مجله مانلی

برای شستن فرش از چه موادی استفاده کنیم؟

برای شستن فرش از چه موادی استفاده کنیم؟

با مقاله ای دیگر از شرکت فرش مانلی با موضوع مواد شوینده ی قالی در خدمت شما هستیم ، با ما همراه باشید . قبول داریم که شستن فرش کار آسانی نیست و موانعی در این راه وجود دارد اما فراموش نکنیم که هیچ چیزی مانند فرش برای به دست آوردن رنگ ، بافت نرم و لطیف و الگوهای طراحی شده در محیط خانه کاربردی نیست بنابراین مهم است برای طولانی تر شدن عمر مناسب فرش بهترین شرایط را فراهم کنید و از آن به خوبی نگه داری کنید تا نگاه کردن به آن برایتان لذت بخش باشد.

نظافت معمولی این است که گرد و غبار و خاک باقی مانده بر روی فرش پاک بشود ولی چون ما بسیار از آن استفاده می کنیم بهتر است یک برنامه ی مناسب برای نظافت آن داشته باشیم چون به تنهایی تمیز کردن با جاروبرقی برای از بین بردن آلودگی های درعمق فرش کافی نیست زیرا اگر عمق الیاف فرش تمیز نشود آلودگی ها می توانند به مرور زمان جمع بشوند و به بافت آن آسیب برسانند . اگر به گرد و خاک موجود در فرش اهمیت نمی دهید بدانید که آنها مانند هزاران تیغه ی کوچک هستند که الیافش را تهدید می کنند و هنگامی که شما بر روی فرشی که آلودگی هایی در داخل خود دارد قدم می زنید ، ذرات خاک ریز به الیاف آن فرو می روند و آسیب می رسانند.

سعی کنید که از مواد شوینده ی مناسبی برای فرش خود استفاده کنید تا بتواند بوی نامطبوع و آلودگی هایش را از بین ببرد و ظاهر کلی آن را درخشان کند ، البته بهتر است که همیشه به سرعت با مواد مضر ریخته شده بر روی قالی مقابله کنید . بهتر است که الآن با برخی مواد شوینده ی فرش آشنا بشویم:

برای شستن فرش از چه موادی استفاده کنیم؟

شامپوفرش ، پاک کننده ی ردپای کثیفی

شامپو فرش یک ترکیب شوینده مایع با فرمول خاص شیمیایی است که برای تمیز کردن فرش استفاده می شود و در اغلب موارد ، به همرا یک دستگاه قالیشویی کاربردی تر است . ایده ی کلی استفاده از این محصول ایجاد کف غلیظی است که ذرات کثیف فرش را جذب و معلق می کند ، یک شامپو فرش خوب باید بتواند مقدار قابل توجهی کف با عمر طولانی تولید کند تا بیشترین تاثیر را داشته باشد . از آنجایی که ذرات کثیف یک پیوند الکترواستاتیکی با الیاف قالی برقرار می کنند از عناصر در ساخت شامپو فرش برای شکستن این پیوند استفاده می شود.

به دلیل اینکه دستگاه قالیشویی از برس های قوی برای مخلوط کردن کف استفاده می کند ، این شامپو باید دارای خاصیت روان کنندگی هم باشد تا باعث گره خوردن و آسیب ظاهری به فرش نشود ، جالب است بدانید که برخی از شرکت های سازگار با محیط زیست شامپو فرشی تولید کرده اند که مواد شوینده ی شیمیایی با پاک کننده های طبیعی جایگزین شده است . شامپو یک راه حل قابل اعتماد ، امن و موثر برای تمیز کردن فرش فراهم کرده است و یک سیستم تقریبا مقرون به صرفه می باشد که برخی آشفتگی های نظافت فرش را به همراه ندارد و یکی دیگر از مزایای آن این است که با تحریک بالا می تواند ذرات غبار مانند بیشتری را نسبت به دیگر روش ها آزاد کند.

پودر قالیشویی ، گرده هایی برای تمیزی

به سراغ پودر قالیشویی برویم . هر لکه ی فرش نیاز به تمیز کردن با شامپو را ندارد هر چند که می دانیم تمیز نگه داشتن کفپوش خانه ، کلید ایجاد یک محیط داخلی سالم برای شما و خانواده می باشد . احتمالا با نگهداری و نظافت گسترده و مداوم یک فرش اشنا هستید ، برای رفع این چالش بسیاری از صاحبان فرش به پودرهای خوشبو کننده ی فرش روی آورده اند . قوطی های رنگارنگ  پودرهای قالیشویی در قفسه های فروشگاه ها نوید تمیز کردن فرش و عطری خوب به شما می دهند و تا حدی نیز به این وعده عمل می کنند ، اگر یکی از این قوطی ها را از قفسه ها بردارید و برچسب مشخصات آن را بخوانید می توانید به سرعت این محصول را از نظر مواد مضر ارزیابی کنید . همه ی فرش شویی ها از جمله پودرها ، ممکن است حاوی انواع مواد شیمیایی یا عطری باشند که شاید اعضای حساس و آسیب پذیر خانواده را تحریک کنند به ویژه کسانی که دارای آلرژی یا بیماری مزمن تنفسی هستند.

برخی عقیده دارند چون پودر فرش بعد از استفاده با جاروبرقی کاملا حذف نمی شود و بعید است که این دستگاه همه ی پودرها را پاک کند – مگر اینکه جاروبرقی با استحکام صنعتی داشته باشید – این پودرهای باقی مانده به مرور زمان ، الیافی که تماس پیدا کرده اند را فرسوده می کنند ، بنابراین استفاده ی طولانی مدت از پودر فرش به صورت خانگی ممکن است بیضرر نباشد ، البته گویا برخی استفاده از این پودرها را مناسب می دانند.

امیدواریم که همچنان با این مقاله از فروشگاه فرش مانلی با موضوع ، شناخت مواد شستن فرش همراه ما باشید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *