مجله مانلی

چه فرش هایی دوام بالاتری دارند؟

چه فرش هایی دوام بالاتری دارند؟

وقتی صحبت از دکوراسیون خانه به میان می آید قطعا فرش به دلیل گرما، راحتی و ظاهر جذاب و زیبایی که دارد نسبت به دیگر انواع کفپوش ها، گزینه مناسب تری برای منزل است.

با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که، همه فرش‌ها یکسان تولید نمی شوند و طول عمر آن ها متناسب با نوع الیاف به کار رفته و بافت می تواند متفاوت باشد. بنابراین، چه نوع فرشی ماندگاری بیشتری دارد؟ بیایید عواملی را که به دوام فرش کمک می‌کنند، بررسی و گزینه‌ ای را انتخاب نماییم که با گذشت زمان مقاومت و دوام بیشتری داشته اند. در این مقاله در فرش مانلی به توضیح درباره اینکه چه فرش هایی دوام بالاتری دارند پرداختیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

فرش با کیفیت را تشخیص دهید

هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید که فرش را برای چه مکانی خریداری می کنید و انتظار دارید این محصول چقدر دوام داشته باشد، بسیاری از مردم به الیاف به عنوان معیاری برای دوام فرش نگاه می‌کنند. اما این تنها یک بخش از داستان خرید فرش است به همین دلیل لازم است تا همه عواملی که بر روی دوام یک فرش موثر است را در نظر بگیرید.

نوع الیاف

همه فرش‌ها یکسان بافته نمی‌شوند، بنابراین اگر به ‌دنبال بادوام ‌ترین فرش هستید، فرش آکریلیک هیت ست شده به‌عنوان بهترین انتخاب در نظر گرفته می‌شود. آکریلیک به دلیل انعطاف پذیری استثنایی و مقاومت در برابر سایش و لکه شدن شناخته شده است. این فرش می تواند در برابر ترافیک سنگین مقاومت خوبی داشته باشد و در صورت مراقبت مناسب، ظاهر خود را برای مدت طولانی حفظ نماید و به این ترتیب به عنوان بهترین فرش برای خرید در لیست فرش های موجود در بازار در بالاترین رتبه قرار می گیرد.

ارتفاع خاب فرش

ارتفاع خاب هرچقدر کوتاه‌تر باشد نسبت به ارتفاع‌ بلندتر دوام بیشتری دارد. در حالی که خاب بلندتر می توانند نرم تر باشد اما همین امر باعث می شود تا در مناطق پرتردد بیشتر مستعد له شدن گردد. برای حفظ ظاهر فرش در طول زمان، فرشی را انتخاب نمایید که نخ خاب کوتاه تری داشته باشد.

تراکم

در بافت یک فرش با تراکم بالا، از الیاف بیشتری استفاده شده است همچنین هر گره فرش نسبت به فرش های تراکم کمتر به هم نزدیکتر بافته شده اند، به همین دلیل فرش های تراکم بیشتر کیفیت بالاتری نسبت به فرش با تراکم کمتر دارند و می توانند در برابر ساییدگی مقاومت بیشتری داشته باشند. تراکم بیشتر، پشتیبانی بهتری از الیاف فرش را فراهم می‌کند و تاثیر رفت و آمد زیاد و وجود مبلمان را می تواند بسیار کاهش ‌دهد.

رابطه الیاف و دوام فرش

نوع الیاف فرشی که انتخاب می کنید یکی از مهمترین فاکتورها در مورد دوام فرش شما می باشد. رایج ترین الیافی که برای فرش ماشینی وجود دارد که شامل الیاف طبیعی و مصنوعی است. الیاف طبیعی به نخی گفته می شود که از جنس پنبه، بامبو و یا کتان هستند و الیاف مصنوعی همچون آکریلیک، نایلون و پلی استر می باشند.

اکریلیک یک الیاف مصنوعی است که به دلیل مقاومت در برابر لکه، محو شدن و ساییدگی و پارگی شناخته شده است. این نوع فرش اغلب در مکان های پرتردد استفاده می شود. تمیز کردن و نگهداری فرش اکریلیک نیز آسان است به همین دلیل اولین انتخاب خریداران فرش ماشینی است.

رابطه رفت و آمد با دوام فرش

میزان ترافیکی که فرش شما می گیرد نیز نقش مهمی در ماندگاری آن دارد. اگر در خانه خود یک منطقه پر رفت و آمد مانند اتاق نشیمن یا راهرو دارید، فرش شما ممکن است به اندازه یک مکان کم تردد مانند اتاق مهمان دوام نداشته باشد.

سخن پایانی

هنوز مطمئن نیستید که کدام نوع فرش با کیفیت برای فضای شما مناسب است؟ در مورد هر فرش و انواع مختلف موجود برای خانه خود می توانید در سایت فرش مانلی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کارشناسان فرش مانلی می توانند به شما کمک کنند تا انتخاب نمایید که کدام الیاف و سبک فرش برای فضای منزل شما مناسب تر است. برای پیدا کردن فرش مورد پسند خود می توانید از وبسایت ما دیدن کنید و به ما اجازه دهید تا شما را در راه انتخاب محصول مناسب و بادوام یاری نماییم.

همچنین شما می توانید با شماره 09134824741 تماس حاصل نموده و به صورت رایگان از کارشناسان دکوراسیون داخلی فرش مانلی مشاوره دریافت نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *