مجله مانلی

راهنما انتخاب ابعاد فرش

انتخاب ابعاد فرش

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم به موضوع ابعاد فرش بپردازیم ، همراه ما باشید.

انتخاب اندازه مناسب فرش برای خانه شما بستگی به هدف طراحی شما دارد ، یک فرش می تواند نقطه کانونی مورد توجه همگان یا یک حریم خصوصی باشد بنابراین این کار می تواند خانه شما را متحد ، گسترش یا جدا کند ، برای این حرکت هدف طراحی شما و نحوه عملکرد اتاق به شما این امکان تشخیص و برگزیدن را خواهد داد.

هنگام انتخاب اندازه فرش برای خانه ممکن است احساس ترس داشته باشید زیرا ابعادهای متنوعی از فرش در بازار موجود است ، این مقاله نمونه هایی از زیباشناسی های مختلف طراحی را ارائه خواهد داد که طراحان از انواع فرش های مختلف برای مناطق متنوع استفاده کرده اند لطفا توجه داشته باشید که طراحی یک اندازه نیست که متناسب با همگان باشد بنابراین ما سعی می کنیم نمونه های پایه ای را ارائه بدهیم.

اتاق نشیمن

اتاق نشیمن قلب خانه می باشد و نشانه راحتی و جنب و جوش است ، این منطقه اغلب از مبلمان نشیمن ، میزمبل ، میزکناری و فرش ترکیب شده است ، بهتر است این چیدمان به گونه ای صورت بگیرد که در یک فضا بزرگ ساخته شده همه مبلمان را در خود جای بدهد ، فرش اتاق نشیمن را می توان برای تعریف کردن ترکیب مبلمان در یک منطقه واحد استفاده کرد که انواع مختلفی از آن موجود است یعنی فرش های گِرد ، مربع و مستطیل.

عرض فرش باید حداقل برابر با عرض مبل باشد ولی در حالت ایده آل بهتر است که از هر دو طرف ۱۵ تا ۲۵ اینچ پهن تر از آن باشد ، شما می توانید یک مبل بزرگ را با یک فرش بزرگ برجسته کنید که بهتر است فرشی فراهم کنید تا با کمک آن یک منطقه با احساس خوب ایجاد بشود بنابراین در این حالت منطقی است همه مبلمان نشیمن را به صورت کامل بر روی فرش قرار بدهید.

اگر اتاق نشیمن کمی کوچک تر است فرش نیز باید به نسبت آن کوچک تر باشد و فقط پایه های جلو مبلمان روی فرش قرار بگیرد ، برای اتاق های کوچک نیز توصیه می شود که فرش را مستقیما جلو مبل قرار بدهید و فقط چند تکه از مبلمان مانند میز قهوه خوری باید مستقیما روی فرش قرار بگیرد.

اتاق خواب

اگر در ابتدا صبح بعد از خواب بر روی یک فرش نرم و دلپذیر قدم بگذارید آغاز جالبی خواهید داشت ، فرش اتاق خواب نما دِنج ایجاد می کند و اندازه آن عمدتا به اندازه اتاق خواب و عرض تخت بستگی دارد ، اگر اتاق خواب بزرگی دارید بهتر است که تخت و میزهای کناری آن را به صورت کامل بر روی فرش قرار بدهید این چنین وجود یک لبه و کناره که پهن و یکنواخت است در همه اطراف تخت جلوه ای هماهنگ می بخشد در این حالت بهتر است که فرش منتخب حداقل یک فوت کوچک تر از عرض اتاق باشد.

برای یک اتاق خواب کوچک باید فرش کوچک تری انتخاب کنید درحالی که میزهای کناری تخت بهتر است بر روی زمین قرار بگیرند و پایه های جلویی تخت روی فرش باشند تا تخت از لبه و کناره آن احاطه بشود.

بهتر است بدانید که محبوب ترین گزینه قرار دادن فرش در قسمت پایین تخت می باشد و این کار باعث صرفه جویی در هزینه می شود زیرا نیاز به فرش کوچک تری خواهید داشت و برای بیشتر اتاق خواب ها مناسب است ، در این حالت ، فرش تقریبا ۱۲ اینچ از هر طرف تخت امتداد می یابد در حالی که نیمه بالایی آن به اندازه یک سوم بدون فرش باقی می ماند.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *