مجله مانلی

تشخیص فرش ماشینی خوب

تشخیص فرش ماشینی خوب

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم موضوع ویژگی های یک فرش ماشینی خوب را بررسی نماییم، لطفا همراه ما باشید.

نکاتی برای تشخیص فرش ماشینی خوب

بدیهی است که کیفیت فرش مهم است و راه هایی برای ارزیابی کیفیت آن وجود دارد. عملکرد یک فرش در طول عمر خود به عوامل مختلفی بستگی دارد اما در نهایت کیفیت فرش تابعی از ساخت آن می باشد. هنگام ارزیابی کیفیت فرش برخی فاکتورهایی که باید در نظر گرفته بشوند عبارت اند از: الیاف، تراکم و شانه فرش

ویژگی های فرش مهم است و بهتر است برخی از این خصوصیات کلیدی درباره ی فرش را درک کنید البته بعد از اینکه بدانید چه چیزی از فرش منتخب خود در هنگام خرید انتظار دارید ، اکنون برخی از این خصوصیات را به صورت خلاصه بیان می کنیم.

الیاف بافت فرش

کیفیت الیاف بر میزان کیفیت فرش تاثیر بسزایی می گذارد ، در بازار دنیا فرش هایی از الیاف های متعددی ساخته می شوند که در این میان نخ اکریلیک در بین الیاف مصنوعی بهترین کیفیت را دارد و بسیاری از فرش ها با این الیاف اکریلیک بافته می شوند. بهتر است که این الیاف را بهتر بشناسیم.

فرش بافته شده با الیاف اکریلیک

اکریلیک یک الیاف مصنوعی است و معمولا در فرش استفاده می شود ، این محصول بسیار با دوام و مقاوم در برابر لکه و محو شدن می باشد و به همین دلیل است که مراقبت و نگهداری از فرش اکریلیک بسیار آسان است ، همچنین بسیار مقرون به صرفه می باشد و آن را به گزینه ای عالی برای خریدارانی که به فکر بودجه خرید هستند ، تبدیل کرده است.

فرش های اکریلیک به دلیل قابلیت جذب بالا در مواردی پراکنده مانند فرش حمام نیز کاربردی است زیرا رطوبت را از بین می برد و به سرعت خشک می شود.

استفاده از این الیاف در فرش دلایل مختلفی دارد به عنوان نمونه ، در برابر لکه و رنگ پریدگی بسیار با دوام و مقاوم می باشد ، یک الیاف کم هزینه و ماندگار است ، در برابر خاک و لکه مقاوم است ، نگهداری آن ساده تر از پشم است ، رنگ های اکریلیک روشن هستند و در برابر نور خورشید ماندگار می باشند و نسبت به سایر مواردی که اغلب استفاده می شود تغییر رنگ کمتری دارد.

فرش اکریلیک با توجه به کیفیت فرش و نحوه نگداری آن بین سه تا پنج سال ماندگاری خواهد داشت البته شما باید مطمئن بشوید که فرش خود را به صورت مداوم تمیز می کنید تا طول عمرش افزایش یابد هر چند که تعمیر و نگهداری از آن آسان می باشد.

این نوع فرش صاف و نرم است و راه رفتن بر روی آن راحت است ، در رنگ های متنوع ساخته می شود ، هر حالتی را تحمل می کند به این معنی که انعطاف پذیر با دوام و غیر انقباض است و در برابر نور خورشید و مواد شیمیایی بدون محو شدن مقاومت می کند.

اکریلیک هیت ست شده

الیاف اکریلک می توانند به نوعی با مقاومت و کیفیت بهتر تبدیل بشوند و برای این اتفاق باید فرایندی را طی بکنند که به آن هیت ست می گویند ، بهتر است به صورت مختصر با این فرآیند آشنا بشویم.

هیت ست یا تنظیم حرارتی اطلاحی است که در صنعت نساجی برای توصیف یک فرآیند حرارتی که معمولا در اتمسفر بخار یا محیط گرمای خشک اتفاق می افتد استفاده می شود و اثر این فرآیند به الیاف ، نخ ها یا پراچه پایداری ابعاد و اغلب ویژگی های مطلوب مانند حجم بالاتر ، مقاومت در برابر چروک و مقاومت در برابر دما می دهد. اغلب اوقات تنظیم حرارتی برای بهبود ویژگی های فرآیندهای بعدی استفاده می شود.

تنظیم حرارت می تواند تمایل به گشتاور نامطلوب را از بین ببرد. در فرایندهای پیچاندن ، بافندگی و تابیدن افزایش تمایل به پیچش می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در پردازش نخ بشود. هنگام استفاده از تنظیم حرارت برای نخ های فرش نتایج مطلوب نه تنها شامل گشتاوری بلکه شامل تثبیت الیاف نیز می باشد.

تنظیم گرما اغلب باعث می شود که الیاف مصنوعی حجم پیدا کنند که این رشد حجم معمولا به عنوان توسعه انبوه توصیف می شود. فرش تولید شده از نخ هیت ست شده برای کاربر جذاب تر ، با دوام تر و راحت تر است و ارزش افزوده ی قابل توجهی خواهد داشت.

معمولا یک فرش هیت ست شده را می توان با ساختار دانه ای که در صنعت (تعریف نوک نقطه ای) نامیده می شود شناسایی کرد به این معنی که ظاهر انتهای الیاف بریده شده شبیه به نقاط پین می باشد.

نکته برای خرید: فروشگاه فرش مانلی در تولید فرش های ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از الیاف اکرولیک هیت ست شده استفاده می کند ، شما مخاطبان گرامی می توانید از فروشگاه آنلاین شرکت بازدید کرده و این فرش های بافته شده در طرح ها و رنگ های متنوع را مشاهده نمایید.

با ادامه این مقاله از فروشگاه فرش مانلی با موضوع ویژگی های یک فرش ماشینی خوب لطفا همچنان همراه ما باشید.

تراکم و شانه فرش

در ابتدا بهتر است تراکم و شانه فرش را تعریف کنیم

تراکم فرش: به معنای فاصله الیاف فرش است یعنی به تعداد گره های موجو در قسمت طول فرش تراکم می گویند ، هر چقدر که این فاصله الیاف در پشت فرش به هم نزدیک تر باشد . تراکم آن بیش تر خواهد بود.

شانه فرش: به معنی تعداد گره های عرض فرش در هر متر فرش است .

تعداد شانه بیش تر باعث ظرافت و ریزبافت بودن فرش می شود و هر چقدر تراکم بیش تر باشد ، ضخامت و مقاومت فرش بیش تر است.

برای آشنایی بیش تر ما دو نوع فرش ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه را به عنوان نمونه بررسی کرده و ویژگی های آن ها را به صورت خلاصه ذکر می کنیم زیرا این دو ، جزء ریزبافت ترین و گران ترین نوع فرش ماشینی کلاسیک هستند.

فرش ۱۵۰۰ شانه: تراکم این نوع فرش ۴۵۰۰ می باشد ، این فرش شبیه دستبافت است و زیبا می باشد آن هم به دلیل ظرافت و تراکم بالا و ریز بافت بودن فرش است ، ضخامت کمتری دارد و تراکم آن بیش تر است ، رنگ پذیری بالایی دارد و بعد از سال ها استفاده می تواند هنوز درخشان وزیبا باشد ، دانه اناری است و به راحتی جاروب می شود و کثیفی و لکه جذب آن نمی شود ، پرزدهی ندارد یا کم تر است.

فرش ۱۲۰۰ شانه: تراکم این نوع فرش ۳۶۰۰ می باشد ، دارای نرمی و لطافت خاب است ، ضد آلرژی است ، ترکیب نُه رنگ می باشد و با کمک آن یک نما زیبا ایجاد می شود ، در برابر شکستگی مقام است ، ماندگاری بالایی دارد ، در دو مدل یعنی ساده و گل برجسته ساخته می شود ، قیمت آن از فرش ۱۵۰۰ شانه کم تر است.

نکته برای خرید: همان گونه که قبلا گفتیم ، شرکت داریوش تولید کننده فرش های ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه در رنگ ها و طرح های متفاوت می باشد و امیدواریم که از فروشگاه آنلاین شرکت بازدید نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *