مجله مانلی

نکاتی برای انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

نکاتی برای انتخاب و خرید فرش اتاق کودک

می دانید که فرش در حال حاضر علاوه بر اینکه یک نیاز و عنصر جدایی ناپذیر زندگی است، جزئی از دکوراسیون خانه نیز محسوب می شود، در نتیجه باید فرشی مناسب برای اتاق کودک انتخاب و خریداری گردد. وقتی نوبت به انتخاب فرش ایده‌آل برای فرزندتان می‌رسد، توجه داشته باشید که اتاق خواب، تنها مکانی برای خوابیدن نیست. بچه ها در اتاق خواب خود به مطالعه، بازی، تماشای فیلم و سایر فعالیت‌های روزانه خود می پردازند، بنابراین ایجاد یک محیط امن و راحت برای کودکان بسیار مهم است. ما در این مقاله در فرش مانلی به توضیح درباره ی خرید فرش اتاق کودک می پردازیم.

چرا باید از فرش به عنوان کفپوش اتاق کودکان استفاده کرد؟

یکی از اصلی ترین دغدغه والدین، آماده سازی مکانی امن برای فرزندان است، آن ها می خواهند اتاق فرزندان شان مکانی ایمن برای رشد و بازی باشد. اصلی ترین جنبه ایجاد یک محیط ایمن، انتخاب کفپوش مناسب است. وقتی صحبت از کفپوش مناسب برای اتاق کودک می شود، لازم است که از اصول اولیه شروع کنیم. برای اتاق ما نیاز به کفپوشی داریم که بادوام بوده و تمیزکردن آن نیز به سادگی امکان پذیر باشد. پرکاربرد ترین کفپوش ها عبارتند از فرش و موکت هستند که در اکثر منازل مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی فرش اتاق خواب کودک

علاوه بر زیبایی و جنس فرش، کاربرد و مکان استفاده از آن نیز فاکتورهای بسیار مهمی در زمان خرید فرش می باشد که در هنگام خرید لازم است در نظر گرفته شود. یکی از کارهایی که باید با دقت بیشتری انجام شود، خرید فرش اتاق کودک است. نرمی و راحتی فرش کودک بسیار مهم است. کودکان به فرشی نیاز دارند که روی آن بچرخند، اسباب بازی های خود را پراکنده کنند و ساعت ها بازی کنند. همچنین اگر کودک شما از آلرژی رنج می برد، باید به مواد و الیاف به کار رفته در فرش توجه ویژه ای داشته باشید. البته در کنار این نکته باید ظاهر فرش را نیز در نظر بگیرید. فرش هایی با رنگ های روشن در بین کودکان محبوبیت دارد.

فرش، انتخاب اول کفپوش اتاق کودک

اما زمانی که صحبت از خرید فرش برای اتاق کودک به میان می آید، شما می خواهید فرشی را انتخاب نمایید که از هر نظر مناسب فرزندانتان باشد یعنی در عین حال که قیمت مناسبی دارد از کیفیت و دوام بالایی نیز برخوردار باشد. پس باید فرشی را انتخاب کنید که ضخامت مناسبی داشته و لطیف باشد. زیرا این فرش ها سطح نرمی را برای بازی کودک شما فراهم می آورد. علاوه بر مواردی که بیان شد، شما باید فرشی را انتخب کنید که تمیز کردن آن آسان بوده باشد و پاک کردن لکه از روی فرش به سادگی انجام گیرد. زیرا در اتاق کودکان همیشه احتمال برخورد آنها با غذا وجود دارد. همچنین فرش مورد نظر شما باید لغزش نداشته باشد تا از هرگونه سقوط و یا تصادف جلوگیری شود.

 چه رنگی برای اتاق کودک مناسب است ؟

انتخاب رنگ مناسب برای فرش اتاق کودک بستگی به سبک شخصی شما و ترجیحات فرزندانتان بستگی دارد. اما به طور کلی، یک فرش با رنگ روشن تر، مانند فرش بژ یا صورتی، زیبایی اتاق را افزایش می دهد و احساس سرزندگی و شادی کودک بیشتر می شود. رنگ‌های روشن‌ نیز به بزرگ‌تر کردن اتاق کمک می‌کنند و اگر در آینده تمایل داشته باشید رنگبندی اتاق را تغییر بدهید فرش های رنگ روشن به راحتی می توانند با رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شوند، و هزینه های شما کاهش می یابد.

به یاد داشته باشید اگر فرزند سرزنده و فعالی دارید بهترین انتخاب برای شما، فرش با رنگ‌های تیره‌ تر، مانند فرش‌های بنفش و یا طرحدار می باشد، این فرش ها برای پنهان کردن لکه‌ها انتخابی عالی هستند و شما می‌توانند به سادگی با کمک رنگ های تیره فضای اتاق را راحت‌تر کنید. اما فرش نسکافه ای و یا فیلی که جز  پرطرفدارترین رنگ برای اتاق خواب می باشد و طیف گسترده‌ای از طرح‌های رنگی را تکمیل می‌کند، می تواند انتخاب مناسب تری برای اتاق فرزند شما باشد.

مهم ترین نکته در زمان خرید فرش این است که فرش با هر رنگ و طرحی را که انتخاب می نمایید، تا زمانی که شما و فرزندانتان بپذیرید که آن را دوست دارید، خوشحال خواهید بود.

بهترین فرش ها برای اتاق نوجوان

در بیشتر موارد وقتی صحبت از نوجوانان می شود، لازم است که شما به عنوان والدین انتظار بی نظمی را داشته باشید. بچه ها در این سن  تمایل بیشتری برای دویدن به هر طرف را دارند، حتی ممکن است آنها را مشغول کشیدن اسباب‌بازی‌ها، ریختن غذا یا نوشیدنی ببینید و در بدترین حالت ممکن است آنها فرش اتاق خود را آغشته به رنگ و چسب نمایند، تمامی این موارد می‌توانند کفپوش اتاق را مورد آزمایش قرار دهد. پس شما باید فرشی را انتخاب کنید که مقاوم در برابر لکه و ساییدگی باشد.

نتیجه گیری

ما در این مقاله در فرش مانلی سعی کردیم اصلی ترین خصوصیات برای خرید فرش اتاق کودک را توضیح بدهیم همچنین در مورد رنگ های مناسب برای اتاق کودک نیز اطلاعات مناسبی ارائه شد. در صورتی که هنوز برای خرید فرش اتاق کودک دلبندتان سوال و یا ابهامی دارید می توانید با کارشناسان ما با شماره 09134824741 تماس حاصل نموده تا با اطمینان خرید خود را انجام دهید.

 

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *