مجله مانلی

فرش مناسب برای پذیرایی کوچک

فرش مناسب پذیرایی کوچک

طراحی داخلی یک منزل تاثیر زیادی بر احساسات اعضای خانواده دارد، همچنین زیبایی و انتخاب وسایل درست دکوراسیون تأثیر مستقیم بر رفتار فرزندان می تواند داشته باشد. از آنجایی که خانم ها و کودکان، غالبا زمان بیشتری را در منزل می سپری می کنند، پس لازم است تا با دقت هر چه تمام تر وسایل انتخاب گردند. در این مقاله در فرش مانلی به توضیح درباره ی اینکه چه فرشی مناسب برای پذیرایی کوچک شماست پرداختیم.

یکی از جنبه های اساسی در ایجاد زیبایی و راحتی در منزل فرش است. فرش معمولاً در اکثر منازل ایرانی استفاده می شود زیرا می تواند برای اعضای خانواده بسیار کاربردی و از نظر بصری دلپذیر باشد. تحقیقات ثابت کرده است که راه رفتن روی فرش می‌تواند در مقایسه با راه رفتن روی دیگر کفپوش های از جنس چوب و سنگ استرس کمتری ایجاد نماید.

مزایای فرش برای پذیرایی منزل

توجه داشته باشید که ممکن است کفپوش های چوبی شیک و مدرن به نظر برسند، اما تنوع زیادی در سبک های آنها وجود ندارد. در حالی که یک فرش می تواند در طرح، رنگ و بافت های مختلف به بازار عرضه گردد.

ظاهر منزل می تواند نشان دهنده احساسات و سلیقه اعضای خانواده باشد. اما نکته طلایی در زمان انتخاب و خرید  فرش این است که علاوه بر متریال باکیفیت و رنگ مناسب برای فرش، ضروری است که به اندازه و شکل فرش مناسب توجه گردد، زیرا موارد ذکر شده جز ویژگی های حیاتی برای هر چه بهتر جلوه دادن پذیرایی منزل می باشند.

یک فرش باکیفیت می تواند فضای داخلی شما را زیباتر نموده و مبلمان شما را به طرز ماهرانه ای به نمایش بگذارد. هدف ما در فرش مانلی این است که شما بتوانید برای انتخاب فرش جدید، محصولی منحصر به فرد و متناسب با ابعاد فضای زندگی تان را انتخاب نمایید. اما خرید فرش متاثر از آن قسمتی از منزل است که قصد خرید کفپوش برای آن را دارید، پس لازم است تا به جنبه های مختلفی در زمان خرید توجه شود.

یک قانون کلی برای خرید فرش این است که قبل از سفارش ابعاد مورد نیاز بدانید که، فرش باید حدود 50-60 سانتی متر از دیوار پذیرایی فاصله داشته باشد. نکته مهم دیگر اینکه حتما به عرض درها توجه نمایید.

اندازه فرش ایده آل برای اتاق پذیرایی شما

اگر پذیرایی شما با یک قسمت نشیمن بزرگ یا یک مبل در گوشه مشخص شده است، باید فضایی برای تمام مبلمان روی فرش شما وجود داشته باشد. این یک منطقه نشیمن منسجم ایجاد می کند که از نظر بصری از محیط اطراف خود متمایز می شود و فضایی راحت ایجاد می کند.

برای این چیدمان جادار، بسته به نوع مبلمان، اندازه های 300 در 400 سانتی متر، 250 در 350 سانتی متر و 200 در 300 سانتی متر را توصیه می کنیم.

پذیرایی متوسط

برای فضاهای پذیرایی کمی کوچکتر، ما فرشی با اندازه متوسط ​​را توصیه می کنیم. در اینجا اگر یک سوم تا نیمی از مبل و صندلی راحتی روی فرش گذاشته شود کافی است.

این کار باعث می شود تا یک جزیره شیک ایجاد گردد، زیرا مبلمان پذیرایی و فرش به یکدیگر متصل هستند. این سبک چیدمان باعث می شود که محل زندگی شما جادار و هماهنگ تر به نظر برسد. ابعاد فرش مناسب برای پذیرایی با اندازه متوسط ​​200*300 یا 150*250 سانتی متر است. همچنین استفاده از فرش 6 متری میتواند به شما در مفروش کردن پذیرایی سایز متوسط خود کمک بسزایی داشته باشد.

پذیرایی کوچک

اما برای انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی کوچک، کافی است فرش را مستقیماً جلوی مبل قرار دهید. با این حال، توصیه می کنیم همیشه پایه های جلوی مبلمان نشیمن را روی فرش قرار دهید تا ارتباط بین وسایل ایجاد شود. به لطف این چیدمان، پذیرایی شما هرگز آشفته و به هم ریخته به نظر نمی رسد. ابعاد 150*250 یا 150*200 سانتی متر می تواند به عنوان یک راهنما در زمان انتخاب فرش عمل نماید.

همچنین استفاده از فرش های 6 متری یا سایز قالیچه هم میتواند به شما در مفروش کردن پذیرایی کوچک خود کمک کند.

نکات طلایی قبل از خرید فرش

با توجه به مطالبی که در بالا مورد بررسی قرار گرفت، نمی توان به سؤال در مورد اندازه صحیح  و مناسب فرش پاسخ داد، زیرا قبل از خرید فرش باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  1. میزان رفت و آمد در پذیرایی منزل چقدر است؟
  2. متراژ اتاق چقدر است؟
  3. مبلمان کجا و چگونه قرار می گیرد؟

هنگام انتخاب سایز فرش، بسیاری به قضاوت بصری خود تکیه می کنند. با این حال، اغلب فرش‌هایی که خریداری می‌شوند خیلی کوچک هستند، و باعث می شود تا در پذیرایی گم ‌شوند و باعث شوند تا فضایی داخلی منزل شما ناهماهنگ به نظر برسند.

البته این به آن ممعنا نیست که یک فرش بزرگ برای پذیرایی با هر ابعادی ایده آل است، زیرا پذیرایی می تواند به سرعت شلوغ و نامناسب گردد. در صورتی که برای انتخاب فرش دچار شک و تردید شدید، بهتر است یک فرش کمی بزرگتر انتخاب کنید. ما به شما نکاتی را در مورد چگونگی پیدا کردن اندازه بهینه فرش ارائه خواهیم داد.

برای تعیین سایز صحیح فرش، توصیه می شود از قبل سطحی را که فرش باید آن را بپوشاند اندازه گیری کنید. برای این کار، مبلمان باید طوری چیده شوند که بعداً روی فرش قرار گیرند. اکنون عرض و طول فرش جدید به راحتی قابل اندازه گیری است.

سخن پایانی

در این مقاله ما در فرش مانلی سعی کردیم تا با ارائه مطالب کاربردی به شما، فرآیند خرید فرش را برای شما آسان تر نماییم. انتخاب و خرید فرش که برای یک خانه کوچک مناسب باشد مستلزم توجه دقیق به رنگ، طرح، اندازه، است.

با استفاده از این ترفندها در زمان خرید فرش می توانید فضای کوچک پذیرایی منزل خود را به محیط آرام و شاد تبدیل نمایید. در صورتی که هنوز برای خرید فرش مناسب برای پذیرایی خود دچار شک و تردید هستید می توانید به کارشناسان فرش مانلی با شماره 09134824741 تماس حاصل نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *