مجله مانلی

تفاوت فرش برجسته هایبالک و غیر برجسته

تفاوت فرش برجسته هایبالک و غیر برجسته

فرش برجسته ، یک نقش جدید

در این مقاله از تیم تحریریه فرش مانلی به بررسی فرش برجسته می پردازیم ، با ما همراه باشید.

 فرش برجسته تعریف ساده اش این گونه است : فرشی که نخ خاب نقش های آن بلندتر از زمینه است و حالتی شبیه به سه بعدی دارد . این سبک از بافت یک گرایش هنری جدید می باشد که یک توهم از برجستگی ایجاد می کند . این فرش پُر جنب و جوش با وجوه بی نهایت خود به فضای داخلی زندگی می بخشد و مقیاس آن را دوباره تعریف می کند و به همراه خود یک تجربه ی لذت بخش می آورد . می تواند یک آزادی خلاقانه ی بی نظیر با پالت های رنگی متفاوت برای پوشش های نامحدود باشد . باید در دفاع از این نوع فرش مطلبی را شرح دهیم:

واقعیت این است که در صنایع و کسب و کاری که رقابت شدیدی بین رقبا وجود دارد یکی ازعوامل کلیدی که می تواند بقای آن صنعت را تضمین کند و حتی هدایتش کند – نوآوری و خلاقیت – می باشد و حتی ممکن است این سخن درست باشد که : نوآوری ، کلید زنده ماندن صنعت فرش است.

شرکت های فرش در فضایی فعالیت می کنند که در سال های اخیر ، رقابت میان آنها تشدید شده است . اگر شما به هر بخشی از صنعت پویای فرش نگاه کنید گاهی اوقات تصور می کنید که دیگر در آن ابتکاری به وجود نخواهد آمد اما این تصوری اشتباه است به عنوان مثال : طراحی فرش در طی دهه ی گذشته از مرزهای طراحی ، نقش و رنگ ثابت خود عبور کرده است و هرساله صدها طرح جدید و مدرن ایجاد می شود تا اطمینان حاصل شود که مصرف کننده در هنگام انتخاب و خرید فرش در مقابل یک دنیا از نقشه و طرح مختلف و متنوع ایستاده است که این امر باعث شگفتی مشتری می شود.

بدون تردید گام های بعدی برای شرکت هایی که در تلاش برای باقی ماندن در صنعت فرش هستند توجه بیشتر به نوآوری و خلاقیت است و تنها شرکت هایی برنده هستند که صحبت جدیدی برای گفتن داشته باشند به سراغ دیگر ویژگی فرش برجسته برویم.

روش بافت این نوع فرش کمی متفاوت و خاص می باشد . در ساخت آن از دو نوع نخ آکریلیک و هایبالک هیت ست شده استفاده می شود و در زمانی که حرارت می بیند ارتفاع نخ هایبالک کمتر از آکریلیک می شود و این گونه ، برجستگی نقوش بر روی فرش ظاهر می شود به همین دلیل اسم دیگر آن فرش هایبالک است.

اگر از این نوع فرش در مناطق پُر رفت و آمد استفاده کنید معایب خاص خودش را دارد چون به علت ناهمسان بودن سطح خود ، گرد و غبار و آلودگی ها را بیشتر حفظ می کند و با قدم زدن بر روی آن این آلاینده ها ممکن است دوباره به هوا منتقل شده و به گردش درآیند بنابراین به نظافت مکرر و مرتب احتیاج دارد . سعی کنید از این نوع فرش خاص به خوبی محافظت کنید چون مدت زمان ماندگاریش بستگی زیادی به نحوه نگه داریش دارد و طول عمر مفیدش را افزایش می دهد ، هر چند که عوامل زیادی بر روی مدت زمان ماندگاری آن تاثیر می گذارد ولی استفاده از قدرت محافظت اساسا تضمین می کند که این نوع فرش تا آن اندازه که توان دارد ، دوام خواهد داشت.

می توانیم مزایای فرش برجسته را این گونه برشمریم:

1- زیبایی و ظرافت خاصی به همراه دارد تا حدی که می توان در ابعاد کوچک و طرح های خاص به عنوان تابلو فرش هم استفاده بشود.

2- تراکم بالایی که در تعداد گره های آن وجود دارد باعث شده است که لطافت بیشتری داشته باشد و همچنین به فرش های دستباف شباهت نزدیک تری داشته باشد.

3- فرش برجسته ماندگاری بالایی دارد آن هم به دلیل الیاف خوبی که در آن به کار رفته است و می تواند در زمان عمر طبیعی خود ، کیفیت ظاهری خودش را حفظ کند.

4- تنوع زیادی در طرح های این نوع فرش وجود دارد که انتخاب برای خرید را برای شما ممکن است آسان تربکند.

معایب فرش برجسته را به صورت خلاصه این گونه شرح می دهیم:

1- اگر الیاف خوب و مناسبی در این نوع فرش به کار نرفته باشد ، نظافت آن مقداری دشوار خواهد بود و این که آسیب پذیرتر می شود.

2- قیمت فرش برجسته مقداری بیشتر است آن هم به دلیل برخی مزایایی که برشمردیم.

3- فرش برجسته برای مناطق پُر رفت و آمد خیلی گزینه ی مناسبی نیست و به مراقبت ویژه ای احتیاج دارد.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *