مجله مانلی

فرش وینتیج؛ بخرم یا نخرم؟ مزایا و معایب

وینتیج بخرم یا نخرم

یک راهنمایی مختصر برای خرید فرش وینتیج

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم به موضوع خرید فرش وینتیج و مزایا و معایب آن  بپردازیم،با ما همراه باشید.

شاید در این زمان انتخاب میان سنت و مدرنیته کار سختی باشد یعنی علاقه مند به داشتن برخی وسایل و عناصر دکوری قدیمی هستیم که یکی از این وسایل می تواند فرش باشد. ما اکنون در برخی خانه های مدرن وسایل قدیمی وعتیقه را می توانیم مشاهده کنیم که در کنار دکوراسیون خاص کنونی یک تضاد و زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کرده اند به عنوان نمونه فرش وینتیج که به آن فرش کهنه نما نیز می گویند می تواند در کنار دیگر عناصر دکوراتیو کنونی نگاه ها را به سمت خود جلب نماید.

تعریف و شناخت فرش وینتیج

در ابتدا باید بگوییم اصطلاح وینتیج به وسایل و عناصری گفته می شود که به نوعی عتیقه بوده و از قدمت بالایی برخوردار هستند. به فرش هایی که ظاهری کهنه دارند و به قالی های قدیمی شباهت دارند فرش وینتیج یا کهنه نما می گویند.

دو نوع فرش وینتیج وجود دارد. در نوع اول فرش های ماشینی را با استفاده از رنگ هایی کم رنگ و بافت هایی که ساییده شده است به قالی هایی کهنه تبدیل می کنند. در نوع دوم قالی های دستبافتی که دارای قدمتی طولانی هستند را به عنوان فرش وینتیج در نظر می گیرند که ارزش و قیمت زیادی هم دارند.

طرح و رنگ فرش وینتیج

از زمانی که تولید و بافت فرش در کشور ما رونق پیدا کرد مدل های متنوعی از فرش وارد بازار شدند که یکی از پُرطرفدارترین فرش های فانتزی نوع وینتیج می باشد که دارای خصوصیاتی خاص می باشد مثلا طرح و رنگ آن بسیار متنوع است به این معنی که شما می توانید به راحتی آن را با دکوراسیون های مختلف هماهنگ کنید و برای هر سلیقه ای مناسب است و چون دارای طول عمر زیادی می باشد می توانید تا چندین سال از این قالی در دکوراسیون محیط زنگی خود استفاده نمایید.

نقش فرش وینتیج در دکوراسیون داخلی

فرش وینتیج می تواند نقطه اتصال میان دکوراسیون مدرن و سنتی باشد و حتی می تواند به عنوان یک اثر هنری در خانه شما نقش داشته باشد ولی توجه داشته باشید که میان طرح فرش وینتیج و طرح دکوراسیون خانه یک رابطه معکوس وجود دارد به این معنی که اگر مبلمان و دکوراسیون خانه شما دارای طرح های زیادی می باشد بهتر است که فرشی با طرح های کم انتخاب کنید یعنی سادگی داشته باشد اما اگر مبلمان ساده هستند طرح های فرش منتخب شما زیاد باشند. همچنین اگر این فرش را برای محیط پذیرایی خانه انتخاب می کنید دقت نمایید که فرش در زیر پایه های مبلمان قرار نگیرد.

امیدواریم همچنان با ادامه این مقاله از فرش مانلی با موضوع خرید فرش وینتیج و مزایا و معایب آن، ما را همراهی نمایید.

مزایا فرش وینتیج چیست؟

  • شاید مهم ترین موضوع قیمت و هزینه کم تر فرش وینتیج نسبت به قالی های قدیمی و آنتیک دستبافت است درصورتی که ظاهری شبیه به یک دیگر دارند.
  • فرش وینتیج می تواند با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ بشود و ارتباط مناسبی با مبلمان مدرن داشته باشد.
  • این نوع فرش خاص با گذشت زمان زیبایی و کیفیت خود را از دست نمی دهد یعنی پا خوردگی به ظاهر آن لطمه ای وارد نمی کند.
  • این نوع فرش برای تولید فرآیندهای مختلفی را طی می کند بنابراین دارای ماندگاری و دوام بالایی می باشد.
  • فرش وینتیج به دلیل داشتن میزان پُرز کمتر نسبت به فرش های دستبافت دارای وزن کمتری است بنابراین انجام شست و شوی آن می تواند آسان باشد.
  • زیبایی فرش وینتیج چشم نواز است که یکی از دلایل استقبال مردم از این کفپوش خاص می باشد همچنین ترکیب رنگ ها در آن خلاقانه است و حالت سایه و روشن دارد.

معایب فرش وینتیج چیست؟

  • فرش وینتیج نسبت به فرش های ماشینی قیمت بالاتری دارد.
  • بایستی متناسب با دکوراسیون خانه خود انتخاب و خریداری کنید.

محیط کاربردی فرش وینتیج

بهتر است که از فرش وینتیج در فضاهایی استفاده بشود که ترافیک کمتری دارد و رفت و آمد کمتری در آن صورت می گیرد بنابراین می توان گفت گزینه مناسبی برای اتاق پذیرایی می باشد اما بهتر است در مکان هایی مانند آشپزخانه یا ورودی خانه از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است عمر مفید فرش کاهش یابد و کیفیت و زیبایی خود را زودتر از دست بدهد.

همچنین در انتخاب اندازه فرش دقت نمایید مثلا در محیط پذیرایی اگر مقداری با دیوار فاصله داشته باشد بهتر است و نمای کلی دکور مرتب و منظم خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله در فروشگاه فرش مانلی با موضوع خرید فرش وینتیج و مزایا و معایب آن که امیدواریم برای شما مخاطبان گرامی مفید و کاربردی واقع شده باشد. همچنین باعث افتخار است که از فروشگاه فرش مانلی بازدید کرده و ما را بیشتر همراهی نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “فرش وینتیج؛ بخرم یا نخرم؟ مزایا و معایب

  1. mohammad ali گفت:

    سلام من جدیدا ازتون فرش وینتیج خریداری کردم اوایل خیلی پرز میداد ولی الان کمتر شده راهی هست که کاملا پرز دهیش قطع بشه؟

  2. نرگس گفت:

    من یه فرش وینتیج از شما خریدم واقعا زیباست، گل برجسته هم هست همونطور که گفته بودین و با شرایط اقساط خریدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *