مجله مانلی

فرش وینتیج چیست؟

وینتیج چیست

همان گونه که می دانید فرش در دکوراسیون خانه نقش مهمی دارد به خصوص برای جامعه ایرانی زیرا در بسیاری از منازل این کفپوش خاص دیده می شود. با پیشرفت تکنولوژی  تنوع فرش ها نیز افزایش یافت که یکی از آن ها فرش وینیتج می باشد که ترکیبی از سبک سنتی و مدرن است. این فرش از جدیدترین مدل های فرش ماشینی است که ظاهری کهنه و قدیمی دارد و حتی به آن فرش کهنه نما نیز می گویند. با مقاله ای دیگر از فروشگاه آنلاین فرش مانلی با موضوع شناخت فرش وینتیج در خدمت شما مخاطبان گرامی هستیم، لطفا با ما همراه باشید.

فرش وینتیج چیست؟

فرش وینتیج یا نئو کلاسیک یک سبک سنتی و جاودانه است که از خطوط ظریف و فرم های کلاسیک ساخته شده است. این فرش ها می توانند مجلل باشند و در عین حال با حفظ عناصر قدیمی باعث ایجاد تعادل و ظرافت می شوند به عنوان نمونه اگر شما یک اتاق ناهارخوری رسمی دارید و درحال انتخاب فرش برای این مکان هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از فرشی به سبک نئوکلاسیک است.

فرش های نئوکلاسیک از ترکیب گل ها و اشکال هندسی نمادین باستانی بر روی رنگ های زنده، ملایم و خاکی تشکیل شده اند که آن ها را کاملا با روندها و جریان های تزئینی مدرن مطابقت می دهد. شما با انتخاب این نوع قالی ها می توانید به فضا زندگی خود یک حس کلاسیک ببخشید بدون این که تحت الشعاع طرح های بزرگ یا پیچیده آن قرار بگیرید.

روش تولید فرش های وینتیج

فرآیند تولید فرش وینتیج تفاوت زیادی با فرش های کلاسیک ندارد، فرش های وینتیج تنها دارای طرح های اختصاصی وینتیج و کهنه نمای خود هستند و دستگاه فرش دقیقا همان طرح کهنه نما یا وینتیج فرش را بافت و تولید میکند.

تفاوتی که در تولید فرش های وینتیج و سنتی کلاسیک وجود دارد تعداد رنگ نخ های بکاررفته درون آن است. نخ هایی که در درون فرش های وینتیج به کار میروند از جنس ویسکوز و نوعی نخ طبیعی هستند که از تکمیل فرآیندی زیستی بدست می آیند.

نخ های طبیعی ویسکوز فرش وینتیج معمولا به دلیل طرح های خاص و چندرنگ طرح وینتیج به تعداد کمی رنگ مختلف تقسیم شده اند و مانند فرش های سنتی و کلاسیک دارای رنگ های بسیار زیادی نیستند، البته لازم به ذکر است که زیبایی فرش وینتیج به همین رنگ ها و نخ خاص آن است که جلوه خوبی به آن داده است.

کاربرد فرش وینتیج چیست؟

فرش وینیتج سبکی قدیمی و کهنه دارد و می تواند در دکوراسیون یک سبک سنتی ایجاد نماید اما یکی از ویژگی های آن هماهنگی با تمامی سبک ها و دکوراسیون ها است. برخی از مزایای استفاده از آن موارد زیر می باشد:

  • دارای جلوه ای جذاب و شیک است.
  • دارای طراحی خاص و اصالت گونه است.
  • می تواند با انواع سبک های دکوراسیون داخلی هماهنگ بشود.
  • در مقایسه با انواع فرش های کهنه نما واقعی قیمت کمتری دارد.
  • امیدواریم همچنان با ادامه این مقاله از فرش مانلی با موضوع شناخت فرش وینتیج، با ما همراه باشید.

ویژگی های فرش وینتیج

وزن کمتر: فرش وینیتج به دلیل داشتن میزان الیاف کمتر مقدار وزن کمتری هم دارد که باعث می شود جابه جایی آن آسان تر باشد مثلا برای تغییر دکوراسیون خانه یا نظافت آن احتمالا راحت تر خواهید بود.

قیمت مناسب: فرش وینتیج علاوه بر زیبایی و کیفیت قابل قبول، قیمت مناسبی هم دارد که باعث می شود طرفدارانی داشته باشد.

تنوع طرح و رنگ: محبوبیت بالای فرش وینیتج باعث شده است که با تنوع طرح در بازار عرضه بشود که وجود این تنوع برای افرادی که به تغییر دکوراسیون منزل اهمیت می دهند گزینه قابل توجهی خواهد بود.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “فرش وینتیج چیست؟

  1. علی بهرامی گفت:

    سلام فرش هاتون از جنس اکرلیک هستش یا پلی استر ؟

  2. احمد حدادیان گفت:

    فرش وینتیج از چه نخی استفاده میکنه میشه برام توضیح بدی؟ آکریلیک مصنوعی هست یا طبیعی؟ ممنون میشم جواب بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *