مجله مانلی

بهترین رنگ فرش 1200 شانه برای دکوراسیون سنتی

بهترین رنگ فرش 1200 شانه برای دکوراسیون سنتی

فرش تنها به منظور راحتی زیر پا خریداری نمی شود، بلکه فرش یک عنصر اساسی در تکمیل دکوراسیون داخلی به حساب می آید که می تواند به القا حس آرامش در منزل کمک نموده و از اتلاف انرژی در محیط جلوگیری نماید. توجه داشته باشید که انتخاب فرش 1200 شانه با رنگی که برای دکوراسیون سنتی و کلاسیک مناسب باشد امری مشکل است زیرا شما با طیف وسیعی از رنگ و سبک فرش ماشینی سروکار دارید که همین موضوع می تواند فرآیند انتخاب را دشوار سازد. در این مقاله در فرش مانلی به توضیح درباره ی بهترین رنگ فرش 1200 شانه برای دکوراسیون سنتی پرداختیم.

دکوراسیون سنتی

دکوراسیون سنتی، یکی از محبوب‎ترین چیدمان‌ها در میان ایرانیان است که می تواند به ایجاد یک فضای گرم، صمیمی کمک کند.

این سبک دکوراسیون با ایجاد فضایی نوستالژیک می تواند به گذشته پیوندی بزند و خاطره های شیرین گذشته را برای افراد تداعی کند. ممکن است این ذهنتیت برای شما وجود داشته باشد زمانی که از دکوراسیون سنتی صحبت می کنیم پس باید حتما از فرش و وسایل قدیمی نیز استفاده نمایید، اما همیشه هم اینطور نیست و شما می‌توانید با وسایل جدید و فرش های سبکی سنتی، فرش کهنه نما در خانه خود فضایی دلچسب ایجاد کنید.

یکی از اجزای اصلی در دكور سنتي، استفاده از فرش‌ با رنگ‌های اصیل ایرانی است. شما می توانید با کمک فرش های رنگ اصیل ایرانی همچون لاکی، آبی لاجوردی، گردویی در کنار مبلمانی به رنگ خنثی، یک فضای با شکوه ایجاد نمایید.

فاکتورهای انتخاب رنگ فرش برای دکوراسیون سنتی

فرش یکی از عناصر تعیین کننده منزل هر ایرانی است که نه تنها باعث زیباتر شدن فضای داخلی منزل می گردد، بلکه به آسانی باعث خاص تر به نظر رسیدن منزل می شود. چه بخواهید اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود را فرش کنید، یک فرش ماشینی با طرح های اصیل و رنگ های زیبا، راهی عالی برای برآورده کردن نیاز شما برای دکوراسیون سنتی منزل است.

فرش ماشینی 1200 شانه با داشتن تراکم 3600 گره بسیار به فرش های دستبافت شباهت دارد و امکان تولید این محصول در تمامی رنگ ها و متناسب با هر سلیقه و دکوراسیونی وجود دارد. فرش ماشینی 1200 شانه به دلیل قیمت مناسبی که نسبت به فرش های دستبافت دارد جایگزین مناسب تری برای فرش های دستبافت هستند. توجه داشته باشید که برای بافت فرش ماشینی 1200 شانه از الیاف آکریلیک هیت ست شده که یکی از مرغوب ترین الیاف برای بافت فرش ماشینی استفاده می گردد.

عوامل کلیدی خرید فرش ماشینی 1200 شانه

قبل از ورود به دنیای رنگارنگ از فرش های ماشینی لازم است تا این عوامل کلیدی را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که انتخاب شما مکمل فضا، دکوراسیون و سبک زندگی شما است.

تم رنگی خانه

رنگ ها احساسات را در انسان برمی انگیزند. رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد احساس گرما و انرژی را به محیط القا می کنند و آن‌ها را برای اتاق نشیمن یا پذیرایی ایده‌آل می سازند. رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش باعث ایجاد احساس آرامش می‌شوند که برای اتاق‌خواب انتخابی کاملاً مناسب می باشند.

طرح رنگ موجود

فرش باید به طور یکپارچه با دکوراسیون موجود هماهنگ باشد. رنگ دیوارها، مبلمان و اکسوری ها برای تزیین منزل خود را در نظر بگیرید. اگر فضای شما عمدتا دارای رنگ های خنثی است، آزادی بیشتری در انتخاب رنگ فرش دارید. با این حال، اگر اتاق شما دارای رنگ‌های تند یا متضاد است، برای جلوگیری از تحت تأثیر قرار دادن حواس بصری، یک سایه فرش ملایم‌تر می تواند انتخاب مناسب تری باشد.

اندازه و نور اتاق

رنگ‌های روشن‌ برای فرش در دکوراسیون کلاسیک و سنتی، مانند کرم یا دودی و طوسی، می‌توانند فضای اتاق را جادارتر و مطبوع‌تر کنند، به خصوص در مناطقی که نور طبیعی محدود و کمی دارند. برعکس، رنگ‌های تیره‌تر مانند زغالی و دودی یا آبی سرمه‌ای می‌توانند حس صمیمیت و گرما ایجاد کنند، اما ممکن است فضای کوچک‌ پذیرایی را کوچک‌ تر از حد معمول نشان دهند.

نکته طلایی برای انتخاب و خرید فرش 1200 شانه، توجه به نور طبیعی پذیرایی و اتاق ها می باشد. فضایی که رو به جنوب است و مقابل نور خورشید قرار می‌گیرند می‌توانند رنگ‌های پررنگ‌ تری داشته باشند، در حالی که اتاق‌های رو به شمال که ممکن است نور آفتاب کمتری دریافت کنند لازم است تا از فرش با رنگ‌ روشن‌ استفاده کنند تا رنگ روشن فرش به پر نورتر شدن فضا کمک نماید.

سبک شخصی

لازم است تا رنگ فرش متناسب با شخصیت و ترجیحات شما انتخاب و خریداری گردد زیرا عنصر فرش در دکوراسیون منزل روحیه شما را منعکس می نماید. اگر تمایل به ایجاد فضای سنتی دارید لازم است تا پالت های رنگی را بررسی نموده و در نظر بگیرید که چگونه یک رنگ برای فرش می تواند مبلمان و دیگر اجزای دکوراسیون موجود در منزل شما را تکمیل کند.

 انتخاب رنگ فرش مناسب

رنگ لاکی

رنگ لاکی یکی از اصیل ترین رنگ ها در میان رنگ های فرش دستباف می باشد اما امروزه نیز از این رنگ برای بافت فرش های ماشینی نیز استفاده می شود. رنگ لاکی و یا همان رنگ قرمز جزو رنگ های گرم است و در ذهن بیننده می تواند حس قدرت، بزرگی و عزت نفس را تداعی نماید.

تمامی رنگ ها دارای یک رنگ متضاد خود هستند اما در این میان رنگ لاکی ، رنگی متضاد یا مخالف خود ندارد و این امکان وجود دارد که به سادگی با هر رنگ دیگری ست شود. همین امر موجب شده است که یکی از محبوب ترین رنگ ها در میان فرش های ماشینی و دستباف باشد.

رنگ آبی لاجوردی

رنگ آبی لاجوردی یکی از تنوع های بی شمار رنگ آبی است. این رنگ باعث ایجاد احساس آرامش در محیط منزل می شود و باعث می شود تا کارایی مغر افزایش یابد. همچنین اگر به عنوان رنگ فرش برای اتاق خواب استفاده گردد باعث بهبود کیفیت خواب می گردد.

رنگ گردویی

فرش با رنگ گردویی یک از رنگ هایی است که جز گروه رنگ قهوه ای دسته بندی می گردد. استفاده از این رنگ برای فرش 1200 شانه در دکوراسیون سنتی باعث می شود تا احساس اطمینان به شما القا گردد. البته فرش هایی که در بافت آن ها از رنگ های مکمل رنگ گردویی استفاده شده باشد زیبایی چشم نوازی دارد. فرش 1200 شانه گردویی رنگ خود را می توانید با مبل هایی با رنگ کرم، نسکافه ای و حتی دودی ترکیب کنید.

فرش کهنه نما

فرش 1200 شانه با سبک کهنه نما یکی از جدیدترین سبک های تولید شده در شرکت فرش مانلی است، این فرش ها با رنگ زمینه لایت و با ترکیب آن با رنگ های اصیل ایرانی ترکیب و نقشه های بی نظیری را خلق کرده است که می تواند مناسب ترین انتخاب برای دکوراسیون های سنتی باشد.

این فرش ها به سادگی می تواند با تمامی اجزای دکوراسیون هماهنگ شده و به دلیل طرح خاصی که دارد تا سال ها مد می باشد و شما دیگر نگران  تعویض فرش منزل خود نخواهید بود.

نتیجه گیری

انتخاب رنگ فرش مناسب برای هماهنگی هر چه بیشتر در دکوراسیون سنتی به جذاب تر ساختن فضای داخلی منزل شما کمک می کند. با در نظر گرفتن پیشنهاداتی که در بالا ذکر شد، می توانید با اطمینان خاطر، فرش با رنگی را انتخاب نمایید که در تناسب کامل میان تمامی اجزا در ساختمان و منزل شما باشد.

فرش مانلی فروشگاه اینترنتی خرید فرش است که متناسب با نیاز و سلیقه هر ایرانی طراحی شده است. کارشناسان خبره ما می توانند شما را از طریق انتخاب گسترده  در میان رنگ، بافت و سبک فرش راهنمایی کنند تا فرشی متناسب خانه خود را انتخاب و خریداری نمایید. همین امروز از فروشگاه ما دیدن کنید تا اولین قدم را برای ایجاد فضایی زیبا و راحت در منزل را برداشته باشید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *