مجله مانلی

چه فرشی برای اتاق خواب مناسب است؟

bedroom rugs

انتخاب فرش ماشینی خوب برای اتاق خواب امروزه به داشتن اطلاعاتی در این زمینه نیاز دارد. در مجله فرش مانلی در مورد این سوال که چه فرشی برای اتاق خواب مناسب است صحبت کردیم و امیدواریم این مقاله بتواند برای شما موثر واقع شود. در بخش اول مقاله در مورد ابعاد اتاق خواب برای انتخاب فرش و در ادامه در مورد انواع طرح فرش برای اتاق خواب صحبت کردیم. با فرش مانلی تا انتهای مقاله همراه باشید.

تاثیر ابعاد اتاق خواب برای انتخاب فرش

ابعاد و متراژ هم اتاق خواب تاثیر بسزایی در انتخاب فرش برای آن دارد. بطور مثال یک اتاق خواب بزرگ نیاز به خرید فرش بزرگ مثلا فرش 12 متری دارد ولی برای اتاق خواب های کوچک و متوسط معمول فرش 6 متری مناسب تر است. حتی برخی دیگر برای اتاق خواب متوسط و کوچک از فرش استفاده نمی کنند و از فرش با ابعاد سفارشی مانند فرش کناره استفاده و چند فرش کناره را در یک اتاق خواب کنار هم می اندازند.

برای داشتن یک اتاق خواب مدرن و با فضایی زیبا و دکوراتیوی حرفه ای میتوانید با طراح داخلی خانه خود مشورت داشته باشید اما ما در این مقاله در ادامه در مورد انواع طرح فرش اتاق خواب نیز صحبت کردیم که میتوانید مطالعه فرمایید. انتخاب یک دکوراسیون مدرن در جذاب و زیباتر شدن اتاق خواب تاثیر بسیاری دارد.

bedroom rugs carpet

انواع طرح فرش اتاق خواب

شناخت انواع طرح فرش برای اتاق خواب یکی از مواردی است که ابتدا باید قبل از انتخاب یک فرش برای اتاق خواب خود بدانید، در این بخش از مقاله در فرش مانلی در مورد انواع فرش اتاق خواب صحبت کردیم.

فرش اتاق خواب کودک

انتخاب فرش برای اتاق خواب کودک نیازمند دانستن مواردی است همچون رنگ دکوراسیون اتاق خواب، اینکه کودک پسر است یا دختر است، دکوراسیون کلی خانه مدرن یا سنتی است و از این قبیل موارد. فرش اتاق خواب کودک ظاهری مخصوص به خود را دارد.در انتخاب فرش برای اتاق خواب کودک بایستی دقت داشت که رنگ های روشن و لطیف بیشتری در اتاق خواب استفاده شود و از به کار بردن رنگ های شدیدا تیره تا حد امکان خودداری شود.

فرش هایی که میتوانید برای یک اتاق خواب کودک خریداری کنید میتواند شامل طرح های فانتزی با طرح عروسکی و کارتونی و انیمیشنی نیز باشد.

فرش اتاق خواب فانتزی

فرش های فانتزی انواع از فرش ها هستند که عموما دارای طرح های خاص طرح های منظره هستند. تصاویری از جمله تصاویر گل و طبیعت، حیوانات و شخصیت های کارتونی و سینمایی از جمله تصاویری هستند که در فرش های فانتزی به کار رفته اند. دقت داشته باشید که اگر دکوراسیون عمومی خانه شما نیز فانتزی طراحی شده است انتخاب فرش فانتزی برای اتاق خواب میتواند انتخاب مناسبی باشد.

فرش اتاق خواب عروس

فرش اتاق خواب عروس یکی دیگر از فرش هایی است که برای اتاق خواب استفاده میشوند. فرش اتاق خواب عروس عموما از طراحی زیبا و دلنشین و در عین حال سنگینی برخوردار است. برخی با استفاده از فرش های پرز بلند به فرش کردن اتاق خواب عروس می پردازند و برخی دیگر با انتخاب فرش هایی با طرح هایی مانند طرح باغ ارم، طرح مدرن و یا نئو کلاسیک (وینتیج) به طراحی اتاق خواب عروس می پردازند.

فرش اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب دخترانه عموما دارای دکوراسیونی شخصی سازی شده است و با فضای عمومی خانه تفاوت هایی دارد. دختر ها به فرش هایی با رنگ های روشن صورتی، آبی، نارنجی و بنفش علاقه بیشتری نشان می دهند و میتوانید اتاق خواب کودک دختر خود را با این فرش ها دیزاین کنید. انتخاب فرش فانتزی با کاراکتر های حیوانی مانند کیتی، السا و آنا و سفید برفی و دختر کفش دوزکی میتواند انتخابی بسیار جذاب و دلنشین برای دختر شما باشد.

همچنین میتوانید با خرید یک فرش با رنگ فیروزه ای یا گلبهی زیبایی اتاق خواب دختر خود را دو چندان کنید.

فرش اتاق خواب پسرانه

فرش اتاق خواب پسرانه عموما دارای رنگ هایی سنگین تر مانند آبی، قرمز و یا سبز تیره و خاکستری هستند. روحیات و علایق پسرانه با دخترانه تفاوت های بسیاری دارد پس در انتخاب طرح و رنگ فرش اتاق خواب پسرانه خود دقت داشتید باشید.

انتخاب فرش فانتزی با طرح های اسپایدر من، باب اسفنجی و یا شخصیت های کارتونی پسرانه دیگری مانند بتمن میتواند با توجه به سلیقه آنها انتخاب خوب دیگر ما باشد. فرش مدرن نیز یکی دیگر از انتخاب ها برای اتاق خواب پسرانه است.

فرش مدرن برای اتاق خواب

فرش مدرن نوعی از طرح های جدید فرش است که با طرح هایی جدید و متفاوت تولید میشوند و دارای طراحی های جدید و جوان پسندی هستند. فرش های مدرن نیز در انواع رنگ های مختلفی طراحی و بافته میشوند و میتوانید به راحتی در فروشگاه فرش مانلی نیز با رفتن به دسته بندی فرش مدرن به انتخاب این فرش های زیبا برای اتاق خواب بپردازید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *