مجله مانلی

چه نوع فرشی برای پذیرایی منزل مناسب است؟

چه نوع فرشی برای پذیرایی منزل مناسب است؟

انتخاب رنگ و نوع فرش برای پذیرایی منزل می تواند تصمیم بسیار سختی باشد، زیرا می تواند بر ظاهر و احساسی که برای افراد خانواده و یا مهمان ایجاد میکند تأثیرات زیادی داشته باشد. به یاد داشته باشید پذیرایی منزل، قلب هر خانه است و باید با دقت بسیار برای این قسمت از منزل فرشی را انتخاب کنید.

برای انتخاب فرش مناسب بین محصولات 1500 شانه و 1200 و یا 700 شانه لازم است تا مشخص کنیم مهم ترین فاکتور برای خرید فرش از نظر ما زیبایی، سهولت در تمیز کردن فرش، قیمت و یا ماندگاری است و بر اساس این فاکتورها می توان انتخاب و خرید خود را انجام داد. در ادامه این مقاله در فرش مانلی چند نکته کلیدی برای انتخاب فرش مناسب برای پذیرایی ارائه می دهیم تا به شما در انتخاب بهترین نوع فرش کمک نماید.

نکاتی که باید قبل از خرید به آن توجه کنید

ممکن است شما تمایل داشته باشید که فضای پذیرایی خود را تبدیل به فضایی دنج و جذاب یا ظاهری مدرن و مینیمال نمایید. بسته به روحیه ای که دارید و فضایی که می خواهید ایجاد کنید انتخاب فرش مناسب می تواند امری مشکل باشد.

ضخامت فرش

سوالی که باید قبل از انتخاب و خرید فرش ماشینی به آن پاسخ دهید ضخامت فرش است و اینکه تمایل دارید برای پذیرایی منزل فرش با ضخامت کم یا با ضخامت زیاد انتخاب نمایید.

ضخامت فرش به مواردی مانند شانه، تراکم و نوع الیاف بستگی دارد، فرش هایی که شانه بیشتری دارند نسبت به سایر فرش ها ضخامت کمتری دارند. فرش هایی که ضخامت کمتری دارند معمولا نرم و بسیار ظریف هستند. به فرش با ضخامت کم و تراکم بالا، فرش دستبافت گونه گفته می شود و برای تزیینات خاص استفاده می شود، این فرش مناسب برای مکان های پر رفت و آمد نیست، بنابراین بهتر است از فرش 1500 و 1200 شانه برای استفاده در پذیرایی که دارای مبلمان می باشد استفاده گردد.

موارد استفاده از فرش ضخیم

اگر شما نیز جز آن گروه از افرادی هستید که علاقمند به نشستن روی زمین هستند و این کار را بر نشستن روی مبل ترجیح می دهند، بهتر است از فرش 700 شانه استفاده کنید که ضخامت بیشتری دارند. خانواده‌هایی که دارای فرزند کوچک هستند، گاهی اوقات فرش با ضخامت بالا را در پذیرایی ترجیح می‌دهند، زیرا هر چه فرش ضخامت بیشتری داشته باشد به سادگی می تواند آلودگی را بافت خود پنهان نماید.

اگر پذیرایی منزل شما، مکانی است که خانواده شما در آن ساعات زیادی از روز را کنار هم سپری می کنند، یک فرش با ضخامت و لطافت مناسب می تواند باعث گرمتر نگه داشته شدن پذیرایی در فصل زمستان شده و راحتی بیشتری را برای اعضای خانواده تامین می نماید.

دوام فرش

وقتی صحبت از فرش برای خرید کفپوش پذیرایی پر رفت و آمد می‌شود، مهم ترین فاکتوری که لازم است به آن توجه نمایید دوام فرش است. دوام از ضخامت پرز فرش، نحوه برش الیاف ناشی می شود. دوام برای فرش در مناطق پرتردد بسیار مهم است زیرا فرش کم دوام می تواند به سرعت آسیب ببیند و نیاز به تعویض داشته باشد.

رنگ مناسب فرش پذیرایی منزل

انتخاب رنگ و الگو می تواند یک فضا را متحول کند، خواه یک اتاق نشیمن دنج، یک اتاق خواب آرام یا یک ورودی پر رفت و آمد باشد. درک اینکه چگونه رنگ ها و الگوهای مختلف می توانند بر روحیه و زیبایی یک اتاق تأثیر بگذارند، برای تصمیم گیری که با اهداف طراحی داخلی شما همسو باشد، کلیدی است.

فرش 1500 شانه

فرش 1500 شانه با تراکم 4500 گره یکی از جدید و زیباترین فرش های ماشینی تولید شده در سال های اخیر می باشد، تراکم بالای این فرش باعث می شود تا نقشه آن ظریف و با وضوح بیشتری نسبت به دیگر محصولات فرش ماشینی باشد. اگر پذیرایی منزل شما دارای مبلمان بوده و کم رفت و آمد می باشد پیشنهاد می شود تا برای کفپوش این قسمت از منزل فرش 1500 شانه انتخاب نمایید.

فرش 1200 شانه

فرش 1200 شانه کلاسیک به فضای داخلی منزل حس سنت و پیچیدگی می بخشد. این فرش به دلیل ریز بافت بودن مناسب فضا پذیرایی منزل است. فرش 1200 شانه با نقشه افشان می تواند به بزرگتر جلوه دادن فضای پذیرایی و ایجاد حس وسعت در بیننده کمک نموده در صورتی که فرش با نقشه ترنج به دنج تر شدن فضای پذیرایی کمک می کند.

اما فرش 1200 شانه با نقشه های مدرن، با دکوراسیون مینیمال به خوبی کار می کنند و باعث ایجاد جذابیت بصری و حس پویایی می شوند. این فرش به ویژه برای پذیرایی با متراژ کم مناسب است زیرا باعث بزرگ و جذاب تر نشان داده شدن منزل می شوند.

فرش 700 شانه

فرش 700 شانه با تراکم 2550 گره یکی از پرفروش ترین فرش ها در میان فرش های ماشینی است. این فرش دوام و کیفیت مناسبی داشته اما نسبت به فرش های 1200 و 1500 شانه ظرافت بالایی ندارد و همین امر باعث شده است تا کمتر برای پذیرایی منازل با مبلمان انتخاب گردد، لازم به ذکر است که بیشتر سعی می شود تا از این فرش در محیط آشپزخانه استفاده شود.

سخن پایانی

کارشناسان فرش مانلی در تمام ایام هفته آماده هستند تا شما را در انتخاب رنگ و سبک فرش 700 شانه و یا 1200 و 1500 شانه راهنمایی نمایند تا شما بتوانید فرش مورد پسند خود را مطابق با نیازتان انتخاب و خریداری نمایید. پس برای خرید فرش مناسب برای پذیرایی منزل خود همین امروز با شماره 09134824741 تماس بگیرید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *