مجله مانلی

این 4 رنگ فرش به دکوراسیون طوسی رنگ نمی خوره!

این 4 رنگ فرش به دکوراسیون طوسی نمیخورد!

طوسی یکی از جاودانه‌ترین انتخاب‌های رنگی است که در بسیاری از سبک‌های طراحی داخلی به ‌عنوان یک رنگ خنثی شناخته می شود. در حالی که می توان دکوراسیون طوسی را با تمام رنگ های فرش ست کرد، با این حال کارشناسان دکوراسیون داخلی می گویند که رنگ های خاصی وجود دارند که هرگز با طوسی ترکیب نمی شوند، برای اطلاع از این رنگ ها تا انتهای این مقاله با فرش مانلی همراه باشید.

رنگ طوسی

دکوراسیون طوسی به عنوان یک رنگ خنثی و همه کاره عمل می کند که به رنگ ها و عناصر دیگر از جمله فرش در پذیرایی منزل اجازه می دهد تا برجسته شوند.

با این حال، هنگام جفت کردن رنگ‌های دیگر با دکوراسیون طوسی باید ملاحظاتی را در نظر گرفت. فرش های رنگ‌های روشن و لایت که با طوسی کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند از نظر بصری جلوه‌ای ناخوشایند ایجاد نمایند، در حالی که رنگ‌های خاکی ممکن است کنتراست کافی را ایجاد نکنند و در نتیجه ظاهری بی‌درخشش ایجاد نمایند.

4 رنگ که هرگز با طوسی جفت نمی شوند

برای اینکه ایده‌های دکوراسیون طوسی را در مسیر درست هدایت کنید، ترکیب‌های رنگی را در زیر گرد آورده‌ایم تا بتوانید تشخیص دهید که از کدام رنگ ها برای ترکیب این رنگ باید اجتناب نمایید. نکته طلایی که لازم است در زمان انتخاب فرش به خاطر داشته باشید این است که هر یک از این ایده ها به سایه خاصی از طوسی بستگی دارد که با آن کار می کنید.

رنگ نارنجی

ازانتخاب و خرید فرش با رنگ نارنجی روشن خودداری کنید، به جای آن می توانید از میان فرش هایی که در بافت آن از رنگ های طلایی یا مسی استفاده شده است طرح دلخواه خود را انتخاب نمایید.

برخی از سایه‌های نارنجی می‌توانند به گرم کردن طوسی ‌های سرد کمک کنند و ترکیبی را تولید نمایند که بسیار بهتر از نارنجی روشن عمل می‌کنند. به نظر میرسد که دکوراسیون طوسی با استفاده از رنگ‌های مایل به قرمز، فوق‌العاده به نظر می‌رسد، و ظاهری لوکس ایجاد می‌کند. این رنگ مکمل همچنین به طوسی کم رنگ گرما و انرژی می بخشد.

رنگ زرد

یکی دیگر از فرش های نامناسب برای دکوراسیون طوسی، رنگ زرد است، اما توجه داشته باشید که می توانید به جای آن از فرش با رنگ سبز استفاده نمایید. زرد خردلی وقتی با طوسی جفت می‌شود، می‌تواند جلوه‌ای تند ایجاد کند و طرح کلی پذیرایی را مختل کنند.

در عوض، فرش با رنگ سبز آبی را در نظر بگیرید که تضاد قابل توجهی ارائه می‌دهد و پذیرایی را با انرژی خود تقویت می‌کند. حضور جسورانه رنگ سبز، جذابیت بصری و سرزندگی را به فضا باز می گرداند، در حالی که همچنان با رنگ طوسی هماهنگ است.

رنگ روشن و لایت

در بافت فرش های لایت از تعداد رنگ های محدودی استفاده می گردد به همین دلیل این سبک فرش ها رنگ‌بندی ملایمی دارند. در بافت این فرش‌ها از طرح های شلوغ و رنگ های تند استفاده نمی گردد به همین دلیل فرش با رنگ لایت و روشن باعث افزایش حس آرامش در محیط منزل می‌ گردد. فرش لایت می‌تواند با رنگ و مدل های مختلف دکوراسیون منزل هماهنگ شود ولی استفاده از آن ها در دکوراسیونی که به رنگ طوسی می باشد به هیچ وجه زیبا نخواهد بود.

رنگ گردویی

برای تکمیل دکوراسیون داخلی منزل خود و خرید فرش، از انتخاب فرش با رنگ گردویی تیره خودداری کنید، به جای آن می توانید از فرش با رنگ بادامی روشن را انتخاب کنید.

جفت کردن دو رنگ خنثی برای فرش و دکوراسیون داخلی ممکن است بهترین ایده نباشد، زیرا ممکن است یک طرح گل آلود و بیش از حد ارگانیک ایجاد کند.

ترکیب رنگ های گردویی و طوسی گاهی اوقات می تواند ظاهری کسل کننده ایجاد کند، زیرا هر دو رنگ اغلب به عنوان رنگ های خاکی در نظر گرفته می شوند. علاوه بر این، گردویی و طوسی می توانند ته رنگ های متناقضی داشته باشند که ممکن است منجر به یک ترکیب کلی ناهماهنگ شود.

رنگ جایگزین گردویی

با این حال یکی از رنگ‌هایی که در ترکیب با طوسی می‌تواند حالتی مدرن، واضح و دلپذیر به ارمغان بیاورد، رنگ‌های گرمی مانند رنگ بادامی است. بادامی به طوسی روشنایی و گرما اضافه می کند و کنتراست بصری چشمگیری ایجاد می کند.

در طراحی داخلی، استفاده از رنگ بادامی در پس زمینه طوسی می تواند فضایی معاصر و جذاب را القا کند. چه در اثاثیه، لوازم جانبی، یا دیوارهای برجسته گنجانده شود، رنگ بادامی به زیبایی می تواند تکمیل کننده رنگ طوسی باشد و طرح رنگی با طراوت و پویا را ارائه می دهد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کاملی در مورد فرش هایی که نمی توانند با دکوراسیون طوسی در فضای منزل شما هماهنگ شوند را ارائه دهیم. به عنوان مثال برای دکوراسیون طوسی استفاده از فرش با رنگ روشن و یا لایت مناسب نیست.

شما می توانید از رنگ های جایگزین در عوض رنگ های سرد بیان شده در متن برای رنگ فرش منزل خود که متناسب با رنگ دکوراسیون و دیگر المان ها باشد استفاده نمایید. در صورتی که هنوز سوال و یا ابهامی در مورد خرید فرش مناسب با دکوراسیون طوسی دارید می توانید با شماره 09134824741 در فرش مانلی تماس حاصل نموده وبه صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *