مجله مانلی

انتخاب فرش کهنه نما براساس دکوراسیون خانه

انتخاب فرش وینتیج بر اساس دکوراسیون

نقش فرش کهنه نما در دکوراسیون خانه و انتخاب مناسب آن

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم به موضوع نقش فرش کهنه نما در دکوراسیون خانه بپردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

معرفی و شناخت بیشتر فرش کهنه نما

امروزه با توجه به مدرن شدن دکوراسیون برخی منازل استفاده از وسایل قدیمی و عتیقه می تواند جذابیت خاصی به خانه ها  ببخشد و یک حس سنتی در فضا مدرن امروزی به وجود بیاورد، شما می توانید این احساس را با انتخاب یک فرش کهنه نما به محیط زندگی خود به ارمغان آورید. همان گونه که می دانید فرش کهنه نما یعنی فرشی که ظاهری کهنه و قدیمی دارد و گویا می توان آن را به عنوان یک فرش لوکس به شمار آورد.

طرح و نقوش در فرش کهنه نما که به آن وینتیج هم می گویند به درستی قابل مشاهده نیست یعنی قسمتی از طرح های فرش با سایه های پُررنگ یا کم رنگ محو شده است و مرزهای نقوش به خوبی قابل تمایز نیست. این طراحی خاص می تواند مناسب هر سبک دکوراسیون باشد بنابراین وجود یک فرش کهنه نما در دکوراسیون مدرن و کلاسیک یا مینیمال می تواند قابل توجه باشد.

شما می توانید در ترکیب رنگی این نوع فرش ها، رنگ های زیادی را مشاهده نمایید که این حالت باعث می شود یک هماهنگی در میان عناصر مختلف منزل به وجود بیاید. به عنوان نمونه یک فرش کهنه نما با تم روشن برای دکوراسیون کلاسیک و یک فرش کهنه نما با تم طوسی برای دکوراسیون مدرن می تواند انتخابی مناسب باشند.

فرش های کهنه نما به مانند دیگر فرش های ماشینی در شانه و تراکم های متفاوتی تولید می شوند و خوب است بدانید که هرچقدر شانه و تراکم فرش  ماشینی افزایش یابد قیمت آن نیز بیشتر می شود البته هر چقدر میزان شانه و تراکم فرش کهنه نما افزایش یابد شباهت  آن به فرش های دستبافت نیز بیش تر می شود.

برخی از ویژگی های فرش کهنه نما به شرح زیر می باشد:

  • به همراه داشتن اصالت، زیبایی و جذابیت خاص
  • طراحی خاص و کهنه نما
  • شباهت به فرش های دستبافت عتیقه
  • قابل استفاده در انواع مختلف دکوراسیون ها
  • رنگ بندی های متنوع در اندازه های مختلف
  • قیمت مناسب در مقایسه با فرش های دستبافت
  • میزان شانه و تراکم متفاوت
  • کیفیت و دوام مناسب

امیدواریم همچنان با ادامه این مقاله از فرش مانلی با موضوع نقش فرش کهنه نما در دکوراسیون خانه، همراه ما باشید.

فرش های لوکس مانند کهنه نما، امضا یک دکوراسیون موفق

ما از فرش های خسته کننده، بدون شکل و بدون جذابیت خاص صحبت نمی کنیم بلکه به لطف طراحان و سازندگان، فرش ها دوباره تجسم داده شده اند و به خودی خود به آثار هنری خاصی تبدیل شده اند. فرش های وینتیج با ساختار جدید رنگی و نقوش انتزاعی به امضا یک دکوراسیون موفق تبدیل شده اند.

فرش وینتیج ترکیبی از مدرنیته و سنت می باشند و برای بافت فرش های لوکس مانند کهنه نما، هنر و صنعت در یک دیگر ادغام شده اند و آثار جذابی از فرش های منخصر به فرد شکل گرفته اند. فرش های وینتیج نه تنها زیبایی شناختی دارند بلکه کاربردی نیز می باشند، آن ها نه تنها دکوراسیون را تکمیل می کنند بلکه فضایی گرم و دنج در خانه های ما به خصوص در اتاق نشیمن ایجاد می کنند. آن ها همچنین می توانند برای جدا کردن فضاها و قسمت های مختلف خانه و برجسته کردن مبلمان استفاده بشوند.

البته این مطلب را هم باید گفت که فرش ها فراتر از یک اکسسوری تزئینی هستند آنها با داشتن طراحی های خاص، عناصری کاربردی هستند و برای فضا داخلی معاصر ضروری می باشند.

فرش وینتیج با طراحی جسورانه

فرش های معاصر گرافیکی، هنری و کلاسیک می باشند بنابراین برای هر سلیقه و سبکی یک فرش وجود دارد و می توان به طراحی دکوراسیون خانه اهمیت داد زیرا هماهنگی این عنصر با طراحی داخلی برای رسیدن به یک نتیجه هماهنگ ضروری می باشد البته انتخاب  یک فرش وینتیج یک سرمایه گذاری بلند مدت می باشد و علاوه بر آن می تواند در یک اتاق تفاوتی خاص به وجود آورد.

برای به ارمغان آوردن حسی از اصالت به محیط زندگی خود، طراحان قطعات قوی، رنگارنگ و پویا را پیشنهاد می کنند. طرحی که به عنوان یک ترکیب تصویری، شرحی به همراه داشته باشد مانند سایه های شدید، جلوه های متضاد و رنگ های کمرنگ.

جمع بندی

این مقاله ای بود از تیم تحریر فرش مانلی با موضوع نقش فرش کهنه نما در دکوراسیون خانه که امیدواریم برای شما مخاطبان گرامی، مفید و کاربردی واقع شده باشد. همچنین باعث افتخار است که از فروشگاه فرش مانلی بازدید کرده و ما را بیش تر همراهی نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *