مجله مانلی

آشنایی با تراکم و شانه فرش

درباره تراکم و شانه در فرش

مفهوم تراکم و شانه فرش سوالی است که بسیاری از افراد در هنگام خرید با آن مواجه می شوند و فهمیدن جواب آن ممکن است به شما در تجربه ی بک خرید لذت بخش کمک بکند.در این مقاله از شرکت فرش مانلی قصد داریم به موضوع تراکم و شانه فرش بپردازیم، همراه ما باشید.

به صورت خلاصه تعریف این دو موضوع به شرح زیر است:

تراکم فرش: تعداد گره های موجود در قسمت طول فرش می باشد که هر چقدر فاصله الیاف پشت فرش به یک دیگر نزدیک تر باشند تراکم فرش بیش تر خواهد بود.

شانه فرش: تعداد گره های عرض فرش در هر متر می باشد.

تراکم فرش آیا مهم است؟!

تراکم فرش یکی از عواملی است که با کیفیت ، دوام و عملکرد فرش ارتباط دارد اما با این حال طیف وسیعی از عوامل دیگری وجود دارد که نقش مرتبطی در تعیین این موضوع دارند بنابراین باید دیگر عوامل را بررسی کنید تا متوجه بشوید آیا فرشی که قصد خرید آن را دارید چندین سال در خانه شما به صورت مفید و کاربردی استفاده خواهد شد یا اینکه خیلی زود عمر مفید آن تمام می شود.

وزن و تراکم فرش

اگرچه بسیاری از مردم تصور می کنند که این دو مفهوم یعنی وزن و تراکم فرش ، با یک دیگر تفاوتی ندارند در صورتی که با هم متفاوت هستند. وزن فرش به وزن الیاف قالی در هر سانت مربع اشاره دارد اما همان گونه که گفتیم تراکم فرش به فاصله الیاف فرش در پشت آن بستگی دارد.

ارتباط تراکم و دوام فرش

تراکم به تنهایی چیزی بیش تر از وزن فرش در مورد کیفیت آن به شما نمی گوید بنابراین اگر بتوانید عواملی که در بافت فرش تاثیرگذار هستند همچون الیاف ، را بیابید یک نتیجه خوبی از نحوه ساخت فرش و البته دوام آن خواهید داشت ولی با در نظر گرفتن سایر عوامل و مقایسه آن ها در قالی هایی که از هر نظر با یک دیگر برابر هستند ، می توان گفت فرشی که تراکم بالایی دارد دوام بیش تری خواهد داشت.

تراکم فرش با عملکرد آن یک رابطه ی مستقیم دارد و داشتن یک فرش متراکم مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد به عنوان نمونه ، هنگامی که بر روی یک فرش مبلامان قرار می گیرد این قالی به سمت پایین فشرده می شود و شکل اولیه خود را از دست می دهد در این حالت اگر الیاف فرش به یک دیگر نزدیک باشند به احتمال زیاد فرم و حالت اولیه خود را حفظ می کند این بدان معنی است که هر چقدر فرش متراکم تر باشد تاثیر بیشتری را می تواند جذب خود کرده و بازگرداند. در این صورت طول عمر بیشتری به فرش مورد علاقه شما داده می شود و کمتر نگران خواهید بود زیرا شما کنترل کامل بر ظاهر آن خواهید داشت.

محاسبه تراکم فرش

تراکم فرش یکی از عوامل متعددی است که کیفیت و عملکرد کلی آن را تعیین می کند هر چند که یک تصور غلط و رایج درباره آن وجود دارد پس فراموش نکنید که تراکم و وزن اصطلاحات قابل جایگزین یک دیگر نیستند و معنی یکسانی ندارند اگرچه وزن یکی از عواملی است که برای محاسبه تراکم فرش استفاده می شود ، وزن و تراکم دو مولفه کاملا متفاوت برای ارزیابی کیفیت فرش هستند.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *