مجله مانلی

چگونه بهترین رنگ فرش را انتخاب کنیم؟

بهترین رنگ فرش

با مقاله ای دیگر از فرش مانلی با موضوع شناخت بهترین رنگ فرش در خدمت شما مخاطبین گرامی هستیم ، لطفا با ما همراه باشید.

فرش سرمایه گذاری بزرگی برای هر اتاقی است. اکثر مردم برای مدت چندین سال فرش های یکسانی دارند و جایگزین نمی کنند بنابراین بدیهی است که شما سعی کنید بهترین را انتخاب نمایید. رنگ فرش بخش بزرگی از این تصمیم است زیرا باید با دیگر اجزای اتاق هماهنگی داشته باشد و اگر شما جزء افرادی هستید که اغلب رنگ دیوارهای خانه خود را تغییر می دهید به رنگی احتیاج دارید که هنگام تزیین مجدد با یک دیگر هماهنگ باشند.

احتمالا شما قصد ندارید که در اغلب اوقات فرش خود را تغییر بدهید و جایگزین کنید بنابراین انتخاب رنگ فرشی که برای چندین سال در خانه ی خود خواهید داشت می تواند دلهره آور به نظر برسد. این مقاله سعی می کند همه ی مواردی را که باید در هنگام تصمیم گیری انتخاب رنگ فرش در نظر بگیرید را پوشش بدهد.

نکاتی در هنگام انتخاب فرش جدید

انتخاب رنگ فرش می تواند تحت تاثیر عوامل زیادی باشد و فقط به ترجیحات شخصی شما وابسته نیست همچنین فرش یکی از خریدهای گران قیمت از نظر تزیین و دکوراسیون می باشد بنابراین مهم است که این کار را به درستی انجام بدهید. در انتخاب رنگ فرش می توانید به نکات زیر توجه نمایید.

آیا فرش باید روشن تر یا تیره تر از دیوارها باشد؟

به صورت کلی بهتر است که فرش منتخب شما چندین درجه ی رنگی تیره تر از دیوارهای منزلتان باشد ، این حرکت به اتاق جذابیت بصری می بخشد و می تواند حس مطبوعی به اتاق بدهد با این حال این یک قانون سخت و محکمی نیست.

بسیار خوب است که رنگ فرش خود را چندین درجه سبک تر از دیوارهای خود انتخاب کنید زیرا این کار حس نزدیک تر و دنج تری به شما می بخشد. به صورت کلی فرش و دیوار ها توسط دو رنگ از یک دیگر فاصله داشته باشند تا تمایز واضحی میان آن ها مشاهده بشود.

اثر بخشی مواد فرش

جنس فرش مورد علاقه ی شما می تواند بر روی رنگ هایی که در دسترس هستند تاثیر بگذارد. برخی از مواد فقط در رنگ های خنثی و طبیعی موجود هستند درحالی که دیگر مواد طیف رنگی بسیار گسترده تری دارند.

ماده یا جنس همچنین می تواند بر سرعت محو شدن رنگ تاثیرگذار باشد به خصوص در مقابل نور خورشید ، بنابراین اگر به سمت طیف پُر رنگ تر متمایل هستید توجه به مواد مهم می باشد و اگر مطئن نیستید که انتخاب کدام جنس فرش را ترجیح می دهید بهتر است که درباره ی مواد فرش تحقیق کنید.

اثر گذاری ویژگی های اتاق

اگر فقط فرش را در یک اتاق جایگزین می کنید باید در نظر داشته باشید که چه مواردی را درحال حاضر در اختیار دارید و با چه رنگ هایی باید مطابقت وجود داشته باشد ، اما اگر قصد دارید که کل اتاق را دوباره دکور کنید ابتدا مورد و عنصری با محدودترین رنگ را انتخاب کنید ، پیشنهاد ما این است که در ابتدا مبلمان را انتخاب کنید سپس رنگ فرش متناسب با آن را در نظر بگیرید و در آخر به دیوارها توجه کنید.

هنگام انتخاب رنگ فرش باید به این موضوع فکر کنید که کاربرد اتاق چیست و برای چه مواردی استفاده می شود؟ به عنوان نمونه رنگ های تیره تر عموما برای مناطق سنگین تر مناسب هستند درحالی که برای قسمتی که قصد دارید استراحت کنید بهتر است رنگی را برگزینید که محرک نباشد.

بهترین رنگ فرش

بهترین رنگ فرش

چرخه یا حلقه رنگ

هنگام تزیین ، درک حلقه رنگ نیز مهم است زیرا می تواند به شما در تزیین و زینت بخشی کمک کند. هنگامی که رنگ اصلی اتاق را انتخاب کردید از چرخه رنگ برای یافتن رنگ های مناسب دیگر استفاده کنید. سه راه وجود دارد که باعث می شود رنگ ها به خوبی با هم تطابق داشته باشند.

۱- تک رنگ: لازم نیست که سیاه و سفید باشد بلکه به معنای استفاده از یک رنگ است. برای اینکه این کار را به خوبی انجام بدهید تا اتاق شما خسته کننده به نظر نرسد ، از تناژها و سایه های مختلف همرنگ استفاده کنید ، همچنین می توانید برای مواردی رنگ های خنثی را انتخاب کنید.

۲- متضاد: باید رنگ هایی برای یک اتاق انتخاب کنید که در چرخه رنگ کنار یک دیگر قرار دارند مانند : زرد و سبز یا آبی و بنفش. شما می توانید این کار را با دو یا سه رنگ انجام بدهید اگرچه بهتر است به همان درجه پایبند باشید.

۳- مکمل: برای ایجاد طرح رنگ مکمل ، رنگ هایی را انتخاب کنید که در چرخه رنگ مخالف هستند ، این رنگ ها به خوبی با یک دیگر کار می کنند و به نتیجه ی مطلوبی می رسند.

امیدواریم همچنان به ادامه مطالعه این مقاله از فرش مانلی با موضوع شناخت بهترین رنگ فرش همراه ما باشید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *