مجله مانلی

4 اشتباه رایج در چیدمان فرش که باید بدانید!

Carpet chideman

1.      از پر کردن کل فضا پذیرایی بپرهیزید

برخی از افراد با در نظر گرفتن متراژ کل فضای پذیرایی اقدام به خرید فرش می‌کنند و توجهی به دیگر عناصر موثر مانند مبلمان، میز تلویزیون، جای بخاری یا شوفاژ و … ندارند. مطمئن باشید که این ایده نواقصی دارد که می توانید با آگاهی از آن فضای دلنشین و خاص تری برای خانه خود داشته باشید. در این مقاله در فرش مانلی به توضیح 4 اشتباه رایج در چیدمان فرش در منزل پرداختیم، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

در انتخاب و خرید فرش به این نکته مهم حتما توجه کنید که در چیدمان منزل گاهی لازم است برخی از فضاها بدون فرش باشند تا زیبایی فرش شما بیشتر به نظر رسیده و هم زیبایی عناصر دیگر به نحو احسن ظاهر شود.

2.      پهن کردن فرش در راستای صحیح

همیشه در چیدمان منزل خود به این نکته توجه داشته باشید که در فضای پذیرایی حتماَ تناسب میان مبلمان و فرش رعایت گردد. توجه به این نکته ساده اما کاربردی می توانید به شما در طراحی فضایی زیباتر بوسیله فرش کمک شایانی داشته باشد. اگر شما از فرش جدیدی برای خانه خود استفاده میکنید اما چیدمان درستی انتخاب نداشته باشیدقطعا از خرید خود لذت نمیبرید.

توجه به این نکته که فرش پذیرایی باید در راستای مبلمان پهن شود تا بتوان چیدمان صحیح تری داشت را فراموش نکنید. و توصیه آخر اینکه فرش باید کل پایه‌های مبلمان را پوشش دهد تا فضای خانه صمیمی‌تر و گرم‌تر باشد.

3.      انتخاب سایز مناسب فرش برای پذیرایی

یکی از اصولی ترین راه ها برای ایجاد هم خوانی بیشتر میان اجزا در دکوراسیون منزل که توسط بسیاری از افراد در نظر گرفته نمی شود انتخاب سایز مناسب فرش است که باعث جلوه کمتر فرش در منزل شما خواهد شد.

قطعا رایج ترین اشتباه این است که فرش را در مرکز و بین مبلمان پهن نموده و فضایی خالی بین فرش و مبلمان ایجاد می گردد که این هم به لحاظ ظاهری شکلی غیر استاندارد و ناقص به بیننده القا می کند و هم به لحاظ پاخور احساس بدی را برای مهمانان ایجاد میکند چرا که فرش باید به عنوان عنصر انسجام دهنده در چیدمان دکوراسیون منزل باید مد نظر قرار گیرد.

نکته دیگری که به شما در چیدمان بهتر منزل کمک میکند این است که قالیچه ها باعث بزرگتر نشان دادن منزل شما میشود ولی در استفاده از آن زیاده روی نکنید توصیه کلیدی ما به شما برای محیط های بزرگ نهایت 2 عدد قالیجه است.

4.      کنار هم قرار دادن دو فرش که رنگ مرکز و حاشیه شان متضاد است

این مساله در خانه های زیادی رخ می دهد و مشکل از آن جا شروع می شود که بجای انتخاب یک فرش 12 متری، از دو فرش 9 متری استفاده می شود و این دو فرش به صورتی هستند که لبه هایشان رنگی بسیار متضاد با طرح وسطشان دارد. این موضوع باعث میشود لبه دو فرش کنار هم قرار بگیرد و خطوط ایجاد شده باعث می شوند ظاهر فضا کمی شلوغ بنظر برسد و حتی فضا کوچکتر احساس شود.

در شرایطی که شما مجبور به استفاده از دو فرش 9 متری کنار هم باشید می توان با یک ترفند ساده  مثل استفاده از فرش هایی است که حاشیه هایشان تفاوت و تضاد رنگی زیادی ندارند این مشکل را حل کرد. پیشنهاد ما به شما استفاده از فرش های خشتی است که به سادگی این مشکل را برای شما حل میکنند.

جمع بندی

در این مقاله در فرش مانلی به توضیح درباره 4 اشتباه رایج در چیدمان فرش در منزل پرداختیم، به مواردی همچون پر کردن فضاهای خالی و شلوغ کردن فضای خانه، لزوم پهن کردن فرش در جهت صحیح و لزوم انتخاب مناسب سایز فرش اشاره داشتیم، امیدواریم از مطالعه این مقاله بهره کافی را برده باشید، در صورتی که هنوز هم در مورد چیدمان فرش خود سوالاتی دارید میتوانید کامنت بگذارید یا با تماس با فرش مانلی مشاوره رایگان چیدمان فرش را دریافت کنید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *