مجله مانلی

هفت ویژگی فرش درجه یک که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد

هفت ویژگی فرش درجه یک که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد

هفت ویژگی فرش درجه یک که در هنگام خرید به آن توجه کرد

فرش یکی از مهم ترین المان ها در دکوراسیون منزل محسوب می شود و تقریبا بیشترین سطح منزل بوسیله فرش پوشیده می شود پس انتخاب محصولی با کیفیت بالا باید یکی از دغدغه های خانواده ها در هنگام خرید  فرش باشد. به همین دلیل ما در فرش مانلی تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی 7 ویژگی که باعث درجه یک بودن فرش می شود را بررسی نماییم.

1-نوع نخ در فرش ماشینی

مهم ترین ویژگی که در کیفیت و درجه بندی یک فرش موثر است، نوع نخ استفاده شده در آن می باشد. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که بهترین جنس نخ برای فرش چیست؟ در جواب این سوال باید بیان کنیم که بهترین نخ موجود برای فرش های ماشینی در بازار، نخ آکریلیک هیت ست شده ای است که اکریلیک بودن آن در آزمایشگاه اثبات شده باشد. اما اگر قصد خرید فرش با نخ طبیعی را دارید قطعا فرش با نخ ویسکوز یا ابریشم طبیعی بهترین انتخاب شما خواهد بود.

2-عدم پارگی و سلامت کلی فرش

در زمان بافت فرش ممکن است اشکالاتی همچون پارگی فرش، بافته نشدن قسمتی از فرش به علت بی دقتی بافنده و .. رخ دهد، بعد از تکمیل فرآیند بافت و قبل از اینکه محصول به دست خریدار برسد رفوگر فرش در کارخانه اقدام به تصحیح آن می نماید تا محصولی بی عیب و نقص به دست مشتری برسد.

3-عدم سوختگی

یکی از مراحل که قبل از تکمیل و تحویل فرش قرار  دارد آهار دادن فرش است. ممکن است در طول فرآیند آهار زدن، فرش دچار سوختگی گردد. پس قبل از خرید به سوخته نبودن فرش خود دقت فرمایید.

4-خاب فرش

ارتفاع خاب فرش بسته به شانه و تراکم فرش متغیی است و شما باید متناسب با نیاز خود فرش را انتخاب نمایید. به طور مثال در فرش های با تراکم عرضی 1500 شانه ارتفاع خاب فرش 5 میلی متر است و این ارتفاع در فرش های 1000 و 1200 شانه برابر 6 میلی متر است در صورتی که فرش های 700 شانه ارتفاع خابی برابر 10 میلی متر دارند.

5-قرارگیری ریشه های فرش

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید فرش ماشینی به آن باید دقت کرد، محل قرار گیری ریشه های فرش است. برخلاف فرش های دستباف که ریشه های فرش در زمان بافت و همراه با خود فرش بافته می شود این موضوع در فرش های ماشینی متفاوت است. فرآیند ریشه گذاری بعد از بافت فرش و آهار به فرش متصل می گردد. به همین دلیل دقت در مورد جاگیری دقیق ریشه های فرش از اهمیت بالایی برخوردار است.

6-بی نقص بودن نقشه فرش

با استفاده از دستگاه های پیشرفته در بافت فرش و بعد از اینکه در فرآیند طراحی نقشه های فرش از کامپیوتر استفاده شد، امکان اشتباه در فرآیند بافت و نقشه آن به صفر رسیده است.

7-وجود ضمانت نامه

ضمانت نامه، ضمانتی هست که از طرف فروشنده فرش به خریدار داده می شود. در این نوع ضمانت نامه ها، تولید کننده از کیفیت و دوام محصولی که تولید کرده است اطمینان خاطر دارد. اما برای خریدار وجود این ضمانت نامه ها مشخص می سازد با شرایطی می تواند فرش را به فروشنده  ارجاع داده، تعویض یا تعمیر نماید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *