مجله مانلی

هرآنچه که درباره فرش 12 متری باید بدانید!

w23423

هیچ احساسی جایگزین لمس فرشی نرم زیر پای شما نیست، فرش می تواند باعث ایجاد فضای گرم و دلپذیری در خانه شما گردد. اما گاهی اوقات، انتخاب و خرید فرشی جدید می تواند بسیار خسته کننده  باشد. اگر شما نیز علاقه مند به خرید فرش جدید برای منزل خود هستید اما دچار سردرگمی برای انتخاب میان گزینه های متعدد و متفاوت فرش در بازار هستید، فرش مانلی اینجاست تا به شما برای انتخاب و خرید کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید تا برای خرید فرش 12 متری هر اطلاعاتی که نیاز دارید را به شما ارائه دهیم.

جنس الیاف فرش

وقتی صحبت از الیاف فرش می‌شود به یاد فرش های ماشینی بی کیفیت از جنس پلاستیکی در گذشته هستیم، اما الیاف مورد استفاده برای بافت فرش های ماشینی در سال های اخیر بسیار بهبود و ارتقا یافته است تا فرش با بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار بگیرد. اگر فرش کیفیت مناسبی داشته باشد می توانند آسایش طولانی مدت را حتی برای خانواده های پر جمعیت و با رفت و آمد بسیار به ارمغان بیاورد. الیاف فرش را می توان به چهار نوع اصلی تقسیم بندی کرد که شامل: نایلون، پلی استر، آکریلیک و پروپیلین تقسیم کرد که هر نوع از این الیاف دارای مزایا و ظاهر و احساس متفاوتی با یکدیگر  هستند. در حال حاضر از میان 4 گروه بیان شده بهترین الیاف فرش، آکریلیک است.

از مزایا و خصوصیات الیاف آکریلیک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لطافت بیشتر نسبت به دیگر الیاف مصنوعی
  • بافت منسجم
  • نداشتن حالت چسبندگی در زمان راه رفتن روی فرش
  • دوام و ماندگاری بسیار بالا
  • پرزدهی کمتر نسبت به دیگر الیاف مصنوعی
  • مقاومت بیشتر در برابر گرما

شانه و تراکم فرش های 12 متری

یکی از مواردی که باید در زمان خرید به آن توجه ویژه داشت؛ شانه و تراکم فرش است. شانه فرش به معنای تعداد گره هایی است که در یک متر از عرض فرش بافته می شود و تراکم فرش نیز به معنای تعداد گره هایی است که در طول فرش بافته می شود. به عنوان مثال اگر بگوییم یک فرش 12 متری و 700 شانه است یعنی در هر متر از عرض فرش 700 گره وجود دارد و دارای تراکم 2550 گره در طول فرش می باشد. توجه داشته باشید هر چقدر تراکم فرش بیشتر باشد لازم است تا به همان نسبت از الیاف ظریف‌تری برای بافت فرش استفاده گردد. نکته طلایی که خریداران فرش ماشینی با کیفیت و دوام بالا لازم است در زمان خرید رعایت کنند این است که فرشی را انتخاب نمایند که ریز بافت تر باشد، زیرا هر چه تعداد گره های فرش در طول زیادتر باشد  دوام فرش نیز افزایش خواهد یافت.

فرش‌های ماشینی بسته به نوع شانه، دارای تراکم‌ استانداردی هستند. به عنوان مثال فرش‌های 700 شانه دارای تراکم استاندارد 2550 گره،فرش‌های 1200 شانه تراکم استاندارد 3600 و فرش‌های 1500 شانه دارای تراکم 4500 می‌باشند و شما می توانید متناسب با نیاز خود فرش مناسب را برای منزل خریداری نمایید.

خصوصیات فرش 12 متری مناسب برای منزل

قبل از خرید باید برای انتخاب فرش مناسب، به عملکرد هر اتاق و نحوه زندگی خود در آن توجه داشته باشید. به عنوان مثال، یک اتاق خواب ایده آل برای کودکان، باید فضایی راحت و آرام را با فرش های بافت نرم ارائه دهد که الیاف آن فرش می تواند در برابر تصادفات و ریختن مواد نیز مقاومت کند. از سوی دیگر، راهروی ورودی و آشپزخانه منزل شما جز مناطقی است که بسیار پر رفت و آمد است به همین دلیل فرشی برای این قسمت لازم است که در برابر رطوبت مقاومت خوبی داشته باشد و زیبایی لازم را نیز داشته باشد. هنگام انتخاب فرش ایده آل و مورد نیاز خود، برای اطمینان از کیفیت فرش به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • سبک و نقشه فرش
  • نیاز و عملکرد فرش در منزل
  • جنس الیاف و بافت فرش

انواع  طرح های فرش 12 متری

تنوع طرح فرش ماشینی بسیار گسترده است اما چند طرح و نقشه نسبت به سایر طرح ها بیشتر مور پسند خریداران در سال های اخیر قرار گرفته است، همچون:

  • فرش با طرح هندسی یا مدرن
  • فرش با طرح افشان
  • فرش با طرح ترنج
  • فرش با طرح وینتیج

هر یک از این طرح ها شامل زیر مجموعه بزرگی از رنگ و نقشه های ترکیبی هستند که می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاهی فرش مانلی از آن دیدن فرمایید و متناسب با سلیقه و نیاز خود فرش دلخواه را انتخاب و خریداری فرمایید.

قیمت فرش 12 متری

از مهم ترین مواردی که در قیمت گذاری فرش 12 متری می تواند موثر باشد می توان به:

  • الیاف
  • متراژ و ابعاد
  • طرح و نقشه
  • شانه و تراکم

فرش اشاره کرد. بنابراین هر چه از الیاف با کیفیت و مرغوب تر در بافت فرش استفاده گردد قیمت فرش افزایش می یابد. همچنین در بین ابعاد استاندارد فرش ماشینی که در بازار وجود دارد، فرش 12 متری به دلیل اینکه از دیگر ابعاد بزرگتر است به تناسب قیمت بالاتری نیز دارد. به یاد داشته باشید هر چه شانه و تراکم برای بافت یک فرش افزایش می یابد قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

ابعاد فرش 12 متری

در رابطه با ابعاد فرش ماشینی باید گفت که این فرش ها در اندازه و ابعاد استاندارد و سفارشی برای مشتریان تولید می گردد. برای سایزهای استاندارد 3 سایز اصلی وجود دارد 12، 9 و 6 متری، که ابعاد فرش 12 متری به صورت 3 متر طول و 4 متر عرض دارد. قبل از انتخاب و خرید فرش همیشه به این نکته توجه کافی را داشته باشید که خرید این محصول نیازمند توجه و دقت کافی به عواملی مثل ابعاد فضایی که قصد خرید فرش برای آن را دارید می باشد.
نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم در مورد ویژگی های کلی فرش 12 متری همچون الیاف مورد استفاده برای بافت، شانه و تراکم، نقشه های مورد استفاده برای فرش با ابعاد 12 متری را رای شما به اختصار توضیح دهیم. در صورتی که هنوز در مورد خرید فرش 12 متری سوال و یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان فروش فرش مانلی با شماره 09134824741 تماس حاصل نموده و به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *