

ارتفاع نخ خاب فرش به صورت مستقیم به میزان شانه و تراکم آن بستگی دارد یعنی هر چقدر تعداد شانه و تراکم فرش بیش تر باشد ارتفاع نخ خاب آن کمتر می شود. در فرش ۱۲۰۰ شانه ارتفاع نخ خاب به صورت معمول ۶ میلی متر می باشد بنابراین کم بودن آن باعث می شود ضخامت فرش نیز کم باشد و وزن کمتری داشته باشد.

جنس نخ در بافت فرش

برای بافت فرش های ۱۲۰۰ شانه از نخ های اکرولیک استفاده می شود که بهترین نوع نخ در تولید فرش های ماشینی می باشند که ویژگی هایی همچون رنگ پذیری بالا، سبک بودن، شباهت به پَشم و مقاومت در برابر پاخوردگی دارند و همچنین باعث ایجاد حساسیت و آلرژی نمی شوند.

اکریلیک یک ماده مصنوعی است ولی شبیه به پَشم می باشد و ارزان تر است و بیشتر برای افرادی که در جست وجوی ظاهر پشم گونه برای فرش خود هستند مناسب است البته با صرف هزینه کمتر تا بتوانند یک فرش مقرون به صرفه خریداری کنند. البته در نظر داشته باشید که فرش اکریلک به اندازه پَشم بادوام نیست یعنی با گذشت زمان الیاف اکریلک خراب می شوند و فرش کدر می شود همچنین برخی معتقدند که در برابر لکه مقاوم نیست و بهتر است به سرعت این لکه ها را پاک و برطرف نمایید.

امیدواریم همچنان با ادامه این مقاله با موضوع مزیت های خرید فرش ۱۲۰۰ شانه از فروشگاه فرش مانلی و خصوصیات این نوع فرش در فروشگاه مانلی، با ما همراه باشید.

اندازه ها و ابعاد هندسی فرش ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه در اندازه های ۱۲متری، ۹متری، ۶متری و ابعاد هندسی مستطیل، گرد، بیضی و مربع تولید می شود.

بهتر است که در زمان خرید بدانید که چه اندازه از فرش برای فضا خانه شما مناسب است و برای این انتخاب به چیدمان منزل توجه داشته باشید به عنوان نمونه برای اتاق نشمین این موضوع مهم است که فرش مد نظر شما در زیر پایه مبلمان یا در جلوی مبلمان قرار بگیرد یا در اتاق خواب که یک فرش می تواند به عنوان نقطه کانونی این فضا باشد در زیر پایه های تخت خواب یا در کنار تخت خواب قرار بگیرد بنابراین وجود اندازه ها و ابعاد متفاوت در فرش ۱۲۰۰ شانه باعث می شود که شما گزینه های متنوعی برای انتخاب و تغییر زیباتر دکوراسیون خانه و اتاق های آن داشته باشید.

طرح و رنگ در فرش ۱۲۰۰ شانه

برای بافت فرش ۱۲۰۰ شانه از ۸ و ۱۰ رنگ اسفاده می شود و همچنین طرح های آن  بیش تر کلاسیک و سنتی هستند البته در نظر داشته باشید که این نوع فرش به دلیل داشتن شانه و تراکم بالا نقش ها و طرح هایی که برای آن مورد استفاده قرار می گیرند از وضوح بیش تری برخوردار هستند و نسبت به فرش هایی مانند ۱۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه طرح ها ورنگ های بهتری دارد.

فضا مناسب فرش ۱۲۰۰ شانه

با توجه به ریزبافت بودن و ارتفاع نخ خاب این نوع فرش بهترین مکان برای اسفاده از آن فضا پذیرایی خانه می باشد اما به دلیل کیفیت و مقاومت بالایی که دارد استفاده از آن برای اتاق خواب نیز امکان پذیر است البته توصیه می کنیم پایه های وسایل سنگینی مانند کمد و تخت را بر روی آن قرار ندهید زیرا به فرش آسیب وارد می شود.

فرش مانلی

این مقاله ای بود از فرش مانلی با موضوع مزیت های خرید فرش ۱۲۰۰ شانه از فروشگاه فرش مانلی و خصوصیات این نوع فرش در فروشگاه مانلی که امیدواریم برای شما مخاطبان گرامی مفید و کاربردی واقع شده باشد. همچنین باعث افتخار است که از این فروشگاه فرش ما بازدید کرده و ما را بیش تر همراهی نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “مزیت های خرید فرش 1200 شانه از فروشگاه فرش مانلی

  1. فرش مانلی گفت:

    بله در خدمتیم میتونین با شماره ۰۹۱۳۴۸۲۴۷۴۱ تماس و سفارشتون ثبت کنین.

  2. زهرا گفت:

    خیلی 1200 هاتون خوشگله من برای پذیرایی خونمون انتخاب کردم همه ی فامیلامون خوششون اومده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *