مجله مانلی

چگونه فرش را تمیز کنیم ؟!

چگونه فرش را تمیز کنیم

سعی می کنیم در این مقاله از فرش مانلی به نکته ی نظافت و تمیزی فرش و ارتباط آن با موضوعات مختلف بپردازیم ، همراه ما باشید.

چگونه فرش را تمیز کنیم ؟!

تمیز نگه داشتن فرش یک امر ضروری است زیرا آن ها خیلی بیشتر از دیگر وسایل منزل در معرض کثیفی و آلودگی قرار می گیرند. جاروبرقی مکرر و مناسب ، تمیز کردن نقطه ای و تمیز کردن عمیق تر ، می تواند عمر و بازده ی مصرف هر نوع فرشی را افزایش بدهد. نظافت نکردن فرش باعث می شود ذرات گرد و غبار و خاک روی الیاف آن باقی بماند و این گونه آن ها کدر به نظر می رسند و این که بوها را حفظ می کنند و در نهایت باعث فرسودگی فرش می شود. تمیز کردن عمیق تر فرش ، گرد و غبار و خاک سنگین تر را از روی آن از بین می برد و شناوری و شادابی الیاف را بازیابی می کند و به رنگ آن روشنایی می بخشد.

 

برخی تجهیزات لازم برای نظافت فرش

برخی تجهیزات لازم برای نظافت فرش

بازه ی زمانی نظافت یک فرش چگونه است؟

برای نظافت ، تفاوتی ندارد که چه نوع فرشی دارید ، حداقل یک مرتبه در هفته انجام جاروبرقی منظم آن ضروری است و این موضوع برای خانواده هایی که کودکان خردسالی دارند بهتر است که به دفعات بیشتری انجام بشود. سعی کنید لکه های کثیف را در اسرع وقت پاک کنید البته به خدمت گرفتن یک شرکت قالیشویی حرفه ای یا تمیز کردن عمیق تر فرش را حداقل دو مرتبه در سال در نظر بگیرید.

نحوه ی انجام یک شست و شوی معمولی فرش

از شَرٍ گرد و غبار و کثیفی خلاص بشوید. استفاده از جاروبرقی با مکش قوی بهترین راه برای تمیز کردن فرش است با این حال اگر جاروبرقی ندارید ، راه های دیگری نیز برای تمیز کردن فرش وجود دارد مانند استفاده از جاروهای قدیمی . همان گونه که می دانید کارهایی به صورت منظم در این مرحله انجام می شود که ما آن ها را یادآوری می کنیم :

  1. برای کامل تر کردن کار جاروبرقی ، برای جابه جایی وسایل موجود بر روی فرش به خوبی وقت بگذارید.
  2. جاروبرقی را به خوبی تنظیم کنید تا قوی ترین و بهترین مکش را داشته باشد.
  3. جارو برقی را با سرعتی آرام بر روی فرش حرکت بدهید و چندین مرتبه از مناطق پر تردد عبور کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
  4. برای سریع تر تمیز کردن خرده ها ، از یک غلطک پرزدار استفاده کنید.
  5. برای جمع کردن موهای روی فرش می توانید از جاروبرقی های خاص یا اسکاج های مخصوصی که برای این کار تعبیه شده است استفاده کنید.
  6. با پاشیدن و ریختن جوش شیرین ، فرش خود را تازه و درخشان کنید. اجازه بدهید جوش شیرین مقداری روی فرش باقی بماند تا لکه ها و بوهای روغنی را جذب کند ، سپس با جاروبرقی تمیز کنید که البته این کار روش ها ، قواعد و قانون های خاص خود را دارد.

لکه گیری لکه ها

به نظر تیم تحریر فرش مانلی برای تمیز کردن فرش ها برنامه ی زمانی مناسبی را در نظر داشته باشید ولی بهترین زمان برای پاکی و از بین بردن لکه ی فرش ، سریع ترین زمان ممکن است  . برای نظافت لکه های مایع بلا فاصله رطوبت را با دستمال کاغذی یا پارچه ی سفید پاک کنید و هرگز از پارچه یا دستمالی که ممکن است رنگ ثابتی نداشته باشد استفاده نکنید ، بهتر است برای نظافت لکه های جامد یا مواد غذایی ریخته شده بر روی فرش ، از لبه ی یک کارت مقوایی یا یک چاقوی کند استفاده کنید . هرگز لکه های با مواد جامد را مالش ندهید زیرا این کار آنها را به عمق الیاف منتقل می کند .

راه های عمیق تمیز کردن یک فرش

برای کسانی که خودشان تمایل دارند فرش خود را عمیق تیز کنند به خصوص آن هایی که فرزندان کوچکی دارند که مرتب فرش های خود را کثیف می یابند ، پیشنهاد می کنیم که از قالیشویی های خانگی مانند : فرش شوی های هوشمند که به خوبی با استفاده از شامپو فرش مایع ، خاک و لکه ها را از بین می برند یا اینکه به صورت مرسوم از سرویس و خدمات شرکت های قالیشویی حرفه ای استفاده کنید ، ولی اگر فرش شما نیاز به تمیز کردن مکرر داشته باشد این کار می تواند مقداری هزینه بر باشد.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *