مجله مانلی

معرفی و تفاوت های فرش کلاسیک و مدرن

تفاوت فرش کلاسیک و مدرن

با مقاله ای دیگر از فرش مانلی با موضوع آشنایی با فرش کلاسیک و مدرن در خدمت شما مخاطبان گرامی هستیم ، لطفا همراه ما باشید.

شناخت فرش کلاسیک و مدرن می تواند موضوع جذاب و چالش برانگیزی باشد و ممکن است بر گزینه های خرید فرش مورد علاقه شما تاثیر گذار باشد. اکنون ما در فرش مانلی به معرفی این دو فرش خاص می پردازیم.

فرش کلاسیک، یک رقیب با نفوذ

به فرشی که طرح و نقوش آن قدیمی و سنتی باشد فرش کلاسیک می گویند. فرش های کلاسیک این توانایی را دارند که بسیاری از فرش های رقیب خود را شکست بدهند حتی به گفته ی یک متخصص ، فرش های کلاسیک با وجود داشتن رنگ های تُند و داستان های شگفت انگیز در سراسر تقلیدهای معاصر قدم می زنند.

طرح ها و رنگ های بی نظیر

طرح های آنان می تواند برای مقلدان امروزی خود الهام بخش باشند هرچند که تفاوت های ظریفی در آن ها مشاهده می شود. عمق رنگ های موجود در این فرش ها ، اغلب افراد را شگفت زده می کند ، برخی از آنان به رنگ آبی یخی هستند که می توانند آرامش بخش باشند.

دارای پالت رنگی متنوع هستند و اغلب در طراحی خود دارای یک قسمت مرکزی می باشند.

غنی از داستان ها و نمادها

هر یک از فرش های کلاسیک داستانی را روایت می کنند که مرتبط با نسل های گذشته است. ما به عنوان متخصص و کارشناس ،  بخشی از اسرار و رازهای آنان را بازگو می کنیم. به عنوان نمونه ، قالی های ایرانی سبک زندگی و آداب و رسوم ایرانیان قرن نوزدهم را به تصویر می کشند ، تصاویر تلطیف شده ی زیبا از اژدها یا نقاشی ها و گل های نیلوفر آبی در بافته های چینی می تواند سرشار از نمادهای مثبت باشد ، در حالی که هندسه و رنگ نقوش قفقازی شباهت قابل توجهی به نقاشی های معاصر دارد.

این فرش ها یکی از قدیمی ترین هنرهای جهان را نمایش می دهند و در فضای داخلی امروزی سزاوار داشتن یک جایگاه ویژه هستند.

تفاوت فرش کلاسیک و مدرن

تفاوت فرش کلاسیک و مدرن

فرش مدرن ، یک رقیب قدرتمند

فرش های مدرن یک سفر چند صد ساله ای را داشته اند به این معنی که در طول قرن ها ، طراحی فرش ها تحولات بی شماری را پُشت سَر گذاشته است که نشان دهنده ی جریان زمان و سنت های محل پیدایش آن ها است. در سال های اخیر تا حدودی رنسانس در طراحی رخ داده است و بسیاری از حرفه ای ها به دنبال الهام گرفتن از گذشته هستند.

این امر نه تنها باعث افزایش علاقه به طرح های سنتی و کلاسیک فرش شده است بلکه کیفیت بافت آن را در مقایسه با آن چه در اوایل قرن بیستم تولید می شده است ، توانسته بهبود ببخشد. برای درک طراحی فرش مدرن این ارزش وجود دارد که به پیشرفت های طراحی فرش که در طول تاریخ رخ داده است و تاثیرات مراکز جهانی تولید آن ، نگاه کوتاهی داسته باشیم.

می توان از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر طراحی فرش مدرن به فرش ایرانی اشاره کرد که با پرزهای ضخیم ، ترکیب رنگ های غنی و اغلب طرح های گلدار مشخص می شوند. قالی های ایرانی در بیش تر موارد به اسم منطقه ای که در آن بافته می شدند مانند فرش کاشان نام گذاری می شوند. امروزه بسیاری از قالی بافان مدرن از طرح های سنتی و کلاسیک ایرانی استفاده می کنند که نشان دهنده ی علاقه دوباره در میان صاحبان خانه و طراحان داخلی است.

زیباشناسی بسیار تزیین شده ی آن ها در خانه های معاصر که با مبلمان مینیمالیستی مشخص می شوند ، کاملا هماهنگ است. یک فرش مدرن با الهام از سنت های فرش بافی ایرانی می تواند در یک اتاق مبین ، گویا و در عین حال مملوء از معناهای فرهنگی باشد.

امروزه داشتن یک فرش مدرن همچنان نمادی از پیچیدگی و اعتبار است همان گونه که از قرن پانزدهم بوده است ، وجود فرش های مدرن در اتاق های شیک که رویکرد طراحی داخلی آن به صورت کلاسیک اروپایی باشد یک گزینه ی ایده آل است.

یک فرش مدرن برای خانه شما بسیار بیش تر از یک پوشش دهنده ی کف می باشد ، این فرش می تواند یک اثر هنری باشد که مظهر سنت هایی است که توسط نسل ها منتقل شده است و روندهای درحال تغییر در فرهنگ جهانی را منعکس می کند.

امیدواریم همچنان با ادامه این مقاله از فرش مانلی با موضوع آشنایی با فرش کلاسیک و مدرن همراه ما باشید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *