مجله مانلی

ترمز فرش ماشینی چیست؟ روش های جلوگیری از سرخوردن

فرش پلاستیکی

راه های جلوگیری از لغزیدن فرش

در این مقاله از فروشگاه فرش مانلی قصد داریم به موضوع موانع لغزیدن فرش بپردازیم ، با فرش مانلی همراه باشید

شاید این سوال شما هم باشد ، چگونه از سُرخوردن فرش جلوگیری کنم آیا راه حل ساده ای وجود دارد؟ همچون کف های سطح سخت یک فرش نیز بر روی کف هموار می تواند لغزنده باشد و صرف نظر از اینکه می تواند خطرناک باشد مشکلاتی همچون جمع شدن ، چروک شدن و لغزش های جزئی به وجود می آید که در نهایت تنظیم مجدد آن نیز آزار دهنده خواهد بود یعنی مرتب بخواهید خود را برای آراسته کردن فرش به زحمت بیندازید بنابراین ممکن است به دنبال راهی برای نگه داشتن فرش در جای خود باشید که در این صورت انتخاب شما درست و منطقی می باشد.

فرش ممکن است لغزنده باشد زیرا حرکت قدم های شما بر روی آن به قالی ضربه وارد می کند و هرچقدر الیاف فرش بلندتر باشد تمایل بیشتری به حرکت و لغزندگی خواهد داشت ، درحالی که راه های زیادی برای ثابت نگه داشتن فرش بر روی زمین وجود دارد اما برخی از آن ها می توانند به فرش شما آسیب بزنند به همین دلیل است که باید مراقب باشید که چگونه قصد دارید از لغزیدن فرش جلوگیری نمایید ، در این مقاله برخی از راه ها برای ثابت نگه داشتن قالی را بررسی خواهیم کرد.

فرش نمدی

نوار فرش دوطرفه

از نوار فرش دوطرفه استفاده کنید زیرا برای ثابت نگه داشتن فرش های لغزنده گزینه فوق العاده ای می باشد و بهترین بخش آن این است که نصب و استفاده آن بدون زحمت خاصی خواهد بود ، تنها وسیله ای که به آن احتیاج دارید نوار فرش دوطرفه مناسب است که می توانید آن را در امتداد لبه های فرش قرار بدهید سپس قسمت پُشتی آن را جدا کرده و به فرش بچسبانید ، از آن جایی که این نوار می تواند فرش شما را محکم نگه دارد انجام جاروبرقی را هم برای شما آسان تر می کند.

این نوارهای فرش را می توان در ضخامت و کیفیت چسب متفاوت یافت ، با دوام ترین نوار دارای چسب اکریلیک در دو طرف است و برای فرش های ساخته شده از مواد مصنوعی مانند پلی پروپیلن به خوبی کار می کند البته بهتر است قبل از استفاده از نوار فرش دستورالعمل های آن را به دقت بخوانید تا مطمئن بشوید که نوع مناسبی از نوار برای کفپوش زیر فرش خود انتخاب کرده اید.

درزبند سیلیکونی

درزبند سیلیکونی در لوله های فشرده که برای استفاده به تفنگ درزبندی نیاز دارند عرضه می شوند ، برای استفاده می توانید به سادگی نقاط یا نوارهایی را به صورت شبکه ای در پُشت فرش ماشینی اعمال کنید ، قبل از قرار دادن سیلیکون روی زمین یا فرش صبر کنید تا سیلیکون کاملا خشک بشود.

چسب حرارتی

درحالی که به اندازه درزبند سیلیکونی با دوام نیست ولی می توانید برای جلوگیری از لغزندگی فرش بر پُشت آن از چسب حرارتی استفاده کنید ولی سریع تر از سیلیکون خشک می شود با این حال ابتدا آن را آزمایش کنید تا مطمئن بشوید که دما به الیاف فرش شما آسیبی وارد نمی کند.

لنگرهای قلاب یا حلقه

این لنگرها مانند بسته شدن کفش های کودکانه عمل می کنند ، هر طرف لنگر دارای یک پوشش چسبنده است که روی زمین یا فرش اعمال می شود سپس دو طرف به هم می رسند تا یک پیوند قوی ایجاد کنند و فرش را در جای خود نگه دارند.

لنگر با مبلمان

فرش را با مبلمان لنگر بزنید ، محکم کردن فرش های بزرگ با مبلمان یکی از ساده ترین راه حل ها برای فرش متحرک می باشد ولی نیاز به مقداری ظرافت دارد ، هنگام انجام این کار با مبلمان مراقب باشید که زیبایی فرش را پنهان نکید زیرا هدف اصلی شما حفظ زیبایی آن می باشد تا این گونه جذابیت بیش تری به دکوراسیون منزل شما اضافه بشود ، همچنین می توانید مبلمان را در امتداد لبه فرش و گوشه های آن قرار بدهید البته نظر برخی این است که فرش هایی که توسط مبلمان چسبانده شده اند می توانند جابه جا بشوند و باعث کمانش و افزایش خطر سقوط خواهند شد بنابراین شما به یک پَد فرش احتیاج خواهید داشت.

پَد فرش لاستیکی

این پَدها به راحتی نصب می شوند ، مقرون به صرفه هستند و به نگه داشتن فرش در سطوح سخت کمک می کنند اما ایراداتی هم دارند یعنی به سرعت کیفیت چسبندگی خود را از دست می دهند و این که می توانند به برخی از کفپوش ها آسیب برسانند.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *