مجله مانلی

بررسی ضخامت و ظرافت فرش

ضخامت فرش ماشینی

در این مقاله از فرش مانلی قصد داریم موضوع ضخامت و ظرافت فرش را بررسی نماییم و به مزایا و معایب فرش های ضخیم و نازک بپردازیم، لطفا همراه فروشگاه فرش مانلی باشید ضخامت فرش مرتبط با دوام و پایداری آن می باشد و موضوع مهمی است همچنین از نظر احساس فرش می تواند اهمیت داشته باشد ، به صورت خلاصه می تواند اثر بخشی فرش را در یک فضا ایجاد کند یا از بین ببرد.

سوالاتی که باید از خود بپرسید؟!

  1. قبل از اینکه به مسائل و مباحث مربوط به ضخامت فرش بپردازیم چندین سوال وجود دارد که بهتر است در وهله اول با خودتان مطرح کنید.
  2. اتاق چه کاربردی دارد؟ اگر راه رفتن و ترافیک زیادی در این منطقه مشاهده بشود یا پیش بینی بشود ، باید مقدار دوام فرش را افزایش بدهید ولی اگر اتاقی است که فقط برای نشستن و استراحت عمومی استفاده می شود ، می توانید کمتر به زاویه ی سختی و محکمی آن فکر کنید.
  3. آیا گرمایش از کف خانه وجود دارد؟ هنگام خرید فرش به یاد داشته باشید که یک فرش بسیار متراکم می تواند از عبور بیشتر گرما جلوگیری کند.
  4. آیا با صدا مشکلی دارید؟ هیچ یک از ما حجم غیر ضروری صدا را دوست ندارد اما در مکانی خاص مانند اتاق مطالعه یا کتابخانه موضوع متفاوت است ، ضخامت فرش می تواند تاثیر گذار باشد یعنی یک فرش ضخیم می تواند صدا قدم های شما را حذف کند.
  5. چرا ضخامت فرش مهم است؟

ما سه دلیل برای مهم بودن این موضوع مطرح می کنیم.

ماندگاری و پایداری

استوارترین فرش ها ، ضخیم ترین آن ها هستند و این موضوع منطقی است. اگر یک فرش ضخیم وجود داشته باشد که وزن قابل توجهی را در سراسر استحکام ترکیبی خود تحمل کند عملکردش بسیار بهتر از یک فرش ظریف و ضعیف خواهد بود.

احساس و لمس فرش

یک فرش ضخیم  کاملا به شما احساس یک فرش خوب می بخشد ، احساسی که انگشتان خود را بر روی فرش ضخیم می گذارید و آن را لمس می کنید به شما با صدا بلند لوکس بودن را خواهد گفت.

نما و یک نگاه کلی

در برخی محیط ها ممکن است تفاوت ظاهری زیادی میان فرش ضخیم و ظریف وجود نداشته باشد ، با این حال در مناطق با نور روشن ، تفاوت قابل توجه می باشد. فرش های نازک می توانند قدیمی ، فرسوده و به صورت کلی بدون مراقبت به نظر برسند اما فرش های ضخیم ، متمایز و روشن دیده می شوند.

ارتفاع الیاف مناسب برای فرش

انتخاب بهترین فرش برای خانه شما می تواند یکی از ساده ترین راه ها برای افزودن حس شخصی و در عین حال هنری به دکوراسیون باشد. یک فرش به سرعت فضا و حال و هوای خانه شما را تغییر می دهد و آن را گرم تر و خوشایند تر می کند و همچنین یک سبک شخصی با توجه به سلیقه و علاقه شما اضافه می کند.

با این حال علاوه بر طرح ، رنگ و جنس فرش یک عامل دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید که آن ارتفاع الیاف می باشد که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد ولی بهتر است بدانید که انتخاب فرش مناسب با توجه به الیافی که دارد آن قدر ها هم که به نظر می رسد ، حرکت ساده ای نیست.

ما قصد داریم در این بخش این موضوع را بررسی کنیم که چگونه الیاف فرش را اندازه گیری کنید و با کمک آن تعیین کنید که کدام گزینه برای خانه شما بهترین کارایی را خواهد داشت ، اما در ابتدا باید متوجه بشوید که ارتفاع الیاف فرش به چه معنا است؟

مفهوم ارتفاع الیاف

ارتفاع الیاف نشان دهنده ی ضخامت فرش است که از سطح فرش تا پُشت آن اندازه گیری می شود ، اکنون می دانید که چگونه الیاف فرش را اندازه گیری کنید و برای شما مفید خواهد بود زیرا با توجه به موارد کاربردی یعنی تردد یا ترافیک و محل قرار گیری فرش ، الیاف می توانند به میزان قابل توجهی بر دوام و مناسب بودن آن تاثیر بگذارند.

ارتفاع الیاف یک قالی با استفاده از یک خط کش یا یک وسیله اندازه گیری از سطح پشت فرش تا بالای الیاف اندازه گیری می شود پس به یاد داشته باشید که هنگام اندازه گیری سطح پُشتی شامل نخواهد شد یعنی ارتفاع الیاف تنها سطح نرمی است که از پشت فرش به بالا می رود.

اگر همچنان علاقه مند به بررسی موضوع ضخامت و ظرافت فرش هستید با ادامه این مقاله از فرش مانلی همراه ما باشید.

چرا ارتفاع الیاف فرش ، تفاوت ایجاد می کند؟

ارتفاع الیاف از جهات مختلفی بر فرش ماشینی تاثیر می گذارد که دو مورد اصلی آن دوام و نگهداری است. شایان ذکر است که ارتفاع الیاف فرش تعیین کننده کیفیت فرش نیست یعنی  ضخامت لزوما به معنای کیفیت بالای فرش نیست اما با این حال ارتفاع الیاف به هدف و کاربرد فردی شما در هنگام خرید فرش کمک می کند.

مزایای استفاده از فرشی که ارتفاع الیاف آن کوتاه است.

منظور ما از مقدار اندازه ی ارتفاع کوتاه ۲/۱ اینچ یا کم تر می باشد. فرش هایی با ارتفاع الیاف کوتاه نسبت به فرش هایی که ارتفاع بلندتری دارند ، دوام بیش تری خواهند داشت. این نوع فرش ها کم تر مانع اشیاء هستند ، کمتر کثیفی ها و آلودگی ها را در خود انباشته کرده و لکه ها را حفظ می کنند.

بنابراین با توجه به این دلایل ، به خانواده هایی که کودکانی دارند انتخاب این گونه فرش ها توصیه می شود ، همچنین تمیز کردن و نظافت آن ها راحت تر است یعنی با کمک جاروبرقی و به همراه دقت بیش تر می توان آن ها را تمیز کرد زیرا دسترسی به پایه فرش راحت است بدون اینکه باعث خرابی و صدمه به آن بشود.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *