مجله مانلی

بهترین فرش برای حیوانات خانگی چیست؟

فرش مناسب حیوانات خانگی

برای افرادی که سرپرستی حیوانات خانگی را به عهده می گیرند بهترین انتخاب برای کفپوش، قالیچه های سخت است، اما در هر منزل فضاهایی وجود دارد که لازم است برای کفپوش از فرش استفاده شود زیرا فرش ها می تواند زندگی را برای شما خوشایند تر سازند. به همین دلیل لازم است برای ایجاد رضایت بین عملکرد فرش و فرم آن فرش با الیافی را انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و الیاف فرش قدرت جذب بالای آب را داشته باشد.

بهترین فرش برای حیوانات خانگی

حیوانات می توانند احساس زنده بودن و زندگی را در منزل شما ایجاد نمایند.اما  به یاد داشته باشید شما به فرشی نیاز دارید که دوام خوبی داشته باشد، و در برابر زندگی روزمره با حیوانات مقاومت  کند. برای خرید فرش مناسب لازم است که به نکاتی که در ادامه مطرح می شود دقت نمایید، با ما تا انتهای این مقاله در فرش مانلی همراه باشید تا در مورد مهم ترین ویژگی های فرش مناسب حیوانات خانگی همچون رنگ، پرز فرش، تمیز کردن و نوع حیوان خانگی شما توضیحاتی را ارائه دهیم.

بافت مناسب فرش

در زمان خرید فرش شما تنوع زیادی را در  بازار مشاهده می کنید که از مهم ترین آن ها می توان به فرش های دستباف، فرش های ماشینی و فرش های شگی پرز بلند اشاره کرد. فرش های دستباف و ماشینی که توسط ماشین و یا دست با گره زدن نخ ها بر روی تارو پود فرش به دست می آیند، شاید فرش مناسب ترین کفپوشی است که سطحی یکدست و صاف که مناسب حیوانات خانگی باشد را ارائه می دهد، این نوع کفپوش به بیننده احساس لطافت و مجلل بودن می دهد.

توجه داشته باشید که فرش های شگی و پرز بلند برای افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند انتخاب مناسبی نیست زیرا گربه ها علاقه دارند که پنجه های خود را در فرش فرو کنند و از آن به عنوان تشک خراش استفاده کنند در نتیجه ممکن است پنجه آنها در فرش گیر کند و بعد از مدت کوتاهی ممکن است حلقه ها باز و نخ ها شل شده و باعث خراب شدن فرش می شود. قبل از خرید فرش به این نکته توجه داشته باشید که فرش های ماشینی بافته شده انتخاب مناسب تری برای افرادی است که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند زیرا پنجه آنها کمتر در فرش گیر می کند و دیرتر کیفیت اولیه فرش از دست می رود.

چه نوع فرشی راحت تر تمیز می شود

زمانی که شما سرپرستی یک حیوانات خانگی را قبول می کنید باید انتظار آشفتگی و یا پوشیده شدن سطح زمین از خز  را داشته باشید، بنابراین داشتن یک فرش مقاوم که بتوان به راحتی آلودگی و لکه ها را از روی آن تمیز کرد ضروری به نظر میرسد. اما انتخاب بین فرش های دستبافت و ماشینی برای این افراد انتخاب سختی خواهد بود. فرش های دستبافت به علت اینکه در بافت آن ها از الیاف و رنگ های طبیعی استفاده می شود مقاومت کمتری در برابر لکه ها نسبت به فرش های ماشینی دارند. به همین دلیل فرش های ماشینی برای این افراد انتخاب مناسب تری می باشد زیرا الیاف این فرش ها مصنوعی بوده و نسبت به لکه مقاوم تر است همچنین در برابر پنجه حیوانات دیرتر تار و پود فرش مورد فرسایش و یا خرابی قرار می گیرند.

در میان انواع مختلف فرش های ماشینی، بهترین گزینه فرش های آکریلیک هستند زیرا کمتر خز حیوانات را به خود جذب می کنند و در برابر آلودگی نیز مقاوم هستند و کمتر رنگ آنها دچار تغییر خواهد شد.

رنگ فرش برای حیوانات خانگی

برای افرادی که سرپرستی حیوانات خانگی را به عهده می گیرند، فرش های کهنه نما و یا وینتیج بهترین انتخاب است. زیرا این فرش ها بخاطر نوع طراحی و تنوع رنگ زیادی که دارند کمتر ساییدگی و رنگ پریدگی را نمایان می سازند. در بافت فرش های آکریلیک تنوع رنگ زیادی وجود دارد همچنین این فرش ها مقاومت بالایی در برابر لکه ها دارند در نتیجه انتخاب هوشمندانه ای هستند.

اما به یاد داشته باشید که انتخاب رنگ فرش اغلب اوقات بر اساس ترجیح شخصی هر فرد مشخص می شود، زیرا فرش باید متناسب با دیگر اجزای دکوراسیون منزل باشد تا زیبایی افزایش یابد. اما ممکن است بعضی از افراد بخاطر وجود حیوانات خانگی خود ترجیح بدهند تا رنگ فرش تیره انتخاب نمایند تا لکه ها کمتر خود را نمایان سازد.

رنگ خز حیوان خانگی شما

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در زمان خرید فرش روی انتخاب شما تاثیرگذار باشد، رنگ خز حیوان خانگی شما است. اگر حیوان خانگی شما جز حیواناتی است که مقدار زیادی از خز پوست خود را می ریزد شما باید دفعات زیادی در روز فرش خود را جاروبرقی بزنید. برای رفع این مشکل شما می توانید فرشی را انتخاب نمایید که رنگ زمینه آن با رنگ خز حیوان خانگی شما شبیه باشد. به عنوان مثال می توانید برای حیواناتی که خز تیره ای دارند از فرش با سایه تیره رنگ استفاده نمایید و یا اگر خز رنگ روشنی دارد می توانید از فرش هایی با رنگ کرم خریداری نمایید.

در مقابل افرادی هستند که تمایل دارند خز ها را ببینند تا بهتر بتوانند آنها را از سطح فرش جمع آوری کنند، در این صورت بهترین انتخاب برای این افراد، فرش با رنگ متضاد نسبت به رنگ خز حیوان خانگی شان می باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم که اطلاعات مناسبی را برای خرید فرش مناسب برای افرادی که سرپرستی  حیوانات خانگی را به عهده دارند به شما ارائه دهیم. همچنین در مورد رنگ مناسب و جنس الیافی که کمتر دچار تغییر و ساییدگی می شود را معرفی کنیم. در صورتی که هنوز سوال و یا ابهامی برای خرید فرش دارید می توانید با کارشناسان ما با شماره 09134824741 تماس حاصل نموده و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *