مجله مانلی

دلیل ارزان بودن برخی از فرش ها چیست؟

دلایل ارزانی برخی فرش ها

پرداخت کمترین قیمت برای یک محصول، همیشه به معنای بهترین معامله نیست. این امر به ویژه در مورد فرش صادق است. به طور کلی، برای فرش، به هر میزان که برای خرید آن هزینه می کنید می توانید اطمینان داشته باشید که محصول باکیفیت به دست خواهید آورد، به این معنی که سرمایه گذاری در کیفیت  فرش با پرداخت کمی هزینه بیشتر، یک حرکت عاقلانه است.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما در فرش مانلی می‌خواهیم دلایل ارزان بودن برخی از فرش ها را با شما به اشتراک بگذاریم و بگوییم که چرا خرید فرش ارزان، می تواند مسیر سختی برای جبران در پی داشته باشد.

دوام کم فرش

بسیاری از فرش های ارزان قیمت از الیاف نامرغوب ساخته می شوند. در حالی که این الیاف در ظاهر کیفیت خوبی دارند و احساس خوبی را در خریدار ایجاد می کنند اما عمر کوتاهی دارند. به عنوان مثال، متوسط ​​طول عمر یک فرش با الیاف معمولی حدود پنج سال است اما اگر در بافت فرش از الیاف بادوام تری استفاده شود شما هزینه بیشتری پرداخت خواهید نمود اما دیگر بعد از گذشت چند سال نگرانی در مورد تعویض فرش نخواهید داشت.

معمولا عمر یک فرش ماشینی با الیاف مرغوب 15 تا 20 سال است مخصوصا اگر فرش را متناسب با نیاز خود خریداری کرده باشید و از آن در شرایط خوبی نگهداری کرده باشید.

 ضخامت نامناسب فرش

ضخامت فرش تاثیر زیادی در طول عمر و ظاهر آن دارد. فرشی که دارای ضخامت بالایی باشد نرمی بیشتری را در زیر پا ایجاد می نماید و می تواند به عنوان ضربه گیر عمل نماید و در مواقع لزوم این مزیت را برای شما به ارمغان می آورد که برجستگی و یا ناهمواری های کف را بپوشاند.

از دیگر مزایای ضخامت مناسب برای فرش ماشینی می توان به عایق بندی بهتر در برابر سرما در فصل زمستان اشاره نمود، این امر می تواند منجر به کاهش قبض حامل های انرژی، بهبود عایق صدا و کاهش ساییدگی فرش در محل های  پر رفت و آمد باشد.

توجه داشته باشید که یک فرش با کیفیت خوب می تواند سالها برای شما دوام بیاورد، به خصوص زمانی که توسط یک کارخانه و برند با کیفیت فرش تولید شده باشد. پس خرید فرش ارزان قیمت ممکن است ضخامت خوبی نداشته باشد.

جنس

برای بافت فرش ماشینی می توان از الیاف مختلفی همچون آکریلیک، پلی استر، نایلون و… استفاده کرد. در حال حاضر بهترین الیاف برای بافت فرش ماشینی آکریلیک و ابریشم مصنوعی است، در صورتی که برای بافت فرش از الیاف دیگری استفاده گردد باعث شود تا قیمت نهایی محصول کمتر باشد.

فرآیند تولید

روش و دستگاه هایی که برای تولید فرش استفاده می‌شود می‌تواند بر قیمت نهایی محصول تأثیر بگذارد. به عنوان مثال فرش های دستبافت که با تکنیک های پیچیده و وقت گیر ساخته می شوند، و گران بودن نیروی کار، قیمت نهایی فرش نیز بالا خواهد بود. از طرفی فرش ماشینی را می توان با سرعت بیشتر و با کار دستی کمتر تولید کرد که منجر به کاهش قیمت می شود.

مقیاس تولید

فرش های تولید شده که در مقیاس انبوه تولید می شوند را می توان با قیمت های پایین تری در مقایسه با فرش های ماشینی با ابعاد و طرح های سفارشی خریداری نمود، فرش سفارشی یا تولیدات منحصر به فردتر و ظریف تر با قیمت بالاتری به فروش می رسند.

پیچیدگی طراحی

نقشه و طرح های پیچیده فرش اغلب به زمان و مهارت بیشتری برای ایجاد و طراحی نیاز دارند، که این موضوع می تواند باعث شود تا قیمت فرش افزایش یابد. توجه داشته باشید که طرح‌های ساده‌ یا الگوهای تکراری معمولا آسان‌ و سریع‌تر تولید می‌شوند و در نتیجه هزینه‌های کمتری به همراه دارند.

مواد بی کیفیت

برخی از فرش های ارزان قیمت ممکن است از مواد بی کیفیتی ساخته شوند که بعد از مدت کوتاهی مستعد ساییدگی یا پریدن رنگ نخ ها باشند. ترکیب مواد فرش را بررسی و فرشی را انتخاب کنید که از مواد بادوام و متناسب با نیاز شما ساخته شده باشد. بطور مثل برخی از نخ های موجود در بازار فرش از کیفیتی مانند کیفیت نخ های اکریلیک برخوردار نیستند و بنابر این قیمتی بسیار ارزانتر از آکریلیک که با کیفیت ترین نخ فرش ماشینی است دارند.

دوخت ضعیف یا ناهموار

دوخت و چسباندن فرش را به دقت بررسی کنید. فرش‌های ارزان قیمت ممکن است دوخت ضعیف یا ناهمواری داشته باشند که به مرور زمان از هم باز یا جدا شوند. به دنبال انتخاب و خرید فرش هایی با لبه و دوخت محکم باشید.

هر چقدر قیمت یک فرش ارزان تر باشد، سریعتر آن فرسوده خواهد شد. طول عمر فرش در واقع نقطه ای است که باید آن را تعویض کنید. بنابراین، اگر کمتر هزینه می کنید، می توانید آن را زودتر جایگزین کنید. به همین دلیل است که فرش های گران قیمت می توانند یک سرمایه گذاری بلند مدت باشند. علاوه بر این، فرش‌های ارزان قیمت از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند.

سخن پایانی

توجه به این نکته حائز اهمیت است که فرش‌ ارزان‌ قیمت ممکن است گزینه‌ مقرون به صرفه‌ای برای خرید به افراد ارائه میدهند، اما ممکن است سطح کیفیت، دوام فرش همانند فرش‌های لوکس و با قیمت بالاتر نباشند. در کوتاه‌مدت، فرش‌های گران‌تر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند اما وقتی به سرمایه گذاری بلندمدت نگاه می کنید، در واقع ارزان تر هستند زیرا عمر طولانی تری دارند و دوام بیشتری دارند. فرش یک سرمایه گذاری بلند مدت است و شما احتمالاً آنها را برای 10 تا 20 سال آینده خواهید داشت.

هنگام انتخاب فرش، توجه به نیازها و ترجیحات خاص خود، عوامل متعادل کننده مانند بودجه فرش، طراحی، مواد و طول عمر ضروری است. در صورتی که هنوز برای خرید فرش های ارزان قیمت سوال و یا ابهامی دارید می توانید از کارشناسان ما در فرش مانلی به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

دریافت هفتگی مقالات بروز فرش و دکوراسیون خانه 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *