مجله مانلی

تفاوت های فرش اکریلیک و پلی استر

تفاوت فرش آکریلیک و پلی استر

در این مقاله از فرش مانلی تصمیم داریم به موضوع تفاوت های فرش اکریلیک و پلی استر بپردازیم ، همراه ما باشید.

فرش ها از الیاف و مواد اولیه متفاوتی ساخته می شوند که دو نمونه از آن ها ، اکریلیک و پلی استر می باشد ، ابتدا فرش اکریلیک و بعد از آن فرش پلی استر را مورد بررسی قرار می دهیم.

معرفی و شناخت فرش اکریلیک

با توسعه امکانات و فناوری گزینه هایی فراوانی از فرش هایی با مواد اولیه متفاوت و متنوع در سراسر جهان برای انتخاب به مشتریان معرفی می شوند ، اکریلیک یکی از این مواد اولیه است و یکی از رایج ترین موادی می باشد که امروزه در تولید فرش با آن مواجه شده ایم ، اکنون سوال برخی این است که این فرش اکریلیک چیست و چرا این قدر محبوب است و چه اثراتی بر سلامتی و زندگی روزمره ما دارد ؟!

فرش اکریلیک از نوعی الیاف مصنوعی که ساخت بشر است و در طبیعت یافت نمی شود به تولید می رسد ، اکریلیک یکی از مواد مصوعی است که به بهترین وجه از خواص طبیعی پشم تقلید می کند و هزینه ی تولید آن در مقایسه با ماده ی پشم کم تر است ولی به خودتان اجازه ندهید که فکر کنید فرش از جنس اکریلیک جایگزینی برای فرش از جنس پشم می باشد!

گاهی اوقات می توان از اکریلیک به صورت مخلوط با سایر نخ های مصنوعی یا طبیعی استفاده کرد ولی برخی فرش هایی وجود دارد که به آن ها ۱۰۰ درصد فرش اکریلیک اطلاق می شود و به این معنی می باشد که بدون استفاده از هیچ نوع نخ دیگری تولید شده است.

کیفیت فرش اکریلیک

فرش اکریلیک به دلیل ماهیتش ماندگاری بالایی دارد زیرا دیرتر در طبیعت از بین می رود ، علاوه بر این از آن جایی که مایعات را جذب نمی کند در برابر رطوبت مقاومت بیش تری دارد ، این خواص فرش که همراه با احتمال کپک زدگی بسیار کم است باعث استحکام محصول در برابر لکه نیز می شود.

از آن جایی که تغییر شکل آن بسیار دشوار است اغلب در مناطق با ترافیک زیاد مانند ورودی ها و راهروها استفاده می شود ، همچنین مقاومت در برابر آب و لکه باعث شده است که این نوع فرش ها جایگزین خوبی برای فرش آشپزخانه باشند.

اگرچه این ماده مصنوعی است اما بافت آن رضایت بخش و نرم می باشد. همان گونه که ذکر کردیم فرش اکریلیک نمی تواند دقیقا معادل فرشی از جنس پشم باشد که البته مهم ترین دلیل این است که پشم ، یک ماده طبیعی است ولی با این حال اگر تکنیک های تولید امروز را در نظر بگیریم ، اکریلیک نسبت به بسیاری از جهات یک ماده با کیفیت ، با استحکام و راحت است.

فرش اکریلیک و ارتباط آن با سلامتی

اکریلیک مورد استفاده در لباس و فرش هیچ ویژگی سمی شناخته شده ای ندارد علاوه بر این اگر آلرژی و اختلالات تنفسی دارید این فرش ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد زیرا سطح نخ فرش اکریلیک که احتمال کپک زدگی آن کمتر است می تواند مواد حساسیت زا را دفع کند بنابراین از این نظر می توان گفت که سالم است.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *