مجله مانلی

ایراداتی که یک فرش می تواند داشته باشد

ایراداتی که یک فرش می تواند داشته باشد

در مسیر تولید هر محصول ممکن است ایراد و اشکالاتی رخ دهد که باعث تولید محصولی ناقص و معیوب می گردد. پیش بینی این مشکلات از بروز خطا همچنین ضرر و زیان ناشی این اتفاق در خط تولید جلوگیری می نماید، و باعث می شود مصرف کننده نهایی، محصولی با کیفیت دریافت نموده و خریدار نسبت به برند وفادار می شود. این اتفاقات در مسیر تولید ممکن است در خطوط تولید فرش نیز رخ دهد  به همین دلیل لازم است چک لیست هایی وجود داشته باشد تا از بروز آن جلوگیری  شده و رضایت خاطر خریدار فراهم گردد. در این مقاله در فرش مانلی سعی شده است تا بیشتر اشکالات موجود در مسیر تولید فرش عنوان شود پس تا انتها همراه ما باشید.

انواع ایرادات فرش ماشینی

یک از مواردی که باید در زمان خرید فرش به آن توجه داشته باشیم، این است که فرش محصولی است که ممکن است جز انتخاب های دائمی و یا طولانی مدت ما باشد. به همین دلیلی لازم است تا با توجه و دقت کافی فرش مورد نظر خود را خریداری نماییم. انتخاب فرشی با رنگ و طرح مناسب به صورت خارق العاده ای می تواند در زیبایی منزل شما تاثیرگذار باشد و انتخاب محصولی با کیفیت پایین باعث می شود تناسب و زیبایی منزلتان به راحتی از بین برود و دیگر وسایل به کار رفته در دکوراسیون منزل شما نیز زیبایی خود را از دست بدهد.

انتخاب مناسب فرش باعث می شود تا فضای درونی منزل شما زیباتر به نظر برسد، اما سوال اینجاست که چگونه یک فرش با کیفیت را تشخیص دهیم و ملاک های تشخیص فرش مرغوب از نامرغوب چیست.

در مسیر تولید و استفاده از فرش ماشینی ممکن است سه گروه اشکال رخ دهد که شامل موارد ذیل است.

  • ایرادات ناشی از بافندگی
  • ایرادات مراحل تکمیل
  • استفاده نامناسب از فرش توسط خریدار

ایرادات ناشی از بافندگی

در زمان بافت فرش نیز ممکن است 8 نوع خطا رخ بدهد که شامل موارد زیر می باشد.

  • نخ و بافت اضافه
  • توده های نخ پشت فرش
  • قوس دار شدن حاشیه ها
  • نامساوی بودن قطر فرش
  • سوختگی خاب فرش
  • شکستگی فرش
  • پارگی پود

استفاده اشتباه از فرش توسط خریدار

خریدار فرش نیز ممکن است به صورت نادرستی از فرش استفاده نماید و کیفیت اولیه مخدوش شده و فرش آسیب ببیند همچون:

  • پوسیدگی فرش به دلیل مجاورت طولانی فرش با نوشابه و مواد شیرین
  • رنگ رفتگی فرش بخاطر استفاده از وایتکس و دیگر مواد شوینده
  • لکه شدن فرش

 

پرزدهی فرش

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است در زمان خرید فرش جدید با آن روبرو شوید پرزدهی فرش است. دلیلی که باعث می شود فرش پرزدهی داشته باشد، کیفیت پایین نخ در بافت فرش است همچنین تراکم و شانه پایین فرش نیز می تواند تاثیر بسزایی در پرزدهی فرش داشته باشد. بعد از خرید فرش جدید به این نکته توجه داشته باشید که اکثر فرش ها در ابتدای تولید و در مرحله آهار، مقداری پرز به خود جذب می‌کنند که شما می توانید با یکبار جارو کشیدن پرزها را پاک نمایید. البته برای فرش هایی که جنس الیاف شان از پنبه و یا ویسکوز است پرزدهی نشانه کیفیت بالای نخ است و این دلیل بر بی کیفیت بودن فرش نیست.

ایرادات قبل از مرحله تولید فرش ماشینی

دو رنگی فرش

یک از رایج ترین عیوب فرش های ماشینی دو رنگ شدن فرش است. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که از دو پارت متفاوت نخ، یک فرش تولید شده باشد، البته اختلاف آن بسیار جزیی است اما با کمی دقت در طرح فرش می توان به دو رنگ بودن آن پی برد.

کم خوابی فرش

یک از عیب هایی که ممکن است در صورت تنظیم نبودن دستگاه رخ دهد و باعث خراب شدن فرش شود کم خوابی فرش است. اگر تیغه های دستگاه تولید تنظیم نشده باشد، فرش زمانی که از میان میز بالایی و پایینی عبور میکند ارتفاع فرش کم شده و فرش ضخامت مورد نیاز را نخواهد داشت.

برش ناقص نخ خاب

در صورت تیز نبودن تیغ دستگاه، ممکن است بعضی از قسمت های فرش نخ خاب بلندتری نسبت به دیگر قسمت های فرش داشته باشند. این مشکل به سادگی در زمان بازرسی فنی فرش قابل تشخیص است و می توان قبل از تایید نهایی این مشکل را رفع و محصولی بی عیب به خریدار تحویل داد.

نتیجه گیری

عیوب ظاهری فرش معمولا قبل از ورود محصول به بازار برطرف می شود زیرا یکی از مراحل تولید محصول با کیفیت از برندی نام آشنا، کنترل کیفیت نهایی و رفع ایرادات احتمالی است. ما در این مقاله در فرش مانلی سعی کردیم تا شایع ترین ایراداتی که ممکن است برای یک فرش ماشینی رخ دهد را مورد بررسی قرار دهیم. در صورتی که هنوز در مورد خرید فرش ماشینی و ایراداتی که ممکن است فرش داشته باشد سوال و یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان فروش ما با شماره 09134824741 تماس حاصل نموده و سوالات خود را مطرح نماید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *