مجله مانلی

برای خرید فرش به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکاتی که باید برای خرید فرش بدان دقت کنیم چیست؟

با یک مقاله کابردی دیگر از تیم تحریریه فرش مانلی در موضوع نکات خرید فرش در کنار شما هستیم ، با ما همراه باشید.

هیچ چیزی با احساس یک فرش نرم و مجلل در زیر قدم هایتان قابل مقایسه نیست ، یک فرش مکانی امن و راحت برای بازی کودکان فراهم می کند و حتی ممکن است خطر آسیب دیدگی در هنگام سقوط را کاهش بدهد. مطمئنا فرش در مقایسه با دیگر کفپوش ها به کمی نگهداری اضافی احتیاج دارد ولی هیچ جایگزینی برای آن از نظر جذب صدا ، گرما و راحتی وجود ندارد. با وجود تنوع رنگ ها ، متریال و طرح های مختلف انتخاب بهترین فرش برای خانه ی شما کمی دشوار است ، برخی ممکن است نیاز به تمیز کردن مکرر داشته باشند که شاید به سادگی در برنامه ی شلوغ شما قرار نگیرند یا اینکه با قیمت بالایی همراه هستند و برخی هم حتی ممکن است بر روی سلامتی شما تاثیرگذار باشند.

نکات مهم برای خرید فرش

فرشی با انتخابی نامناسب ممکن است به سرعت فرسوده و محو بشود و یا لکه هایی را از خود نشان بدهد که حتی سرسختانه در برابر بهترین تلاش های تمیز کردن شما مقاومت بکند . امیدواریم با مطالعه ی این نکات از هدر رفت سرمایه ی خود محافظت کنید و بهترین فرش را برای خانه ی خودتان انتخاب کنید.

خرید پَد زیرین

قدم اول خرید یک پَد کامل است ، وسوسه نشوید و برای صرفه جویی هزینه هایتان روی فرش کوتاهی نکنید. همان گونه که یک ساختمان به یک پایه ی محکم نیاز دارد ، فرش شما نیز برای پشتیبانی و استحکام بیش تر به یک لایه احتیاج دارد ، شما نمی توانید پَد را ببینید اما در صورت انتخاب نکردن آن قطعا ساییدگی و پارگی روی فرش جدید را خواهید دید. پَد فرش که از مواد پلاستیکی یا فوم ساخته شده است می تواند عیوب کف زیرین را پنهان کند و کارآیی آن را بهبود ببخشد همچنین به عنوان عایقی برای کمک به کنترل دمای خانه ی شما عمل می کند و حتی صدا را برای محافظت از حریم خصوصی شما خذف و صدای همسایه را جذب می کند و مهم تر از همه اینکه از فرش شما در طول سال ها استفاده پشتیبانی می کند. البته توجه کنید که مناطق پُر تَردد نیاز به پَدهای محکم و متراکم دارند درحالی که اتاق خواب مهمان ها و سایر اتاق های با ترافیک سبک ممکن است به محافظت کمتری نیاز داشته باشند.

نکاتی برای خرید فرش که باید بدان توجه کنیم

گونه و سبک

گونه و سبک های مختلف فرش ها را در نظر بگیرید ، فرش ها در سبک های مختلفی ساخته می شوند در حالی که هر سبکی ظاهری متفاوت دارد ولی این موضوع نباید توجه اصلی شما باشد بلکه درعوض ببینید که سبک زندگی شما چقدر با یک سبک فرش خاص هماهنگ است چون برخی سبک ها در مکان هایی کم تَردد یا پُرتردد کارآیی بهتری دارند ، به عنوان نمونه فرش ۱۵۰۰ شانه ظرافت بالا و ضخامت کمتری دارد ولی شیک تر است و بیش تر مناسب فضاهای لوکس می باشد و یا فرش ۱۲۰۰ شانه ضخامت و مقاومت بیشتری دارد که طول عمر آن را افزایش می دهد یا نمونه ی دیگر فرش مدرن است که طرح های جالی دارد و سبک متفاوتی است و البته دارای محبوبیت هم می باشد به ویژه برای کسانی که می خواهند طرح های خاصی نسبت به سنتی داشته باشند و یا فرش برجسته که یک نوع جدید است که طرح های سنتی هم دارد و جزء پرفروش ترین های فرش ماشینی می باشد.

بودجه و سرمایه

بودجه و سرمایه ی خود را هدر ندهید ، با انتخاب بهترین فرش متناسب با هر اتاق از بودجه ی خود نهایت استفاده را بکنید به عنوان نمونه محصولات مقاوم در برابر لکه ممکن است ارزش خرید در اتاق های پُرتَردد را داشته باشند ولی فرش های ارزان تر برای اتاق های کم تردد همچون اتاق مهمان مناسب تر است . بهتر است که هزینه های جایگزین و نگهداری مادام العمر خود را در نظر بگیرید تا هزینه ها حتی کمتر هم بشود مثلا اگر کودکان کم سن وسالی دارید شاید بهتر است که موقتا از فرش های ارزان تر استفاده کنید تا در آینده تعویض کرده و فرش های مجلل تری را انتخاب کنید.

فروشگاه منتخب

ارائه دهنده و فروشگاه فرش خود را با دقت انتخاب کنید . بهترین گزینه انتخاب یک موسسه معتبر و متخصص در زمینه ی فرش است ، یک فروشگاه مناسب مجموعه ای از فرش های متنوع ، بزرگ و با کیفیت را به همراه خواهد داشت و کارکنان آن باید بتوانند به راحتی به تمام سوالات شما پاسخ بدهند.

الزامات نگهداری

الزامات نگهداری را درک کنید ، یکی از بهترین راه ها برای داشتن رضایت از فرش جدید خود انتخاب فرشی است که به راحتی بتوانید آن را نگهداری کنید ، خانواده هایی که کودکان خردسالی دارند بهتر است از انتخاب فرش هایی که به سختی تمیز می شوند یا گران قیمت هستند خودداری کنند ، در عوض فرش های مقاوم در برابر لکه می توانند ناراحتی  این اشخاص را که ناشی از ریختن ناگهانی مواد است از بین ببرد و حتی ممکن است زمان تمیز کردن را کاهش بدهد ، بنابراین برای این افراد بهتر است از فرش هایی که نیاز به نگهداری گسترده و زیادی دارد صرف نظر کنند مگر این که زمان کافی برای انجام وظایف نظافتش را داشته باشند.

رنگ ها و الگوها

رنگ ها و الگوهای منتخب را با هم مقایسه کنید ، می توانید انتخاب خود را با توجه به فضا و جو اتاق محدود کنید. رنگ های آبی یا سبز برای ایجاد یک محیط آرام و رنگ های قرمز گرم یا طلایی برای ساخت یک فضای دِنج مناسب تر است ، البته شاید بهتر است قبل از انتخاب رنگ تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید فرش منتخب شما به عنوان یک نقطه ی کانونی عمل کند یا اینکه در پَس زمینه محو بشود چون شاید قصد دارید که دیوارها و مبلمان  یا آثار هنری در خانه به عنوان نقطه ی کانونی عمل بکنند و یا این که حالت خنثی داشته باشند ، در کل دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا از طراحی ساده و یکنواخت خودداری کنید.

فرش پله ها

با پله ها به دقت رفتار کنید ، انتخاب فرش مناسب پله ها مهم است زیرا آنها ممکن است فرش خود را فرسوده کنند به علاوه اینکه فرش باید روی پله ها به خوبی خم بشود و اینکه فرش ضخامت مناسبی داشته باشد.

سلامتی

با انتخاب فرش ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پَشم ، بیشتر از خانواده ی خود محافظت کنید همچنین به دنبال رنگ های ارگانیک یا بدون مواد شیمیایی باشید. فرشی را انتخاب کنید که مستعد حساسیت زایی نباشد و گرد و غبار کمتری در خود به دام بیندازد چون اگر اعضای خانواده ی شما آلرژی و یا آسم دارند انتخابی غیر از آن می تواند شما را آزار بدهد و مشکل ساز باشد ، همچنین فراموش نکنید که تمیز کردن فرش ممکن است دشوار باشد که آن هم بستگی به روش های نظافتی شما دارد.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *