مجله مانلی

فرش وینتیج: نمادگذاری هنر، زمان و فرهنگ

فرش وینتیج نمادگذاری هنر، زمان و فرهنگ

هنر، فرهنگ و زمان در فرش وینتیج و فرش قدیمی

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم به موضوع هنر، فرهنگ و زمان در فرش وینتیج و فرش قدیمی بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

احتمالاً این روزها نام فرش وینتیج را زیاد شنیده اید که نوعی قالی های احیا شده هستند، شاید آنها را در وب سایت ها، فروشگاه ها یا خانه اقوام و دوستان خود دیده باشید و زیبایی و منحصر به فردی که دارند شما را احاطه کرده باشد اما تعریف فرش وینتیج چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فرش وینتیج چیست؟

فرش وینتیج به مواردی اطلاق می شود که ظاهری کهنه و قدیمی دارد و حتی به آن فرش کهنه نما نیز می گویند. جذابیت و شخصیت خیره کننده این فرش ها آنها را از دیگر فرش های  تولید شده متمایز می کند. روندهای جدید در صنعت فرش اخیراً باعث شده است که فرش های قدیمی تر به گونه ای طراحی شوند که با فضاهای زندگی مدرن سازگار باشند.

در حالی که نقش‌ها و رنگ‌های قالی‌های سنتی، بینشی نفیس از صنایع دستی منطقه‌ای ایران و آسیا می باشد، بسیاری متوجه شده اند که سبک‌های قدیمی آن‌ها باید با طراحی‌های داخلی زندگی معاصر مطابقت داشته باشد.

به همین دلیل است که فرش های وینتیج بسیار محبوب شده اند. این آثار هنری نه تنها جان تازه ای به دکوراسیون می دهند، بلکه رنگ پر جنب و جوشی را به زندگی ما می بخشند.

انواع فرش وینتیج

در حال حاضر، شما می توانید انواع مختلفی از فرش های وینتیج را پیدا کنید.  برای پیدا کردن نوع مناسب برای خودتان حتما سلیقه، نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید.

فرش دستباف قدیمی و آنتیک

فرش آنتیک و قدیمی که به طور طبیعی ظاهری قدیمی و نوستالژیک دارد. این فرش ها معمولا بیش از 20 سال عمر دارند. آنها صد در صد دست ساز هستند و ارزش زیادی دارند.

فرش دستباف به سبک وینتیج

فرش های دستباف سبک وینتیج که قدمت چندانی ندارند اما با روش هایی جلوه وینتیج پیدا می کنند. این فرش ها رنگرزی می شوند و در مراحل مختلف ظاهری قدیمی به خود می گیرند.

فرش ماشینی وینتیج

فرش ماشینی وینتیج با ماشین آلات خاصی و با ظاهری قدیمی و رنگ پریده تولید می شوند. این فرش ها معمولاً ارزش هنری بالایی ندارند اما کیفیت قابل قبولی دارند و خانه را اصیل و مدرن می کنند.

مزایای استفاده از فرش های وینتیج چیست؟!

منحصر به فرد بودن یکی از مهم ترین ویژگی های یک فرش وینتیج است. آنها معمولاً از ترکیب رنگ ها و طرح های قدیمی و خاص که گاه غیر قابل وصف هستند به دست می آیند. داشتن یک فرش قدیمی می تواند یک گام بزرگ شما را به داشتن یک دکوراسیون منحصر به فرد نزدیک نماید.

فرش‌های با ظاهر قدیمی آزمون زمان را پس داده‌اند و در طول نسل‌ها مرتبط و جذاب باقی مانده‌اند. آنها از مد نمی افتند و می توانید سال ها از آنها استفاده کنید. فرش های وینتیج جلوه ای مدرن به خانه می دهند. اگر به دنبال خانه ای مدرن و خاص هستید بعید است که بتوانید فرش وینتیج را نادیده بگیرید.

امیدواریم همچنان با ادامه این مقاله از فرش مانلی با موضوع هنر، فرهنگ و زمان در فرش وینتیج و فرش قدیمی، ما را همراهی نمایید.

آیا فرش های قدیمی با فرش های وینتیج یکسان هستند؟

نه دقیقاً. فرش های وینتیج و فرش های قدیمی از نظر ظاهری بسیار شبیه یک دیگر هستند اما تفاوت هایی نیز بین آنها وجود دارد. فرش های قدیمی بیش از ۲۰ سال قدمت دارند اما فرش های وینتیج جدید هستند اما به گونه ای طراحی شده اند که شبیه فرش های قدیمی هستند. فرش‌های قدیمی معمولاً دست‌ساز هستند و توسط صنعتگران ماهر ساخته می‌شوند. از طرف دیگر فرش های وینتیج با روش های نوین تولید بافته می شوند. برای تولید آنها اغلب از طرح ها، الگوها و پالت های رنگی الهام گرفته شده از کلاسیک استفاده می شود.

فرش های قدیمی منحصر به فرد هستند ودر دسترس بودن آن ها محدودیت وجود دارد اما دسترسی به فرش های وینتیج  بسیار آسان تر است.  فرش‌های قدیمی، به‌ویژه آنهایی که کیفیت استثنایی یا طرح‌های کمیاب دارند به دلیل قدمت ساخت و منحصر به فرد بودن، بسیار گرانتر از فرش وینتیج ماشینی هستند.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *