مجله مانلی

عیب ظاهری فرش و راه حل آنها

فرش

عیوب ظاهری فرش

تمام افرادی که از فرش به عنوان کفپوش منزل استفاده می کنند هر از گاهی مشکلات رایج فرش را تجربه می کند. مسئله این است که بسیاری از مردم از آنها آگاه نیستند.

بنابراین چگونه می‌توانید این مشکلات را هنگامی که رخ می‌دهند برطرف کنید؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با این مشکلات و روش های رفع آن آشنا شوید.

عیوب رایج فرش

برای کمک به شما در شناسایی مشکلی که با آن مواجه هستید، فهرستی از هر مشکلی که می‌توانیم به آن فکر کنیم تهیه کرده‌ایم و در صورت امکان راه‌حل‌هاییبرای آنها ارائه کرده‌ایم. به خاطر داشته باشید که این عیوب غیر سازنده هستندبه این معنا که این مشکلات طبیعی است که فرش از آن عبور می کند و تولید کننده مسئولیتی در قبال آن ندارند.

شکستن فرش

شکستن فرش، به از دست رفتن ضخامت پرز و باز شدن الیاف اشاره دارد. این مشکلات به دلیل رفت و آمد بسیار، استفاده از جاروبرقی به شکل نادرست یا تمیز کردن نامناسب ایجاد می گردد. انتخاب و خرید فرش با تراکم بالا می تواند در رفع این مشکل موثر باشد.

ساییدگی فرش

بر اثر استفاده و مرور زمان فرش دچار ساییدگی شده در نتیجه وزن فرش کاهش یافته و الیاف آن کمتر می شود. بسته به اینکه چه فرشی با چه میزان شانه و تراکمی انتخاب نمایید، ظاهر فرش می تواند تغییر کند. بهترین راه برای جلوگیری از ساییدگی، مراقبت و نگهداری صحیح فرش است.

فرورفتگی فرش

این علائم عمیق و گاهی دائمی هستند که توسط مبلمان سنگین بر روی فرش به جا می‌مانند. یک راه عالی برای جلوگیری از این موارد استفاده از لغزنده در زیر پایه های مبلمان یا جابجایی آنها هر چند وقت یکبار است.

محو شدن و از دست دادن رنگ فرش

برخی از رنگ های فرش زیر نور مستقیم خورشید شروع به محو شدن می کند. برخی از مواد پاک کننده نیز می توانند باعث محو شدن رنگ ها شوند.

موج دار شدن فرش

اگر در محیط مرطوب زندگی می کنید، فرش ها ممکن است شروع به موج دار شدن کنند. می توانید از نصاب فرش بخواهید که فرش را مجدداً بکشد تا در صورت تداوم آنها از شر آنها خلاص شود.

سخن پایانی

در پایان لازم به ذکر است که نگهداری صحیح فرش بهترین راه برای مبارزه با این مسائل خواهد بود. این‌ها راه‌حل‌ های مطمئنی نیستند، و توصیه می‌کنیم قبل از اینکه بخواهید هر گونه تعمیری را خودتان انجام دهید، از نصاب تولیدکننده فرش راه حل را بپرسید. تولیدکنندگان و فروشندگان فرش نمی‌توانند در قبال آسیبی که شما به کفپوش خود وارد می‌کنید، مسئول باشند.

در صورتی که هنوز برای رفع مشکل خود سوال و یا ابهامی دارید می توانید با مشاورین فرش مانلی با شماره 09134824741 تماس حاصل نموده و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *