مجله مانلی

راهنما انتخاب بهترین فرش برای دکوراسیون منزل

راهنمای انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل

راهنما کوتاه خرید فرش

با مقاله ای دیگر از شرکت داریوش با موضوع راهنما خرید فرش در خدمت شما مخاطبان گرامی هستیم و امیدواریم که با مطالعه این راهنما بتوانید بهترین فرش مورد علاقه خود را خریداری نماییید ، با ما همراه باشید.

فرش نمادی از سَبک و شیک بودن در یک خانه است و فضا را از نظر زیبایی جذاب می کند بنابراین خرید آن یک موضوع ساده نیست ، در ابتدا بهتر است که قبل از سرمایه گذاری گزینه های خود را درک کنید تا به یک استنباط خوب برسید ، برای خرید بهترین فرش خانه با سَبک ها و کیفیت های مختلف آشنا بشوید تا این گونه دوام و راحتی را برای رضایت طولانی مدت خود تضمین کرده باشید.

بررسی اجمالی

گزینه های خرید فرش را قبل از سرمایه گذاری با هم مقایسه کنید زیرا خرید آن به نوعی یک سرمایه گذاری است ولی انواع مختلف فرش ، سَبک ها ، رنگ ها و مارک ها می توانند مقداری گیج کننده باشند و برای برخی این تجربه خرید ممکن است آن قدر وسوسه کننده و پُر شتاب باشد که فقط به یک سَبک اصلی و رنگ توجه بکنند و صرفا به توصیه فروشندگان اعتماد بکنند در حالی که این یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاری هایی است که برای زیباتر شدن خانه خود انجام می دهند.

انواع فرش

فرش ها در اشکال و اندازه های مختلف  ، رنگ ها و طرح های متنوع و از مواد مختلف ساخته می شوند و این مواد هستند که تعیین می کنند که فرش چگونه و کجا باید استفاده بشود ، در این قسمت جزئیاتی درباره برخی از مواد مورد استفاده برای تولید ذکر شده است.

الیاف از جنس پَشم

پَشم یک ماده طبیعی است که بافت لوکس و راحتی دارد و یک ماده نرم و تصفیه شده است ، این فرش ها گران قیمت ، ظریف و حساس به لکه هستند ، شما گزینه های مختلفی در مقابل خود دارید از فرش های دستباف با طرح های پیچیده تا قالی های پشمی با طرح های امروزی که در دسترس هستند ، جالب است بدانید که فرش های پشمی سنتی ایران اغلب در طول نسل ها منتقل می شوند و یک نمونه از آنها فرش کاشان می باشد که در سَبک ها و طرح های متنوعی بافته می شود.

فرش ابریشم

به دلیل ماهیت نرم و لطیف خود بسیار پیچیده هستند و معمولا با دست بافته می شوند که به یکی از گران قیمت ترین فرش های جهان تبدیل شده است ، به دلیل بافت ریز و نازک حالتی ملایم دارد و برای اتاق های نشیمن رسمی گزینه مناسبی است و به خانه ظاهری مجلل و سلطنتی می بخشد فقط توجه کنید که نیاز به تعمیر و نگهداری بالایی دارد.

فرش مصنوعی

همان گونه که از نام آنها پیدا است این فرش ها با الیاف مصنوعی مانند نایلون و پلی استر طراحی می شوند و با کمک ماشین های پیشرفته فرش های مصنوعی شبیه فرش های ابریشمی یا پشمی بافته می شوند ، نایلون و پلی استر به دلیل رطوبت بیش از حد در برابر لکه مقاوم هستند و می توان در مناطق پُر تردد از آن ها استفاده کرد البته به دلیل هزینه پایین تولید خرید آن ها مقرون به صرفه تر است ( ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که با محیط زیست سازگار نیستند).

استایل های فرش

سَبک یک فرش به پُرز یا تراکم و ضخامت الیاف آن بستگی دارد و مشخص می کند که فرش هنگام لمس چه حسی دارد ، همچنین برخی از مدل های فرش ضخیم و برخی دیگر نرم هستند به صورت کلی فرش های کوتاه ، متراکم و سنگین برخلاف فرش های با الیاف بلند با دوام تر و محکم تر هستند.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *