مجله مانلی

معیار انتخاب یک فرش ماشینی چیست؟ نکاتی که باید بدانیم

معیار های انتخاب فرش ماشینی

معیارهای انتخاب یک فرش

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم به موضوع معیارهای انتخاب یک فرش بپردازیم و امیدواریم نکاتی که می نویسیم مفید و ارزنده باشند ، با ما همراه باشید.

فرش همان گونه که می دانید یک وسیله خانگی خاص و با ارزش می باشد زیرا کاربردی است و از نظر شیک بودن و زیبایی جذابیت خاصی به خانه شما می بخشد بنابراین شناخت ویژگی های آن برای خرید یک حرکت صحیح می باشد ، در ابتدا بهتر است قبل از خرید فرش سوالات زیادی که وجود دارد را مشخص کنید ، البته نیازی به برنامه ریزی دقیقی نیست بلکه می توانید با پرسیدن سوالاتی ساده و یافتن جواب آنان به سرعت گزینه های انتخاب فرش مورد نظر خود را محدود کنید به عنوان نمونه اگر قرار است که فرش منتخب شما در قسمت ورودی خانه به نمایش گذاشته بشود ما یک فرش محکم و مقاوم را توصیه می کنیم ، البته علاوه بر مکان قرار گیری بسیاری از عوامل دیگری مانند : تابش مستقیم نور ، سبک و چیدمان مبلمان ، اندازه ، مشخصات سلیقه شخصی و دوام فرش در این تصمیم گیری تاثیر می گذارند.

البته صرف نظر از آن چه که بیان نمودیم خرید یک فرش ماشینی با کیفیت که این کیفیت را داشته باشد که بتواند به راحتی برای چندین سال زنده بماند و جذابیت و کاربردی بودن خود را حفظ کند ، باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد حتی اگر روند و مُد دائما تغییر کند ، پیشنهاد ما این است که به فرش های شرقی که همواره یکی از برجسته ترین سبک های چیدمان شیک در گذشته بوده اند توجه نمایید که در این میان خوب است از فرش کاشان که گونه ای قالی ایرانی است نام ببریم که یکی از زیباترین فرش های ایران می باشد ، فقط توجه کنید که فرش قدمتی طولانی دارد و میراثی از گذشتگان است و برگرفته از هنر و فرهنگ می باشد بنابراین انتخاب آن حتی ممکن است برای نسل بعدی ارزشمند باشد.

در زیر لیستی از عوامل مختلف  که در زمان تصمیم گیری هنگام خرید فرش موثر است را عنوان می کنیم.

معیارهای انتخاب فرش ماشینی برای خانه

معیارهای انتخاب فرش ماشینی برای خانه

نکات اجمالی انتخاب یک فرش

  1. فرش باید به صورتی ایده آل با فضا داخلی خانه مطابقت داشته باشد
  2. به اندازه مناسب یک فرش برای هر منطقه به خوبی دقت کنید و آن را در نظر بگیرید
  3. اطمینان حاصل کنید که رنگ ها و طرح های فرش به خوبی با مبلمان و صندلی ها هماهنگ باشند
  4. رنگ کفپوش شما بهتر است کاملا با دیوارها و مبلمان شما مطابقت داشته باشد البته این پیشنهاد درحالی است که تضاد هنوز مُد است و می توانید ترکیب های مختلفی را برای به دست آوردن ظاهر دلخواه خود آزمایش کنید
  5. استفاده از قالی های کوچک زیر میز چای یا نزدیک تخت خواب هنوز جذاب هستند
  6. پوشاندن کل کف منزل با یک متریال خیلی مُد نیست و بهتر است که خلاق باشید و هرجا که برای ظاهر امروزی لازم است به سراغ فرش های خاص بروید به عنوان نمونه ، ترکیب فرش های ساده و طرح دار ترفندی برای تقویت بهتر منطقه ای خاص در یک فضا باز می باشد
  7. فرش ها نیاز به نگهداری متفاوتی دارند بنابراین اگر در خانه فرزندان کوچکی دارید سعی کنید از خرید فرش های رنگ روشن خود داری کنید زیرا کثیفی و لکه ها را برجسته می  کند

فرش برای اتاق نشیمن

قرار دادن صحیح فرش در خانه می تواند اندازه اتاق شما و همچنین جذابیت بصری آن را افزایش بدهد ابعاد فرش باید به اندازه ای بزرگ باشد که مرزها را تعیین کند ، مبلمان را قابل توجه بسازد و اتاق را بزرگ جلوه بدهد ، پیشنهاد می کنیم فرش ۱۵۰۰ شانه که زیبا است ، ظرافت و تراکم بالایی دارد و شبیه دستبافت می باشد و یا فرش ۱۲۰۰ شانه که ماندگاری بالایی دارد و مقاوم در برابر شکستگی است انتخاب نمایید.

می توانید مبلمان خود را در حاشیه فرش قرار بدهید تا ظاهری منسجم ایجاد کند البته در حالت ایده آل هر چهار پایه مبلمان باید در قسمت فرش قرار بگیرند اما اگر نمی توانید این کار را انجام بدهید مطمئن بشوید که دو پایه جلویی در داخل قسمت فرش قرار دارند.

قبل از تصمیم نهایی شکل فرش و مبلمان را در نظر بگیرید ، فرش های مستطیلی یا مربعی ممکن است سنتی تر باشند اما برای تعریف فضا مناسب هستند ، فرش های گِرد ظاهر یک میز ناهارخوری گِرد را تکمیل می کنند پس فرشی پیدا کنید که هم کاربردی و هم شیک باشد ، در ضمن می توانید برای یک فضا بزرگ که چند قسمت مجزا دارد از فرش های متعدد و کوچک تر برای جدا کردن آن ها استفاده کنید.

فرش آشپزخانه

یک فرش خوب می تواند رنگ ، بافت و سبک به آشپزخانه شما ببخشد ، اگر قصد دارید که فرش آشپزخانه را انتخاب کنید مطمئن بشوید که حداقل دو فوت بزرگ تر از اطراف میز خواهد بود و حتی زمانی که صندلی ها کشیده می شوند فضا کافی فرش در اطراف میز غذاخوری وجود داشته باشد.

نکته برای خرید : شرکت داریوش تولید کننده فرش های ۱۵۰۰ شانه یا ۱۲۰۰ شانه و همچنین فرش هایی در ابعادهای متفاوتی مانند ۱۲ متری ، ۹ متری و ۶ متری در طرح ها و رنگ های متمایز می باشد که باعث می شود گزینه های متنوعی برای انتخاب داشته باشید

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *